View Single Post
  #25  
Old 20-04-2003, 09:38
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally posted by Autosport.be
De Mosler wou niet komen omdat ze met een restrictor moesten rijden, zoals al de rest met dezelfde cylinderinhoud.

Hun argument was dat ze met een standaardmotor reden, en de rest niet.

Uiteraard is dit pure onzin, en heeft de Belcar-organisatie wijselijk geen derogatie toegestaan.

Dus: ze mochten komen, maar ze wilden niet.
Ja en neen, eigenlijk is het vraagstuk nog complexer. Doordat de cylinderinhoud van de Mosler ietsiepietsie hoger is dan 3,6 liter kwam de wagen in GTA terecht. Dit vonden de mensen uit de UK op zich reeds een probleem daar de wagen inderdaad met een 'standaard' motor rijdt en in deze klasse tegen Viper, Corvette ed zou uitkomen (trouwens hetzelfde kan je zeggen van de Marcos Mantis versus de LM 600). De organisatie van Belcar had hierop kunnen reageren door een soort GTO klasse in te voeren zoals gebeurd is in de UK zelf. Dit is op zich niet ondenkbaar ware het niet dat het tijdstip op het jaar geen ingrijpende wijziging van het reglement meer toeliet. Meer hierover vind je in mijn interview mat Marc Martens op dailysportscar.net.
Bovendien het je in GTA inderdaad die restrictors die het de Mosler wel erg moeilijk zouden maken.
Het is echter niet uitgesloten dat die wagen alsnog naar België komt. perspective racing praat met de organisatoren van Spa om de wagen daar toe te laten in de National-GT klasse. Maar daarover meer later...

Voor de mensen van G&A: als je de taal van die 'gast' bekijkt, weet je meteen welk vlees je in de kuip hebt. Ik zou daar dan ook niet van wakker liggen,

Joost
Reply With Quote