![]() |
|
|
|||
|
|||
Ford stopt!
STOP THE PRESSES!!!
Ford stopt met Formule 1 volgend jaar. Dit onverwachte bericht staat te lezen op pitstop.tv En als Jordan dan ook nog stopt, ... |
|
|||
|
|||
Meer op http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/3665810.stm
Het F1 team van Jaguar wordt te koop gezet. Hopelijk vinden ze een koper: Arden of wat olie sjeiks... Wat heeft dit voor gevolg voor andere autosport takken: Ford toch nog in WRC, een Focus in WTCC en een terugkeer van Jaguar naar Le Mans (het was een gerucht dat Ford serieus naar LM kijkt aangezien dit evenveel publiciteit meebrengt als x aantal F1 races tegen een 1/10 van de prijs). |
|
|||
|
|||
Valt Minardi nu zonder Cosworth motoren?
![]() |
|
||||
|
||||
't is me ook wat, maar goed, wat wil je als je een Jaguar fabriek sluit waar 1000 werkt. Dan kan je natuurlijk geen F1 meer gaan doen.
Nog maar eens het zoveelste bewijs dat je niet zomaar een F1-team kan overkopen en dat je dan mag veronderstellen dat het allemaal goed komt. Het zoveelste geval in rij van de afgelopen jaren. Ligier -> Prost Arrows ->TWR Stewart -> Jaguar Ieder geval op zich is natuurlijk verschillend, maar het overname verhaal komt toch telkens weer terug... De enige die het precies wel voor elkaar krijgen zijn BAR. Tyrrell -> BAR. Benetton -> Renault was bijna mis, maar ze hebben er op tijd de oude Benetton baas weer op post gezet. Enfin, benieuwd wat Fords plannen nu nog gaan zijn. |
|
|||
|
|||
Het artikel op pistop.tv is geupdate: zowel het F1 teams, Jaguar Racing, als Cosworth Racing worden verkocht; als er geen overnemer gevonden wordt, worden beide bedrijven gesloten.
|
|
||||
|
||||
Ford stopt met WRC om zijn geld op F1 te zetten, zo heette het enkele dagen geleden nog. Nu stoppen ze F1 om hun geld op Le Mans te zetten (?). Als dit laatste klopt zie ik er 2 positieve punten in : Duval zijn toekomst is (misschien) minder onzeker en er komt (misschien) wat concurrentie in Le Mans. Geen slechte ruil wat mij betreft. Maar wat is er van waar?
|
|
||||
|
||||
Maar los daarvan een bedenking die Huudo en ik op weg naar de 1000 km ons maakten :
Wat heeft Ford eigenlijk al bewezen in de autosport-geschiedenis? Ok, er waren overwinningen in Le Mans van 1966 t.e.m. 1969, er was de befaamde Cosworth-motor in de F1 en er waren 2 wereldtitels rally in 1979 en 1981. Maar dat is het dan ook, en het is allemaal verdomd lang geleden! We kwamen tot de verbijsterende vaststelling dat Ford er dus wel altijd bij is, maar zo goed als nooit wordt de ultieme eindtitel gepakt. En ik geef toe, die indruk heb je niet als je er de feiten niet echt naast legt. Toch is het zo. Vreemd, niet? |
|
||||
|
||||
3 down, 9 to go en het vierde team dat stopt is al op komst.
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
1 ding is zeker: Jaguar/Ford stapt uit F1. Op zich is deze beslissing logisch: vandaag kondigt Jaguar aan dat ze 1150 banen schrappen; je krijgt nooit uitgelegd aan de werknemers dat ze ontslagen worden terwijl er miljoenen verkwist worden in F1 (remember Ford Genk ...); dus moeten ze deze kostbesparende maatregel ook wel nemen.
We kunnen alleen maar wachten op aankondigingen over andere autosporttakken (LM, WRC en WTCC). |
|
||||
|
||||
als Ford Le Mans gaat doen op dezelfde manier als de F1 zullen ze nooit iets presteren
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
In BTCC zijn ze ook nog kampioen geworden 2-3 jaar geleden
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
In principe moet het niet zo moeilijk zijn om een overnemer voor Cosworth te vinden. Met race motoren verkopen kan je niet echt veel verlies maken ... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|