Quote:
Originally posted by Mario
Hola, nu is het mijn beurt om met het vingertje te zwaaien
Je zult met een andere bron moeten komen om mij te overtuigen, airco. Het VEV is hier net betrokken partij en dat zij zoiets beweren, komt min of meer op hetzelfde neer als dat de Amerikanen nu plots massavernietigingswapens vinden. Niet erg geloofwaardig in mijn ogen (maar wie ben ik).
Wat ik hiermee wil zeggen : dat je met cijfers en statistieken alles kunt bewijzen, het hangt er maar van af hoe je ze gebruikt en welke. De waarheid zal dus wel weer ergens in het midden liggen, zeker.
|
je hebt gelijk .... VEV is betrokken partij (alhoewel ze hun bron wel vermelden in het artikel)
Hier dus een linkje naar de naakte cijfers van eurostat die zowat alle economische indicatoren binnen de europese unie berekenen.
http://europa.eu.int/comm/eurostat/P...&mode=download
Deze statistieken betreft de lage inkomensklassen. Conclusies trekken mag je zelf doen .... Deze keer geen omkaderende tekst bij de cijfers.
-------------------------------------------------------------------------------------
Bovendien zijn loonkosten niet de enige factor .... Andere factoren tellen zeker ook mee.
Alleen vrees ik dat we er daar niet veel beter voorstaan ...
- Denk eventjes aan de Kyoto-normen ..... iedere serieuze industrïele firma in België heeft de afgelopen jaren massa's moeten investeren in milieunormen ....
In de VS lappen ze er rustig hun laars aan ..... en ik kan me best voorstellen dat ze in heel wat minder ontwikkelde landen ook niet echt van wakker liggen.
Ik wel zeker niet van de milieunormen af ... Deze zijn zeker nodig voor een duurzame aarde .... Toch merk je onmiddelijk dat er een probleem is dat bedrijven hier gigantische inspanningen moeten doen terwijl ze er in een ander land niks van moeten aantrekken.
- Uitbreiding van de EU .... Door de uitbreiding van de EU was transporteren van goederen en diensten nog nooit zo makkelijk. Door deze nieuwe denkwijze zijn de traditionele technieken van de oude economisten verdwenen om de eigen economie op peil te houden.
Vroeger kwamen er snel invoerrechten als er een bepaalde industrie teveel concurrentie had vanuit het buitenland. Hierdoor bleef de eigen industrie concurrentieel tov van het buitenland. Nu zijn deze technieken weg ....
Een groot Europa is heel knap .... Toch moeten we wel eens even nadenken wat de gevolgen zijn .....