View Single Post
Old 02-10-2003, 17:45
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Mario
Dat de loonlasten hier hoog liggen, kan men niet betwisten, maar in bijvoorbeeld Duitsland liggen ze nog een stuk hoger.

http://www.vev.be/tekst.asp?ID=161&Rel=loonlasten

Quote:
België blijft de onbetwiste koploper in Europa wat betreft het heffen van lasten op de lonen, en dus kampioen in het (te) duur maken van arbeid. Dat blijkt uit berekeningen van de VEV-studiedienst op basis van recent gepubliceerde Eurostat-statistieken.

Per gewerkt uur betaalt een werkgever in ons land gemiddeld 7.8 euro aan bijdragen voor de sociale zekerheid; dat is meer dan in eender welk ander land in de EU. Het gemiddeld bedrag van alle EU-landen bedraagt slechts 4.6 euro (meer dan een derde minder als bij ons); het gemiddelde van de ons omringende landen Frankrijk, Duitsland en Nederland 5.9 euro (of een kwart minder).
duurste van Europa .....

Verder heb ik me gisteren doodgeërgered aan Steve stunt die doodleuk liep te verkondigen dat ze die 50 miljoen Euro toch maar in Ford moeten investeren in de hoop dat de ford-directie dan belooft dat de nieuwe Mondeo naar Genk komt .....

HALLO ..... Ford heeft juist bewezen dat ze een meester zijn in het breken van Beloftes ..... en nu ga je terug in zee met hen omwille van een andere belofte ..... Waar ben je mee bezig?

Niet dat ik de FORD-medewerkers in Genk geen 50 miljoen euro gun .... Waarschijnlijk kan het voor de 5000 resterende arbeiders hun job op middellange termijn redden .....
Maar wat wordt er gedaan voor alle andere naakte ontslagen in kleinere firma's ..... Firma's tussen de 50 en de 500 werknemers .....
Zo gaan er ieder jaar ook een aantal failliet met menselijke drama's tot gevolg ....

Dan is dat geen
- voorpagina nieuws
- geen Vlaamse regering die met miljoenen smijt om het boeltje in Vlaanderen te houden ...

Die blijven gewoon in de kou staan ...
Een toekomst-gericht beleid (saneren van de sociale sector) komt nooit aan de orde ....

airco