Quote:
Originally posted by Mario
Zoals de titel aangeeft is het voor doorgewinterde modelbouwers waarschijnlijk een onnozel vraagje (ben zelf ook al ettelijke jaren bezig), maar alvorens je aan een model begint, schijnt het het beste te zijn het eens in "afwaswater" te dompelen.
Nu is mijn vraag : is onderdompelen (hoeveel minuten ?) voldoende of moet je echt wel wrijven op elk onderdeel ?
|
Alweer even geleden dat de vraag gesteld werd, maar toch graag ook nog even mijn idee meegeven. Of het nu echt afwaswater moet zijn of niet laat ik in het midden. Vuistregel is hoe zachter de zeep hoe beter. Ik breng deze zeep aan op een zachte (afgedankte kinder)tandenborstel en geef alle onderdelen zo een beurt. Na het spuitgiet proces van de plastic blijft er inderdaad een flinderdunne vettige film achter op de plastiek. Nu als je de carrosserie in 1 kleur spuit, zou het misschien nog niet echt kwaad kunnen, maar wanneer je gaat afplakken om een 2de kleur aan te brengen, mag je er zeker van zijn dat de eerste laag er achteraf mee af komt.
Devies. ALTIJD doen dus! Indien het vergeet voor een eenkleurig koetswerk, geen ramp, maar liever toch te vermijden! Succes.