Quote:
Originally posted by Mistery
Niettegenstaande ik enkel als "toeschouwer" aanwezig was, wil ik toch ook eventjes mijn mening kwijt. Het valt me op, dat races die door kartinguitbaters (uitbuiters) zelf worden georganiseerd, over het algemeen als een "ramp" kunnen worden beschouwd, en daar was deze 24u echt een schoolvoorbeeld van.
Een uitbater die zich wil laten gelden door het opzetten van een "groot bakkes", die zelf reeds van in het begin de zaak in het honderd laat lopen, die zijn trouwe karters zelf gaat demotiveren en die tijdens de race overal te bespeuren valt, behalve op de plaatsen waar het nodig is. Uitleggen is één ding, uitvoeren is iets anders... FKI, bij mij zijn jullie afgeschreven, jullie hebben dit weekend qua score zowat NUL komma NUL behaald, en hopelijk verdwijnen jullie zeer snel van alle kalenders, want een race zoals deze maakt het indoorkarten kapot. Dat jullie nu tien teams minder hadden als in het verleden, lijkt me dan ook niet meer dan logisch. Indien jullie het niet over een andere boeg gooien, dan gaan jullie volgend jaar met 5 teams rijden... Voor occasionele karters kunnen jullie dan misschien goed zijn (enkel voor een kwartiertje, want allles wat meer is, kunnen jullie blijkbaar niet aan !), en voor dergelijke wedstrijden waren jullie overduidelijk niet in staat om deze in goede banen te leiden. AFVOEREN, DIE HANDEL !
|
Persoonlijk vind ik Dimi één van de betere uitbaters.
Begaan met zijn klanten en altijd recht voor de raap. Sommigen kunnen daarmee leven, anderen niet. Ik heb hem in ieder geval liever dan de schijnheiligen die enkel vriendelijk kunnen zijn om je geld aan te nemen.
Ik was er in ieder geval niet van 's morgens bij dus ik ga me niet uitspreken over hetgeen er lijkt gebeurd te zijn.
Is er tijdens de race dan een bepaalde plaats waar de uitbater zich moet bevinden? Voor mijn part rijdt hij de volledige 24u mee op het circuit.
Akkoord, qua organisatie is de 24u van FKI misschien niet de beste 24u, het lijkt er soms chaotisch en stuntelig aan toe te gaan maar wat mij betreft wordt daar eens goed mee gelachen en daarmee is de kous af (ik denk hierbij aan de start

). Voor mij persoonlijk is de hele mikmak rond organisatie en dergelijk niet zo van belang daar tijdens de 24u, het karten moet primeren, en dat hebben we toch gedaan 24u aan een stuk dacht ik.
Het is maar hoe je het bekijkt. Wil je F1-allures zien en veel show dan moet je maar 2500 à 3000 euro betalen voor de 24u van Francorchamps (karting) en dan kan je daar met de champagne in de hand in de kart kruipen. Hoef je die show allemaal niet en is een glas water ook al goed om mee in de kart te kruipen dan kom je maar naar FKI voor 1500 euro.
Enfin, ik wil hiermee niemand voor het hoofd stoten maar ik geef maar mijn mening omtrent het hele gebeuren.
Als ik zelf iets organiseer probeer ik er ook steeds voor te zorgen dat naast het circuit ook alles in orde is. Mensen komen nu éénmaal niet alleen meer voor hetgeen er in de kart gebeurt maar ook voor hetgeen ze naast de kart kunnen beleven.
Ik moet toegeven dat ik vorig jaar ook om de vijf minuten bij Dimi stond met klachten, dit jaar ligt dit al helemaal anders. Omdat Dimi nu een goeie vriend is geworden? Helemaal niet, ik bekijk het geheel nu gewoon helemaal anders. Je kan deze race nu éénmaal niet vergelijken met andere races op andere plaatsen.
Nogmaals, ik vind het echt jammer dat hier blijkbaar heel slechte ervaringen zijn blijven hangen. Voor zover wij weten/hebben ervaren is Dimi altijd iemand geweest met een hart voor karting en zijn we er steeds enorm goed behandeld maar wel zoals steeds: zonder dat hij een blad voor de mond nam. Sommige van zijn woorden komen soms hard aan maar wie dan het lef heeft van even in zijn binnenste te kijken moest (wat ons betreft) toch vaak toegeven dat hij (Dimi) gelijk had en als snel werd de demotivatie omgezet in een drang om te bewijzen dat het toch anders kan en op die manier had hij dan ook weer bereikt wat hij stilzwijgend wilde bereiken.
Elk geval is natuurlijk verschillend en zoals ik al zei ben ik niet op de hoogte van wat Dries blijkbaar heeft ervaren.
Tot zover mijn bescheiden mening