De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 11-05-2002, 16:32
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
F3000 A1-Ring : 1-2 Arden

1
Tomas Enge
48:53.862
2
Bjorn Wirdheim
+3.716
3
Mario Haberfeld
+4.867
4
Giorgio Pantano
+5.596
5
Patrick Friesacher
+9.963
6
Enrico Toccacelo
+10.673
7
Antonio Pizzonia
+15.830
8
Ricardo Sperafico
+18.383
9
Rob Nguyen
+30.077
10
Nicolas Kiesa
+31.223
11
Zsolt Baumgartner
+47.441
12
Rodrigo Sperafico
+49.726
13
Alex Muller
+54.237
14
Tony Schmidt
+1:28.269
15
Ricardo Mauricio
-1 Lap
16
Tiago Monteiro
-1 Lap
17
Ryan Briscoe
-1 Lap
18
David Saelens
DNF
19
Alex Sperafico
DNF
20
Sebastien Bourdais
DNF

bron : f3000.com
---------------
Saelens gaf op met mechanische problemen
Reply With Quote
  #2  
Old 11-05-2002, 17:25
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
als hij zo voortdoet gaat hij het einde van het seizoen niet halen bij junior minardi
ik hoop op beterschap voor hem, anders vliegt em volgens mij

want wees nu eerlijk: de mechaniek die stuk gaat ligt bij zo een sprintraces dikwijls aan een fout van de rijder, hij kan té veel van de wagen eisen. het is de kunst om snel te zijn zonder de auto kapot te rijden. ok er zijn zaken waaraan je echt niet kan doen, de alternator die het stilletjes aan begeeft bv (kheb er ervaring mee vandaar), maar een opgeblazen motor kan een logisch gevolg zijn van té hoog in toeren gaan of een mis-schakeling, ...
ik zeg niet dat dit bij david het geval was, maar ik wilde toch even vermelden dat mechanische pech soms ook wel verbonden is aan de rijstijl van de piloot
(cf mijn vader, die rijdt rustiger en ook ietwat trager dan mij, maar die heeft praktisch nooit iets voor, trek zelf dan maar je conclusies ...)
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 11-05-2002, 17:32
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Je kan F3000 wel niet vergelijken met een fun cupke é
Reply With Quote
  #4  
Old 11-05-2002, 17:39
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
nee in F3000 is alles nog veel meer op de limiet gedreven he ...

eens verkeerd schakelen zal je in de fun cup wel overleven ... in de F3000 lijkt me dat vrij pijnlijk voor de toch veel gevoeligere motoren en versnellingsbak ...

Ik weet niet hoeveel revs zo een f3000 motor haalt, maar het zal alleszins een pak hoger zijn dan in de fin cup he ... Hogere toeren ==> materiaal wordt zwaarder belast ==> delicater om kapot te gaan ...

airco
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 11-05-2002, 20:27
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Raceverslag: Team Astromega

Quote:
FIA Formula 3000 Championship
Round 4/12, A1-Ring, Austria
Race, May 11 2002
Weather: hot and sunny

Mario Haberfeld: 3rd, 35 laps in 48m 58.729s
Rob Nguyen: 9th, 35 laps in 49m 23.939s

Team Astromega had a successful day in the fourth round of the FIA Formula 3000 Championship at the A1-Ring in Spielberg, Austria. Brazilian Mario Haberfeld underlined his title challenge with a second podium finish of the campaign and rookie team-mate Rob Nguyen recorded the best result of his fledgling career by coming home ninth.
Haberfeld now lies fifth in the championship, just five points adrift of joint leaders Tomas Enge (Arden) and Giorgio Pantano (Coloni). Mario lined up fourth, seized third place on the opening lap and fought off a fierce late-race challenge from Pantano in the closing stages.
Nguyen qualified 12th and made sure he kept out of trouble for the first few laps while the race settled down. He profited from others’ mistakes to pick up a couple of places and then sliced past Alex Müller (Durango) to secure a top-10 finish in only his fourth F3000 event – and only his second season of car racing.

Mario Haberfeld
“That was quite a hard race – especially at the end when Pantano was pushing so hard. The car worked well in the opening stages when we had a heavy fuel load, but as it lightened I began to get more and more understeer. I was having to drive quite defensively to keep Pantano at bay but it was a clean fight and I’m delighted to come away with another podium finish, my second of the season. I would like to dedicate this result to my friend Mark Reagan, who sadly died recently. He was my mechanic in F3 and one of the best people I have ever worked with, so this one’s for him.”

Rob Nguyen
“I’m quite happy with my first top-10 finish. I made a decent start but have seen video footage of previous first-corner accidents at this track so I was also being quite cautious. It is important for me to do full race distances and gain as much experience as possible. I was thinking about trying to pass Antonio Pizzonia (Petrobras Jnr) going into Turn Two, but another car flew up my inside and I had to jink out of the way to avoid a collision. That was a close call, but after that I was able to follow the Petrobras cars of Pizzonia and Ricardo Sperafico quite comfortably, but above all I wanted to consolidate my position. It was satisfying to pass Alex Müller fair and square and I have to say thanks to the team for giving me a car that was good all afternoon. This marks another important step forward in my learning year – but I’m not kidding myself that things are going to get any easier. I don’t know any of the remaining tracks we race on, but if I can keep making progress I’ll be happy.”

Sam Boyle, team manager
“It is always good to score points and Mario did an excellent job to hang on to third in the face of fierce pressure late in the race. He is well placed in the championship and it looks as though we are going to be in for an exceptionally close season. As for Rob, it’s hard for us not keep repeating ourselves when we underline that his pace is remarkable given his drastic shortage of experience. I honestly believe we will have two drivers challenging for points by the end of the season.”

bron: team Astromega Press release
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 11-05-2002, 21:31
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Lier
Posts: 479
Die mechanische problemen liggen écht niet aan Saelens hoor, tot hiertoe geen enkele keer...telkens gewoon een bugje in de auto, dat niet eerder werd ontdekt vanwege het gebrek aan testen.

Wat je misschien niet weet is dat Saelens wederom in een mooie 5de positie reed, en duidelijk op de 3de en 4de positie aan het naderen was. Hij kon zeker en vast de rondetijden draaien van de top 3; met een goeie startplaats en zonder de technische problemen zat hij dus zeker op het podium....maar dat weet Stoddart ook, en op zich maakt het uitvallen dus niet heel veel meer uit. Saelens stopt er vermoedelijk toch binnenkort mee, om zich te concentreren op het F1-testwerk.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-05-2002, 21:33
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Lier
Posts: 479
Vergeet trouwens niet dat hij gratis aan het rijden is he; ze kunnen hem helemaal niet ontslagen :-) Hij brengt bij mijn weten geen of nauwelijks sponsors mee.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-05-2002, 23:48
team astromega team astromega is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 126
De Zytek motoren hebben een limiet van 9500 t/pm. Het zou de tweede keer zijn dat er een Zytek motor stuk gaat sinds 1986. Ik bedoel dus wel als het een echte motorpanne was.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-05-2002, 23:53
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
euhm excuse me voor mijn onwetenheid zene ...

Maar rijden alle teams in de F3000 met deze motoren ???
En hebben deze motoren zowat dezelfde levenstijd als een F1-motor??? zijnde een paar 100 km ...

zou wel info zijn die me bijzonder zou interesseren...
thanks in advance

airco
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 12-05-2002, 00:11
team astromega team astromega is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 126
De Zytek motoren zijn comform in iedere wagen. De gebruikslimiet ligt bij 2000 mijlen. Dan gaan ze terug voor een revisie. De motoren zijn ook niet verbonden aan één team. Het zou b.v. kunnen dat de motor waar Mario 2de mee werd in Brazilie dat die nu achterin een Coloni of Durango steekt. De motoren leveren 370 tot 380 pk. Ze zijn ook gelood, aan de motoren komt niemand van de teams, alleen de Zytek support unit mensen die bij iedere race aanwezig zijn mogen aan de motoren werken. Het is wel zo dat na de qualif en race de motoren worden onderworpen aan een kontrole van de Zytek mensen. Ze bekijken en analyseren de output van de boordkomputer om te kijken of er geen problemen zijn.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-05-2002, 00:40
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
quite interesting
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 12-05-2002, 10:19
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Amaai ja, das ook wer fijn om te weten zouk zeggen zeggek zo...
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 12-05-2002, 11:42
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
das zoals bij die Lupo cup afgelopen weekend in zolder , daar wisselt men in het seizoen ook van wagen
Reply With Quote
  #14  
Old 12-05-2002, 17:53
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
ik weet het, ik heb wa overdreven
bij saelens zal da nie direct aan de pilotage liggen, maar ik bedoel maar in het algemeen ligt veel mechanische pech toch aan de piloot ook
ik durf een geen percentage opplakken, maar ik heb inderdaad vanuit mijn beperkte ervaring gesproken
ikke met oogkleppen hé
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 12-05-2002, 18:43
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by JPMontoya
das zoals bij die Lupo cup afgelopen weekend in zolder , daar wisselt men in het seizoen ook van wagen
mja, daar gaat het over de hele wagen he ... hier enkel over de motor ... maar het principe is inderdaad ongeveer hetzelfde ...
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.