View Single Post
  #64  
Old 15-07-2003, 23:16
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
tijd voor een verslagje van wagen 32 van Perdieus Motorsport:

Donderdag vrije training. Vooral Danny laten rijden, hij had immers nog alleen maar in zolder met onze fun cup gereden, en francorchamps is en blijft toch iets speciaals. Danny kende het circuit, en verbeterde constant zijn tijden. Op het einde verzekerde hij ons dat hij nog wat aan het zoeken was, braaf was en dat het allemaal wel goed ging komen.

Vrijdag dan. Beginnen met de kwalificatie. Zoals al ieder jaar het geval is geweest, liep de wagen niet zoals ik wilde. Danny kon pas later komen, Pieter had een derogatie gevraagd, dus daar stond ik dan als enige op de wagen. Een paar toeren gereden, nog niet echt de tijden die we wilden hebben. Als ik me niet vergis een 3'16, hetgeen niet echt een schitterende tijd was. Door aanpassingen aan de veren voor de kwalificatie, stond het achterste van de wagen veel te hoog, vermits we wat tijd hadden, hebben de mechaniekers de wagen recht gezet en daar kon ik weer gaan. Een 3'13 uit de wagen gehaald, maar nog niet schitterend, als je weet dat we de vorige koers in Francorchamsp 3'08 hebben gedraaid. Soit, dit lag ongetwijfeld aan de motor en de veel te warme temperaturen! Danny draaide de laatste rondjes al in een 3'15 dus dat zat wel goed. Resultaat van de kwalificatie 51ste positiei op 111 deelnemers, de biplace draaide 1.3sec trager en stond op de70ste plaats geloof ik, dus het zat allemaal zeer dicht bij mekaar!

De vrije trainingen heb ik samen met erik gereden die mijn vader aan boord had. Een beetje show geven noem ik dat ! Ik heb me tijdens die paar ronden super geamuseerd, wat liggen spelen met de slipstream en ons vader heeft daaruit veel geleerd. Dan pieter en danny vooral laten rijden, en hun ritme laten zoeken, hetgeen ik samen met erik heb gedaan.

Race time dan. De warm-up was iets te kort om onze banden in te rijden, en dat heeft zich in de eerste ronden laten gevoelen. De start verliep vrij goed, een paar plaatsen goedgemaakt ondanks de hevig slippende banden. Na een tijdje achter een groepje te hebben gezeten, had ik een goede slipstream. Voor les combes vier man voorbij maar dan kreeg ik een tik achteraan, ik verschoot, miste mijn remzone en moest even rechtdoor door het gras, gevolg was dat ik het linker stuk van mijn spoiler vooraan kwijt was. Niet goed om zo nog 24.30u te rijden, maar we hebben het toch maar gedaan.

Danny en Pieter namen de volgende relais voor hun rekening, en daarna begonnen we aan de dubbele relais, kwestie van de piloten genoeg slaapmogelijkheden te geven. Ik nam de valavond voor mijn rekening. Ik moest nog wel even vroeger dan voorzien binnenkomen omdat ik, gelukkig onder safety car, mijn benzine dop was kwijtgespeeld. Ik ben gaan tanken, nieuwe dop er op, lichten goed afgesteld en de nacht in! Danny en Pieter kenden geen problemen, en om 6uur 's morgens nam ik weer over. Het was koeler, en de auto ging veel beter, met een strak tempo tussen de 3'12 en 3'14 tot gevolg. We hingen rond dit ogenblik al op een sterke top 20 plaats.

En gestaag ging onze opmars verder. Er werd nog even zot gereden als in de start, maar wij bleven ons tempo rijden. En met succes! We bleven maar stijgen. Veel teams kregen problemen, crashten e.d. Maar wij bleven trouw aan onze strategie, niet forceren, en tempo rijden, hetgeen niet onbelangrijk is tijdens zo een super warme 25uren.

We speelden tegen de middag constant haasje over met de 3de in de light klasse. En zo ging het door tot een uur of één toen we de 3de stek in de light met bijna een ronde voor hadden overgenomen. We bengelden rond de 7de positie. Drie uur voor het einde van de race viel de nummer 5 weg met een zware crash bovenaan de Raidillon en twee uur voor het einde was het out voor nr.59 Knauf met een kapotte motor. Deze laatsten waren op die moment eerste light. Wij schoven mooi door naar een 6de stek en 2de positie light. Deze positie hebben we niet meer afgegeven en daarmee is ons doel zelfs meer dan bereikt, m.n. een podium in light en top 10 algemeen!

Ik wil nog even benadrukken dat we dit niet hadden gekund zonder de puike preparatie van de wagen onder leiding van Kris Van der Geest aka The Ghost! Verder wil ik ook de rest van de crew bedanken evenals zij die ervoor gezorgd hebben dat alles naast het circuit vlekkeloos verliep, met in de hoofdrol onze coördinator Eric Verhulst!

Voila dit was het zo een beetje. Laat ons hopen dat we dit naar het einde van het seizoen nog eens kunnen herhalen, en volgend jaar in de 25uren staan we er zeker terug, met hopelijk een evengoed resultaat!

Alle supporters, sympatisanten en crew: bedankt voor het super weekend. Zonder jullie hadden we dit niet gekund! thx

Maarten, Pieter, Danny & Marc
en ik denk dat ik dit ook wel in de naam van Andy, Erik en Manfred mag zeggen zeker
__________________
Reply With Quote