Quote:
Originally posted by Flitser
Dat is er idd te veel aan...
Je liet inderdaad passeren, maar laten we misschien even bekijken waar en hoe je dat deed...
Jammer genoeg regelmatig op een verkeerd moment en op een verkeerde plaats wegens (volgens mij) een gebrek aan ervaring.
Ik heb er zelf geen last van gehad maar heb het regelmatig opgemerkt wanneer ik aan het rechte stuk stond te kijken.
Soms was het echt onmogelijk om je te ontwijken, geloof me, ik hield soms mijn hart vast als ik zag wat sommige piloten moesten uitsteken om je te ontwijken bij het opkomen van het rechte stuk of bij het verlaten ervan... De meesten kozen er dan ook voor om je aan te tikken zodat ze zelf hun weg konden verder zetten in plaats van hun boeltje dicht te slaan en te riskeren dat ze zelf serieus in de problemen kwamen... ook niet de goeie oplossing, maar dat moeten ze dan zelf maar weten...
Goed opgemerkt
Onze eigen W.W. was zeker ook niet van de snelste maar ik denk toch dat hij van de race heeft genoten. Zijn manier van doorlaten leek me dan ook vrij efficiënt. Het haalt niks uit van voor jeplaats te vechten als je drie seconden trager bent dan de rest. Je leert meer door een sneller iemand te proberen volgen dan ervoor te blijven hangen met het risico dat die achter je het beu wordt...
De teamverantwoordelijken worden hier dan ook voor verwittigd, iets wat de kwaliteit van de race alleen maar ten goede kan komen vind ik persoonlijk. Teams die inschrijven en die niet bekend zijn bij Dimi worden verzocht eerst eens lang te komen om te laten zien dat ze wel degelijk weten wat karten inhoudt.
Mensen zoal Joost, die Dimi goed kent, en die een team inschrijven krijgen het vertrouwen van goeie piloten mee te brengen. Ook toen ik op zoek ging naar piloten voor ons fun-team heb ik duidelijk verwittigd dat de nodige ervaring gewenst was. Piloten van wie ik niet wist hoe ze zich uit de slag konden trekken op het circuit konden helaas niet inschrijven. Het klinkt misschien hypocriet in sommige mensen hun oren maar het is nu éénmaal zo.
Ik denk dat W.W. het levende bewijs was dat trager rijden dan 52 geen probleem was indien men over de nodige ervaring beschikte.
Helaas kan men nooit goed doen voor iedereen.
En ik denk dat alle deelnemers die er vorig jaar ook bij waren kunnen beamen dat het er dit jaar veel gemoedelijker aan toe ging dan vorig jaar en dit ondanks het ontbreken van de blauwe vlaggen. Wat mij betreft volgend jaar op dezelfde manier maar dan ook nog zonder de extra bescherming op de karts zodat het opzettelijk aantikken extra kan worden afgestraft.
Ik vind het jammer dat je hier slechte herinneringen aan overhoudt Gikke maar misschien heb je nu ook wel gezien dat je zeker nog ervaring mist. Speesman en W.W. zijn niet van de magerste en hebben wat mij betreft toch wel duidelijk bewezen dat het ook anders kan.
|
Ok misschien heb je wel gelijk wat die ervaring betreft, ik zal dan zorgen dat ik die elders kan gaan opdoen dan in superkoersen, samen met anderen die hetzelfde denken.
Spijtig, want bij andere grotere koerskes lukt het dus wel (Bokkencup bvb).
Wat dat achterom kijken betreft, als je al niet zo heel veel ervaring hebt concentreer je je meestal op de voorkant van uw kart, ik toch. Als er dan niet gevlagd wordt heb je soms niet direkt besef van wie achter je rijdt en hoeveel. Misschien kartjes met achteruitkijkspiegel ?
Trouwens, in mijn volgende stints (nrs 2 t/m 5) heb ik al eens achterom gekeken en trager gereden en doorgelaten. Het ging dan toch al beter. Met de laatste stint (11 uur zondag) was het dan weer om zeep (laatste loodjes voor iedereen ????)
Enfin, dank voor de reactie Flitser, ben er ook iets wijzer op geworden.