Quote:
Originally posted by fordje
[BAlleen dat ik steeds de pech heb om toch weer iets tegen te komen. [/B]
|
Bij ons dan wel niet
steeds , maar deze keer wel echt frustrerend. Ik verklaar me nader :
Na de kwalificaties stond mijn ploegmaat Dieter op een mooie 4e plaats. Hij nam de start (zoals alle Cat 1 rijders) en kon ook vrij gemakkelijk standhouden op die 4e stek. Tegen de tijd dat de eerste wissels eraan kwamen, kwam de "Ross Brawn" in mij ineens op. Ik had me voorgenomen om Dieter (die toch ruim een seconde rapper is dan ik) zo lang mogelijk te laten rijden, zodat ikzelf maar iets meer dan 20 minuten moest rijden (tegen een tempo van een dikke seconde langzamer per ronde levert dat heel wat tijdwinst op) en vooral zodat Dieter in de 10 minuten "overlapping" een zo groot mogelijke voorsprong kon pakken op de reeds ingestapte Cat 2 rijders. Dit plan lukte wonderwel en werd nog versterkt doordat er een gele vlag situatie ontstond op het moment dat ik Dieter eigenlijk nog 1 ronde wou laten rijden. Ik reageerde prompt en liet mijn ploegmaat binnenkomen, zodat de verplichte wachttijd in de pitlane bij ons "uitgezeten" werd tijdens "full course yellow". Toen ik de baan op stoof wist ik jammer genoeg niet dat ik op dat moment 2e lag, en aangezien we geen onboard radio of pitborden hebben, of zelfs geen scorebord, wist ik niet op welke positie we lagen toen we terug mochten racen. Zeer jammer zoals achteraf zal blijken. Ik ging er namelijk van uit dat we met onze actie 1 plaats gewonnen hadden, en aangezien Karo en Sonja vóór de pitstop op de 1e en 2e plaats lagen dacht ik dat ze allebei nog wel voor me zouden zitten. Gedurende mijn stint wist ik dus dat ik die 2 karts zeker zou moeten doorlaten en er waarschijnlijk een blauwe vlag voor ging krijgen. Zo gebeurde ook : halverwege mijn stint kwam de 1e blauwe vlag en ik liet Karo zonder problemen door. Daarna verwachtte ik eigenlijk Sonja, maar het was Lieve die me passeerde en zich (zoals achteraf bleek) ontdubbelde. Kon weinig kwaad voor mijn positie dus. Op 2 ronden van het einde (wat ik dus ook al niet wist, alhoewel ik wel aanvoelde dat het einde van de race nabij was) krijg ik terug een blauwe vlag. Ik check even in een bocht wie er achter me zit en ja hoor, het is Sonja. Ik doe teken dat ze voorbij mag, wat ook gebeurt, maar om de één of andere reden (verkeerd maneuver van één van ons zeker?) tikken we elkaar aan waardoor Sonja dwars op de baan gaat. Ik vind het stom om iemand door te laten en er vervolgens weer vandoor te gaan voor zo'n reden dus wat doe ik? Ik stop. Ik sta werkelijk STIL op de baan en wacht tot Sonja weer voor me rijdt, waarna ik onmiddellijk aansluit. 1 ronde later is de finish-vlag er. Nadat ik uitgestapt ben besef ik pas dat ik dus de 2e plaats cadeau gedaan heb en dat ik eigenlijk aan het strijden was voor die 2e plaats met Sonja! Die ene blauwe vlag (want er stond maar 1 baancommissaris op de baan) had ik nog wel kunnen ontglippen zonder sanctie, want amper 1 ronde later was de race over. Of ik had in plaats van te stoppen bij het incident kunnen doorrijden, en waarschijnlijk ook mijn 2e plaats kunnen behouden. Maar nog beter ware het geweest als die baancommissaris ons laten strijden had voor die 2e plaats i.p.v. direct met blauw te zwieren. Nu ja, zoals het nu gegaan is kan niemand mij iets verwijten en een 3e plaats is ook mooi. Maar het is natuurlijk wel "stranden in het zicht van de haven"...