Zo snijdt de persdienst van de Spa Euro Race dit probleem aan :
Quote Email:
"Hebt U geen RACB-kaart of kan U geen bewijs leveren van artikels de voorgaande jaren of ontbreekt de stempel van een officiële instantie op Uw aanvraagformulier, dan kan U zich de moeite besparen. U zal niet geaccrediteerd worden.
Ter herinnering: een perskaart is een werkinstrument en geen gratis inkomkaart. Mocht U die wensen, probeer dan eerder Uw geluk bij Pierre Delettre (organisator van deze wedstrijd, red.), een ander lid van de organisatie, een bevriend rijder of een merkinvoerder.
Ook ter herinnering: het bezit van een fototoestel maakt van U nog geen fotograaf. Net zo min als het bezit van een kogelpen van U een journalist maakt. Om van de persdienst te kunnen genieten, moet U over de Spa Euro Race berichten in een erkend medium.
De persdienst dankt U voor Uw begrip."
Unquote Email
Is dit nu echt zo moeilijk te begrijpen? Moet een circuit of een organisatie zich echt gaan plooien naar om het even welke amateurfotograaf? Me dunkt van niet. Ik kan de persdienst van de Spa Euro Race enkel groot gelijk geven! Ofwel werk je voor een erkend medium (Radio-TV-Geschreven Pers-Erkende website-Persattaché van een team/piloot) en dan wordt je accreditatie in overweging genomen, ofwel ben je een autosportfanaat in hart en nieren, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat je kan genieten van alle faciliteiten die geaccrediteerde perslui toegewezen krijgen.
PS : puur toevallig kwam die mail van de Spa Euro Race in de bus, één dag nadat hier deze topic ontstond. Het lijkt me duidelijk dat deze organisatie hier ook wel enkele regels op dit forum gelezen heeft. Ze stellen het dus zeer duidelijk hé... Of gaan we nog blijven doordraven hierover. 't Is al erg genoeg dat een organisator een dergelijke stelling moet innemen, omwille van sommigen...
|