Thread: SOS Chauffeurs
View Single Post
Old 13-01-2003, 02:31
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Ik ben meer voorstander van het Duitse systeem: indien de toestand van de weg het toelaat (bv 's nachts rijden), dan mag je zo snel rijden als je wil. Ik rijd namelijk af en toe 's nachts op de autostrade en kom dan gemiddeld 1 à 2 auto's per 10 km tegen. Indien de weg het niet toelaat om hard te rijden (bv spitsverkeer, ijzel, ...), dan kan dit via signalisatieborden aangegeven worden en dan vind ik dat iedereen zich aan de aangegeven snelheid moet houden. Indien niet, dan mag je gerust geflitst worden.
Op dit moment flitsen ze (soms) echt wel om de kas te vullen (ben bv eens 's nachts geflitst omdat ik 144 reed op de autostrade. Ik kreeg er een boete van bijna 200 euro voor, maar ik vond niet dat ik roekeloos reed (was namelijk bijna de enige op de baan en het weer was perfect)).
Op dit moment wordt hardrijden trouwens bijna als een moordpoging beschouwd, terwijl onder invloed rijden minder erg beschouwd wordt (terwijl het in mijn ogen net omgekeerd is!!!).
Ik kan hier zo nog uren doorgaan, maar ik vrees dat mijn pleidooi toch voor niets is. De politiekers worden bijna verplicht om zo'n maatregelen te nemen, omdat veel mensen (onterecht naar mijn mening) vinden dat je gek moet zijn om boven de 120 te rijden (de mensen die dit vinden zijn typisch mensen die bijna nooit op de baan rijden en de auto enkel gebruiken om naar de delhaize om de hoek te gaan) en de politiekers weten maar al te goed dat verkondigen dat je de verkeersveiligheid gaat verbeteren veel stemmen oplevert.
Reply With Quote