Bij het lezen van de berichten over BL hink ik op 2 gedachten
1) blij dat er nu eindelijk eens een belg, een beetje volwaardig een F1 aan de tand mag voelen, en idd, misschien valt er wel eens een appel uit de kast...
2) Bas...wat het je toch gedaan, Bas heeft duidelijk getekend, met enkel het oog op 'binnen in het wereldje te geraken' en niet voor kwaliteit en dat vind ik als F1 observator triestig. Het is meer dan de vorige jaren nog dat Minardi uitpakt met de zwakste line-up sedert jaren. Als je een beetje terugkijkt, zie je inderdaad Alonso, Weber, Gene, Badoer,.... persoonlijk classificeer ik Bobbi én Zsolt Baumgartner niet in dit rijtje, en spijtig voor de 'bas' fans, ook Leinders niet.
Alonso net zoals Weber hebben voor ze bij Minardi waren al duidelijk laten blijken dat ze een wedstrijd konden winnen in F3000, en dit is tot op heden altijd een probleem geweest bij Leinders. Er is nog altijd een verschil tussen een wedstrijd goed rijden en het ook kunnen afmaken !
Oké, je kan zeggen, SWS, is ook een goede opstap naar F1, maar dit vind ik toch niet, SWS, is voor mij eerder, de B of C vijver waaruit F1 teams vissen, en voor mij is de A vijver toch nog altijd F3000, F3. Daar is de competiviteit toch een stuk hoger dan in SWS, als ik terug denk aan SWS aan zolder, leuk om zien, maar slechte wedstrijd, kwalitatief erg zwak. SWS mist duidelijk de punch van een goed kampioenschap voor mij, Je kan zeggen, F3000 ook, voor een stuk is dat wel, maar daar rij je toch onder het oog van de F1 teams.
Bas zal dan ook dit jaar, met een erg zwakke wagen aan de oefenritten deelnemen, dat alleen al zal op bepaalde momenten erg demotiverend werken, ik hoop dus vooral dat Bas niet ontgoocheld zal raken als hij veel tech. problemen zal krijgen, en krijgen zal hij ze.
Het eventuele zoethoudertje van de GP in Belgie vind ik al helemaal belachelijk, net of bas wel ervoor zou kunnen zorgen dat minardi punten haalt... Komaan, we moeten ons zelf niets voorliegen é...
Oké, ik weet het mijn analyse is staal hard, ofwel deel je ze of niet...
|