Vanaf maandag begint de Us Open, de laatste grote Grand Slam van het jaar. Grote afwezigen: De Williams zusjes, want Venus geeft ook forfait:
Quote:
US Open tennis: Venus Williams geeft forfait
De Amerikaanse Venus Williams, het vierde reekshoofd, zal niet deelnemen aan de US Open tennis, die maandag begint. Het oudste Williams-zusje (23) blijft maar sukkelen met een buikspierletsel. Het nieuws werd vrijdag bekendgemaakt door haar managementteam.
"Venus heeft met veel spijt beslist af te zeggen voor het toernooi", luidde het in een communiqué."Venus sukkelt met een spierblessure die ze in april tijdens het toernooi van Warschau opliep." Ze speelde voor het laatst op 5 juli in de verloren finale tegen Serena Williams op Wimbledon, waar ze ook nog gehinderd werd door haar buikspieren."De afgelopen dagen raakte ik er meer en meer van overtuigd dat ik zou kunnen spelen. Ongelukkig genoeg moet ik nu toegeven dat dat niet het geval is. Ik zal me nu verder laten verzorgen en hoop snel weer in competitie te kunnen treden", betuigde de speelster in hetzelfde communiqué haar spijt. Venus Williams won de US Open in 2000 en 2001 en verloor vorig jaar in de finale van zus Serena. Dit jaar was ze daarom weer favoriete. Ze zou een mogelijke tegenstandster zijn geweest van Justine Henin-Hardenne, het tweede reekshoofd, in de halve finales. Ook zus Serena is niet van de partij op Flushing Meadows. Zij herstelt van een knieoperatie. (LAN)
|
bron: hln.be
Da's dus extra kans op een finale Henin - Clijsters !
Laten we duimen dat Kim haar eerste wint, en zo haar voorsprong op Serena wat vergroot.