![]() |
|
|
||||
|
||||
F3000 A1-Ring : 1-2 Arden
1
Tomas Enge 48:53.862 2 Bjorn Wirdheim +3.716 3 Mario Haberfeld +4.867 4 Giorgio Pantano +5.596 5 Patrick Friesacher +9.963 6 Enrico Toccacelo +10.673 7 Antonio Pizzonia +15.830 8 Ricardo Sperafico +18.383 9 Rob Nguyen +30.077 10 Nicolas Kiesa +31.223 11 Zsolt Baumgartner +47.441 12 Rodrigo Sperafico +49.726 13 Alex Muller +54.237 14 Tony Schmidt +1:28.269 15 Ricardo Mauricio -1 Lap 16 Tiago Monteiro -1 Lap 17 Ryan Briscoe -1 Lap 18 David Saelens DNF 19 Alex Sperafico DNF 20 Sebastien Bourdais DNF bron : f3000.com --------------- Saelens gaf op met mechanische problemen
|
||||
|
||||
als hij zo voortdoet gaat hij het einde van het seizoen niet halen bij junior minardi
ik hoop op beterschap voor hem, anders vliegt em volgens mij want wees nu eerlijk: de mechaniek die stuk gaat ligt bij zo een sprintraces dikwijls aan een fout van de rijder, hij kan té veel van de wagen eisen. het is de kunst om snel te zijn zonder de auto kapot te rijden. ok er zijn zaken waaraan je echt niet kan doen, de alternator die het stilletjes aan begeeft bv (kheb er ervaring mee vandaar), maar een opgeblazen motor kan een logisch gevolg zijn van té hoog in toeren gaan of een mis-schakeling, ... ik zeg niet dat dit bij david het geval was, maar ik wilde toch even vermelden dat mechanische pech soms ook wel verbonden is aan de rijstijl van de piloot (cf mijn vader, die rijdt rustiger en ook ietwat trager dan mij, maar die heeft praktisch nooit iets voor, trek zelf dan maar je conclusies ...)
|
||||
|
||||
Je kan F3000 wel niet vergelijken met een fun cupke é
![]()
|
||||
|
||||
nee in F3000 is alles nog veel meer op de limiet gedreven he ...
eens verkeerd schakelen zal je in de fun cup wel overleven ... in de F3000 lijkt me dat vrij pijnlijk voor de toch veel gevoeligere motoren en versnellingsbak ... Ik weet niet hoeveel revs zo een f3000 motor haalt, maar het zal alleszins een pak hoger zijn dan in de fin cup he ... Hogere toeren ==> materiaal wordt zwaarder belast ==> delicater om kapot te gaan ... airco
|
||||
|
||||
Raceverslag: Team Astromega
Quote:
|
|||
|
|||
Die mechanische problemen liggen écht niet aan Saelens hoor, tot hiertoe geen enkele keer...telkens gewoon een bugje in de auto, dat niet eerder werd ontdekt vanwege het gebrek aan testen.
Wat je misschien niet weet is dat Saelens wederom in een mooie 5de positie reed, en duidelijk op de 3de en 4de positie aan het naderen was. Hij kon zeker en vast de rondetijden draaien van de top 3; met een goeie startplaats en zonder de technische problemen zat hij dus zeker op het podium....maar dat weet Stoddart ook, en op zich maakt het uitvallen dus niet heel veel meer uit. Saelens stopt er vermoedelijk toch binnenkort mee, om zich te concentreren op het F1-testwerk. |
|
|||
|
|||
Vergeet trouwens niet dat hij gratis aan het rijden is he; ze kunnen hem helemaal niet ontslagen :-) Hij brengt bij mijn weten geen of nauwelijks sponsors mee.
|
|
|||
|
|||
De Zytek motoren hebben een limiet van 9500 t/pm. Het zou de tweede keer zijn dat er een Zytek motor stuk gaat sinds 1986. Ik bedoel dus wel als het een echte motorpanne was.
|
|
||||
|
||||
euhm excuse me voor mijn onwetenheid zene ...
Maar rijden alle teams in de F3000 met deze motoren ??? En hebben deze motoren zowat dezelfde levenstijd als een F1-motor??? zijnde een paar 100 km ... zou wel info zijn die me bijzonder zou interesseren... thanks in advance airco
|
|||
|
|||
De Zytek motoren zijn comform in iedere wagen. De gebruikslimiet ligt bij 2000 mijlen. Dan gaan ze terug voor een revisie. De motoren zijn ook niet verbonden aan één team. Het zou b.v. kunnen dat de motor waar Mario 2de mee werd in Brazilie dat die nu achterin een Coloni of Durango steekt. De motoren leveren 370 tot 380 pk. Ze zijn ook gelood, aan de motoren komt niemand van de teams, alleen de Zytek support unit mensen die bij iedere race aanwezig zijn mogen aan de motoren werken. Het is wel zo dat na de qualif en race de motoren worden onderworpen aan een kontrole van de Zytek mensen. Ze bekijken en analyseren de output van de boordkomputer om te kijken of er geen problemen zijn.
|
|
||||
|
||||
quite interesting
![]()
|
||||
|
||||
Amaai ja, das ook wer fijn om te weten zouk zeggen zeggek zo...
|
||||
|
||||
das zoals bij die Lupo cup afgelopen weekend in zolder , daar wisselt men in het seizoen ook van wagen
|
||||
|
||||
ik weet het, ik heb wa overdreven
bij saelens zal da nie direct aan de pilotage liggen, maar ik bedoel maar in het algemeen ligt veel mechanische pech toch aan de piloot ook ik durf een geen percentage opplakken, maar ik heb inderdaad vanuit mijn beperkte ervaring gesproken ikke met oogkleppen hé
|
||||
|
||||
Quote:
|
|