Quote:
Originally posted by FastFons
@stijnconinx: het grootste deel van uw verhaal klopt wel, maar ik dacht dat de amerikanen pas bij de 2e wereldoorlog zijn gekomen toen de Jappanners de stomiteit beginnen Pearl Harbour aan te vallen...
maar ik zeg het, ik ben nog een geschiedkundige, nog een wetenschapper wat betreft betrekkingen tussen landen of politiek, ik geef enkel mijn mening
FF
|
Zonder de amerikanen zijn wij niets, laat dat maar duidelijk zijn. Ze hebben ons al vele malen moeten helpen, denk maar aan het geval kongo, hoeveel keer hebben de amerikanen ons niet moeten komen helpen? Hebben we in Kongo ook alles eerlijk gedaan? We hebben er nog steeds bedrijven die er massa geld verdienen, Belgie zou Belgie van nu niet zijn zonder Kongo. Duitsland en Frankrijk waren vb. tegen de oorlog in Irak, aja, het was een goede klant, oil for food, hoeveel bedrijven staan er niet van beide landen? De ziekenwagens zijn veel al Mercedes sprinters, om nog te zwijgen van de andere zaken die ze er leverden. Laat een ding duidelijk zijn, Amerika is niet alleen in de zaak Irak, denk maar aan de UK, Spanje, Polen, Turkije, .... hoeveel landen Amerika steunden weet ik niet precies, maar het zijn er rond de 50. De totale opbrengst vd olie uit Irak = zo'n 3% van de wereld. Veel olie komt uit Rusland. En AJ je hebt 100% gelijk het is duidelijk links tegen rechts. En vergeet niet dat links tegen de autosport is hé, denk maar eens vb. aan de F1 in Belgie.