Ik heb het voorbije week-end voor de eerste keer een poging gedaan foto's te nemen van (snel) rijdende racewagens.
Na een beetje experimenteren, leek mij een sluitertijd van 1/200 een goed compromis. Ik heb foto's getrokken bij het uitkomen van de eerste linkse en de kanaalbocht.
Kortere sluitertijden maakten het nemen van een degelijke foto vrij moeilijk. Deze (
http://home.scarlet.be/~vaesk/Zolder/333.jpg) werd genomen bij het uitkomen van de eerste linkse met een sluitertijd van 1/60 en ong 330mm zoem. Dit is echter een van de weinige die goed gelukt is.
Bij sluitertijden vanaf 1/320 tot 1/500 begon het beeld "bevroren" te geraken en vanaf 1/1000 had ik een perfect stilstaand beeld.
De foto's gemaakt na het uitkomen van de kanaalbocht kampen met nog een ander probleem: ze zijn tegen de zon in getrokken, waardoor er een aantal vrij donker zijn. Ik heb echter maar twee plaatsjes gevonden waar ik foto's kon nemen, zonder dat die draad in de weg staad. Weet er iemand of er nog zulke plaatsen zijn (door het vele volk had ik geen goesting om gans het circuit af te lopen). Ik zou graag eens foto's langs voor kunnen nemen.