View Single Post
Old 04-11-2003, 20:49
BODI's Avatar
BODI BODI is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by SpèédfreaK
Je formule-auto-voorbijsteek-langs-rechts-maneuver vind ik persoonlijk wel risky
Ik vond het zelf ook te risky en zal het dus NIET meer herhalen.
Je moet weten dat ik inderdaad te laat gezien had dat de 1-zitter rijder mij niet gezien had.

Wat je niet kan horen (omdat ik er muziek overgezet heb), is dat ik serieus getoeterd heb, de peugeot op en neer tegen de rev-limiter in 3de aan het botsen was (ik had een hand te weinig om naar 4de te schakelen), mijn linkervoet klaar op de rem stond, en ik hem uiteindelijk toch voorbijstak omdat me dat op de moment dat ik mijn beslissing nam (ik had toen geen luie zetel, videobeelden en veel tijd om te evalueren) - het veiligste leek.
Hij zal wel serieus verschoten zijn...
De Fons ook. Hij zei achteraf dat ie de muur op 2 cm van mijn rechterspiegel tegen 140 km/uur zag voorbijrazen. Een beetje overdreven, het zal wel 10 cm geweest zijn...
Ik ook (maar pas NA dat ik de beelden zag)...

Enfin, gehoord heeft de bestuurder me wel, gelukkig. Bij deze bied ik mijn excuses aan: Het manoevre is het risico niet waard. Bovendien een beetje ongelukkig omdat ik in dit forum ook gerefereerd had naar johnys en cowboys die absoluut moeten gemeden worden..

Als ik risico neem (om de limiet van mijn wagen te testen en om het parcours sneller af te leggen) is het mijn bedoeling dit enkel te doen indien er GEEN andere wagens in de directe omgeving rijden. Ik wens niemand aan te rijden en door niemand aangereden te worden op het moment dat ik iets uitprobeer.

Ik heb de beelden niet gecensureerd, niet de schuivers en ook niet de twijfelachtige judgement calls. Geef me daarvoor een beetje krediet...

Het voordeel van de beelden is (behalve de fun) dat ik er veel van leer. Dat ik in sommige bochten te snel kom aangereden of te laat rem (de onderstuur schuivers) en dat de peugeot alhoewel bijzonder stabiel ook kan bijten als ie in overstuur gaat. De schuiver in de eerste linkse is bijzonder moeilijk te corrigeren als je ziet hoeveel ik eigenlijk al bijgestuurd (en - als laatste redmiddel - ontkoppeld) had.

Op een andere noot, wou ik graag het idee lanceren om de krachten eens te bundelen om een deftige reportage te maken met beelden in de wagens (ik denk een vrij goeie setup te hebben) en op het circuit (aanrijdende wagens filmen maar ook toeschouwers, sfeer...). Waarom niet volgende jaar?

BODI.

PS: Als ik de volgende batch beelden in een filmpje omgezet heb, laat ik wel iets weten.
Reply With Quote