Quote:
Originally posted by Marshal
Waarschijnlijk ook nog voor een prikkie, meen me te herinneren dat de holding achter de Octagon groep +/- 100 miljoen euro heeft afgeschreven op 3 jaar tijd.
Eens kijken of we daar details van kunnen terugvinden.
|
Deze week uiteraard uitgebreid inde Autosport. Het gaat toch echt om grote verliezen voor de verkopende partij.
Quote:
November 1999
Interpublic, through its Octagon Motorsports arm, buys Brands Hatch, Snetterton, Oulton Park and Cadwell Park for around £120 million from Nicola Foulston’s Brands Hatch Limited company
December 2002
The issue of Octagon’s losses is raised in Interpublic’s annual general meeting. The motorsport arm made pre-tax losses of £129m in ’01 and £162.9m in the third quarter of ’02. Interpublic searches for a “resolution to the Octagon Motorsports situation”.
Autosport Issue 08-01-04
|
Daarnaast heeft Interpublic destijds ook de rechten gekocht voor 15 jaar van de Britse GP te Silverstone.
Palmer is zo slim geweest om alleen de 4 circuits te kopen voor een bedrag van 20 miljoen pond. Van de Silverstone F1-rechten wil hij niks weten, dat lijkt me een zeer wijselijk besluit.........elk jaar wordt Silverstone geconfronteerd met hoge kosten om de faciliteiten aan te passen voor de wensen van de F1-clan. Niet alleen het circuit, maar ook de infrastructuur rondom het circuit.
De vier circuits gaan niet een hoofdrol spelen in de Palmer Corporate Events succes story met als episch centrum de Bedford Aerodrome. Dat blijft een op zichzelf staand iets, wat niet wil zeggen dat de Corporate Events af en toe uitwijken naar Brands Hatch of Oulton
Quote:
“If you’re asking are these tracks going to become part of the big corporate empire, the answer is emphatically no,” he told AUTOSPORT. “We will be extending PalmerSport events to Brands and Oulton certainly, but Bedford Autodrome will remain the premier corporate location.
|
Wat is dan zijn doel?
Quote:
The single largest thrust will be on making race weekends successful. That’s where I see the biggest challenge. The extent we can make a success of race meetings in terms of competitor and spectator numbers will have the most influence on the commercial success ofthis companyin the medium term.”
|
Als autosportliefhebbers kunnen we dat alleen maar toejuichen, met zijn 20 miljoen was hij zeer zeker niet de hoogste bieder. Er schijnen van de vervelende vastgoed-cowboys 70 miljoen te hebben geboden
Meer info in de autosport.