View Single Post
Old 15-10-2003, 08:51
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Gikke Ok misschien heb je wel gelijk wat die ervaring betreft, ik zal dan zorgen dat ik die elders kan gaan opdoen dan in superkoersen, samen met anderen die hetzelfde denken.
Karten met mensen die je kennen is idd altijd aangenamer, de mensen kennen je en ze weten ongeveer wel hoe je rijdt en wat ze mogen verwachten.

Quote:
Spijtig, want bij andere grotere koerskes lukt het dus wel (Bokkencup bvb).
Zoveel te beter, maar kan je die echt vergelijken met de race van dit weekend?

Quote:
Wat dat achterom kijken betreft, als je al niet zo heel veel ervaring hebt concentreer je je meestal op de voorkant van uw kart, ik toch. Als er dan niet gevlagd wordt heb je soms niet direkt besef van wie achter je rijdt en hoeveel. Misschien kartjes met achteruitkijkspiegel ?
Het hangt ervan af in welke omstandigheden er gereden wordt. Gedurende de 24u van dit weekend, met in het achterhoofd dat je positie verdedigen weinig zin heeft en dat je goed weet dat je achterligger sneller is is het altijd aangewezen het hoofd toch af en toe eens te draaien om te zien of je niemand hinderd. Ik deed dit zelf ook regelmatig. Je hoeft hiervoor natuurlijk niet te gaan achteromkijken zodat je bijna uit je kart valt

Quote:
Trouwens, in mijn volgende stints (nrs 2 t/m 5) heb ik al eens achterom gekeken en trager gereden en doorgelaten. Het ging dan toch al beter. Met de laatste stint (11 uur zondag) was het dan weer om zeep (laatste loodjes voor iedereen ????)

Enfin, dank voor de reactie Flitser, ben er ook iets wijzer op geworden.
Graag gedaan, achteraf bekeken had ik het misschien beter de dag zelf gezegd dan had je er onmiddellijk nog wat van opgestoken en kunnen toepassen, nu lijkt het een beetje op vijgen na pasen