Thread: SOS Chauffeurs
View Single Post
Old 12-01-2003, 14:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

De belgische gang van zaken ken ik niet helemaal, maar ik weet wel het resultaat is van pesterige boetes in Nederland. Een totaal verlies van respect voor de politie.

Kijk als je 90 rijdt waar 50 mag dan zal er niemand erover zeuren dat hij/zij een fikse prent krijgt. Maar als je iemand een boete geeft van 60 euro waar de desbetreffende persoon maar liefst 3 km te hard reed, dan voel je op je klompen aan dat het ergens scheef zit.

De straf voor een verkeersovertreding staat in geen enkele verhouding tot andere delicten (geweldsmisdrijf, kweken van nederlandse groenten enzo).

Als overheid ben je op die manier bezig om een soort van burgelijke ongehoorzaamheid te kweken die moeilijk terug te draaien is.

Je leest maar al te vaak in de krant dat het "publiek" zich en masse tegen de politie keerde..............

Is dit wat ik nu schrijf mijn eigen verzinsel? Nou laat ik het zo zeggen, voor mijn werk kom ik regelmatig op een Politie Opleidings Centrum en daar praat je dus ook weleens met zo'n blauwhemd .

Buiten werktijd om zeg maar zijn ze het over het algemeen eens dat pesterige vekeersboetes niet dat gewenste effect hebben. Het weegt niet op tegen het negatieve imago dat de Politie op dit moment heeft.

Kijk flitsen met rood licht, geen probleem. Boetes voor hard rijden in woonwijken of in de buurt van scholen, geen probleem.

Maar die lullige boetes afschaffen. Denk eens aan flexibele max. snelheden op autowegen? 's Avonds na een uur of 8 kun je best harder dan 120..................

vb. burgelijke ongehoorzaamheid: http://www.tuftufclub.com/
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote