Quote:
Originally posted by A.J.
Het is toch steeds hetzelfde. Doen de Amerikanen iets slecht (vb oorlog beginnen) dan is Busch een idioot, doen ze iets goed (Saddam oppakken of de algemene strijd tegen het terrorisme) dan is Busch ook de idioot.
Er is reeds jaren lang een anti-Amerikaanse beweging bij ons en ik vind dat een beetje belachelijk. Ik krijg de indruk dat de linkse jongens het liefst onder het regering van een Arafat, Saddam of Fidel Castro zouden leven. Awel ga uw gang maar als je de hele tijd meeprofiteerd van de "westerse cultuur" die onder impuls van de USA tot stand kwam, vind ik die kritiek op Busch en zijn voorgangers steeds jammerlijk !!
|
Ik denk dat de links/rechts stelling bij zo'n zaken niet echt opgaat, bijde opvattingen hebben hun voor en nadelen... 'k zou trouwens niet weten of je het Amerikaanse beleid zo maar een "rechts" beleid kan noemen...
Een voorbeeld van hoe goed de Amerikanen het voorhebben met ons... Europa willen een eenheidsleger uitbouwen, en ineens schreeuwen ze het ginder van de daken... ze zouden blij moeten zijn want dan kunnen ze hun eigen geld eens gaan gebruiken voor nuttiger dingen dan oorlogje spelen, want oorlog brengt tot nader order nog steeds niks op, en dat heeft niks met linkse standpunten te maken, dat heeft de geschiedenis al meer dan eens bewezen !