Ik vind dat die hoge boetes echt wel veel te hoog liggen! Ik wil niet zeggen dat je overal te snel mag rijden, integendeel. Op vele plaatsen is het nodig om snelheidsbeperkingen te laten gelden, maar ik weet uit ervaring dat dat niet op alle plaatsen even gelukkig valt.
Het is soms gewoon idioot dat een bebouwde kom eindigd op een baan waar 90 de maxximum toegelaten snelheid is; juist omdat er soms evenveel of zelfs meer huizen en zebrapaden zijn dan in de bebouwde kom! of op een open baan waar geen huizen zijn, geen loslopen de koeien of kinderen en geen overstekenede herten waar je dan 70 mag doen??? Er zit gewoon geen logica in. Het wordt misschien eens tijd om eens opnieuw te bekijken welke banen geschikt zijn voor hoge snelheid end e welke niet, en opnieuw te bepalen hoe snel je nu overal mag rijden.
En dan nog even over de dubbele actie die men voert! ze halen overal de maximum toegelaten snelheden naar beneden terwijl men de boetes serieus de hoogte in stuurt. Ofwel doe het een ofwel het andere. Maar beide is een beetje overdreven. Je straft zowiezo de chauffeurs.
Hmm ik zou graag eens een paar ministers een hele dag in de auto willen zien zitten om te kijken of de maximaal toegelaten snelheden in ons landje overal even gerechtvaardigd zijn.
|