![]() |
|
|
||||
|
||||
KTR in Telefonica World Series
KTR, het team van Kurt Mollekens, maakt zich op voor de eerste officiele testdag van de Formula Nissan, vanaf nu de "Telefonica World Series". KTR legt de laatste hand aan het eerste chassis, dat overmorgen vertrekt voor de test in Valencia met Bas Leinders zo goed als zeker achter het stuur.
Volop activiteit vandaag in het atelier van KTR in Putte. Veel aandacht ging naar het zitje voor Bas Leinders, hoewel Bas het budget nog niet rond heeft. Leinders kwam vanmiddag wel checken of zijn zitje goed zat. Kurt Mollekens is dus weg uit de F3000. Te duur en niet langer te verkopen aan sponsors. Mollekens: "Formula Nissan is veel goedkoper. Niet zozeer het chassis, maar wel de motor, de versnellingsbak, de onderdelen. Voor 3000 had je nu al meer dan 1 miljoen euro per piloot nodig. Nu kan de Nissan al voor minder dan de helft, en het heeft meer te bieden. Kijk naar Fernando Alonso of Marc Gene, die komen uit de Nissan." "En bovendien is de auto sneller dan de F3000. De Nissan V6 levert 50 pk minder dan de Zytek- F3000, maar het chassis is zoveel performanter. Op Albacete ging Ricardo Zonta meteen sneller dan de nieuwe F3000 van Patrick Friesacher de week voordien. Ik schat dat de Nissan 2 tot 3 seconden sneller zal zijn." "Dallara heeft het chassis afgeleid van zijn F1-project van een tijd terug. Je merkt trouwens hoe groot de auto is." -Zonta deed niet alleen de shakedown, hij rijdt heel het kampioenschap. "Dat klopt. Zonta is er bij, ook F3000-kampioen Justin Wilson, Franck Montagny, de Indier Khartikeyan, Norberto Fontana, Stephane Sarrazin. Er was ook sprake van Jos Verstappen, maar de onderhandelingen zijn afgesprongen op de hoge eisen van Verstappens management." -En KTR dan met Bas Leinders? "Alles is klaar voor Bas. Nu nog het budget. Ik hoop dat het eind van de week rond is. Als tweede piloot is alles zo goed als rond met de Fin Kari Maenpaa, die uit de Duitse Formule 3 komt." Bas Leinders is vanmiddag bij KTR in Putte zijn zitje gaan passen Bas Leinders is vanmiddag bij KTR in Putte zijn zitje gaan passen in de Formula Nissan. Komend weekend zou Leinders met de KTR-Nissan moeten rijden tijdens de eerste officiele testdag van de "Telefonica World Series", de nieuwe naam van de Formula Nissan. Het zitje van Bas is bijna af, maar het budget voor het KTR-project is nog niet rond. Leinders: "We geven KTR nu voorrang, de F1-plannen met Minardi zijn op de lange baan geschoven, omdat enkele partners niet meteen een antwoord kunnen of willen geven. We blijven in ieder geval zoeken." -Het zitje maken is echt millimeterwerk. "Het is zo belangrijk. Met een slecht zittende zetel word je afgeleid in de race. Alles moet perfect zitten, de rug, de zijkant. Het kleinste detail kan na een tijd irriterend werken. Voor een goeie zetel moet je toch 2 dagen uittrekken. Met mijn ervaring heb ik genoeg aan 1 zetel voor het hele seizoen. Maar er zijn piloten die na iedere race een andere zetel willen." -Wat ons meteen opviel, zijn de afmetingen van de Formula Nissan. "Hij heeft de afmetingen van de Ferrari 2 jaar geleden. Dallara heeft dat met opzet gedaan. De auto lijkt nu op een Formule 1 en dat krikt sowieso al het niveau omhoog. Bovendien was de Dallara-Nissan bij zijn shakedown al sneller dan de F3000!" -We zien jou dit seizoen ook in Belgie? "Ik rij de eerste race van de Procar met de Citroen Silhouette van MG Racing. En dan de Belcar met de Gillet Vertigo, de tweede piloot is zo goed als zeker Renaud Kuppens (junior-kampioen in de Clio Cup 2001). (Waar kenne we die van ) We gaan ook de 24 Uren van Francorchamps rijden, waar Gillet 2 Vertigo's wil inzetten." De Telefonica World Series starten op 12 mei in Valencia. Meer info op www.opentelefonica.com. ------------ FF kleine rechtzetting : Hij past zijn zitje niet in Putte maar wel in Keerbergen (daar over "de rijdende kip" is het nog grondgebied keerbergen) Ik weet het want woon zelf in keerbergen ![]() foutje is mogelijke é ![]() SOURCE : PITSTOP.TV
|
||||
|
||||
2002 Telefonica World Series
Zoals gisteren hier al gemeld, kan de Formula Nissan voor haar eerste internationale seizoen rekenen op enkele topnamen uit de eenzitterij. Meest opvallende deelnemer wordt Ricardo Zonta. Ook Justin Wilson komt aan de start.
Zonta, ex-BAR en ex-Jordan, heeft een contract ondertekend met Gabord Competicion voor een seizoen in de Telefonica World Series. Zonta: "Eigenlijk was het de bedoeling dat ik enkel de shakedown zou doen om de organisatoren te helpen. Maar toen ik met de auto testte, kreeg ik zin om deel te nemen. De auto is zeer snel, modern en lijkt op een F1." Zonta vormt bij Gabord team met het Braziliaanse kart-talent Tuka Rocha. Een andere topper is Justin Wilson, de regerende F3000-kampioen. Wilson heeft een contract met Racing Engineering, het team dat vorig jaar de Spaanse F3 won. Wilson: "Het lijkt wat op de Formula Nippon van 5 jaar geleden. Een herkenbare competitie, waar je wat kunt verdienen. Maar ik blijf zoeken naar een plaats in F1 of CART." Voorts merken we bij de deelnemers Andre Couto (winnaar van Macau F3), Narain Karthekeyan, Franck Montagny, en wellicht ook Bas Leinders bij KTR (zie onze exclusieve reportage van gisteren). De Telefonica World Series worden dit jaar een belangrijke rivaal voor de gesloten F3000. Kalender 2002 WORLD SERIES V6 12 MAY VALENCIA (SPAIN) 09 JUNE JARAMA (SPAIN) 23 JUNE ALBACETE (SPAIN) 07 JULY MONZA (ITALY) 31 AUGUST MAGNY COURS (FRANCE) 29 SEPTEMBER CATALUNYA (SPAIN) 20 OCTOBER VALENCIA (SPAIN) 24 NOVEMBER BUENOS AIRES (ARGENTINA) 01 DECEMBER INTERLAGOS (BRAZIL) SOURCE : Pitstop.tv
|
||||
|
||||
Veelbelovend reeks met vele 'grote' namen. Wordt dit de vervanger van de stilaan doodbloedende F3000? Laten we het hopen...
|
|
||||
|
||||
eerder de opvolger van de FNippon uit de vroege jaren negentig......toen daar Frentzen, Irvine e.d. rondreden
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Het is 99% zeker dat Bas Leinders dit jaar voor KTR in de Telefonica World Series uitkomt. Leinders en KTR wachten nog op een handtekening van een sponsor. Maandag zou de deal rond moeten zijn, zegt Bas in een gesprek met pitstop.tv.
Leinders: "Het is een formaliteit, maar echt nu al verkondigen dat het rond is, doe ik niet. Zolang die handtekening er niet is, blijft het afwachten. Maandag zou dan de bevestiging moeten komen." - Dan rij je op 12 mei je eerste race in de Dallara-Nissan met de Argentijn Fililberti als teammaat? "Niet met Filiberti. De lijst met deelnemers op de officiele website is gebaseerd op de laatste test in Jarama. Daar heeft Filiberti inderdaad voor KTR getest, maar hij heeft niet getekend. De Braziliaan Luciano Gomide wordt mijn teammaat." Afwachten nog tot maandag. (Bron: pitsop.tv ) |
|
||||
|
||||
Luciano Gomide who the fuck is da ?
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
KTR en Bas Leinders beginnen samen aan het eerste seizoen van de Telefonica World Series. Komend weekend, op 12 mei, rijdt Leinders zijn eerste race in de Dallara-Nissan van KTR. Er is voorlopig budget voor 5 races.
Het akkoord is maar op het nippertje tot stand gekomen, vertelt KTR-teambaas Kurt Mollekens. "Het is echt op de laatste minuut geregeld. We kunnen dus starten met Bas. Maar het is nog niet rond voor heel het seizoen. Na de 5de race moeten we evalueren en moet er opnieuw budget gevonden worden. Maar ik wou koste wat het kost met Bas beginnen." -Wie had je dan achter de hand, mocht het niet gelukt zijn met Bas? "Dan had ik Nicolas Filiberti aangetrokken. Een Argentijn, die heel het budget kon aanbrengen. Dat zou dan betekend hebben dat ik met 2 Zuid-Amerikanen zou rijden. Enerzijds Luciano Gomide, die al bevestigd was, en dus Fililberti. Mijn voorkeur ging toch naar Leinders." -Wie is dan de belangrijkste sponsor van Bas? "Hij krijgt vooral steun van Selexion (nvdr. sponsor van enkele Belgische topjudoka's)." -Hoe verloopt het nu logistiek? "Het materieel is vanmorgen al vertrokken. De ingenieurs en Bas vertrekken donderdag naar Valencia. Ikzelf ben er niet bij, want ik neem komend weekend deel aan de Belcar-race in Francorchamps." Bas Leinders is een van de favorieten in de Telefonica World Series samen met ondermeer ex- F1-piloot Ricardo Zonta. Het team van Zonta, Gabord Competicion, krijgt daarbij de steun van voetbalclub Barcelona. Dat is een streep door de rekening van Premier 1 Grand Prix, dat een competitie plant in samenwerking met de belangrijkste Europese voetbalclubs. Zo had Leinders in dat verband ook al een akkoord met Anderlecht. Misschien wordt die draad nu weer opgenomen voor de Telefonica World Series. Pitstop voorziet samenvattingen van alle World Series-manches. ------- pitstop.tv
|
||||
|
||||
m.a.w. Autosport zat er gelukkig naast
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ik kijk ook al uit naar de Nissan World Series. Inderdaad, Marshal gelukkig zat Autosport er naast. Wilson en Zonta zullen sterke concurrenten zijn voor Leinders.
|
||||
|
||||
Zoals gezegd, de oude tijden van de FNippon uit de vroege jaren '90 kon wel weer eens gaan onstaan........m.a.w. ik kijk ernaar uit
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|