De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-09-2004, 13:20
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Ford stopt!

STOP THE PRESSES!!!

Ford stopt met Formule 1 volgend jaar. Dit onverwachte bericht staat te lezen op pitstop.tv

En als Jordan dan ook nog stopt, ...
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 13:31
De Paddock Enthousiast

Meer op http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/3665810.stm

Het F1 team van Jaguar wordt te koop gezet. Hopelijk vinden ze een koper: Arden of wat olie sjeiks...

Wat heeft dit voor gevolg voor andere autosport takken: Ford toch nog in WRC, een Focus in WTCC en een terugkeer van Jaguar naar Le Mans (het was een gerucht dat Ford serieus naar LM kijkt aangezien dit evenveel publiciteit meebrengt als x aantal F1 races tegen een 1/10 van de prijs).
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 13:34
De Paddock Enthousiast

Valt Minardi nu zonder Cosworth motoren? Want bij Minardi waren ze nog zo fier om te zeggen dat ze dezelfde motor zouden krijgen als het Jaguar team.
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 13:38
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

't is me ook wat, maar goed, wat wil je als je een Jaguar fabriek sluit waar 1000 werkt. Dan kan je natuurlijk geen F1 meer gaan doen.

Nog maar eens het zoveelste bewijs dat je niet zomaar een F1-team kan overkopen en dat je dan mag veronderstellen dat het allemaal goed komt.

Het zoveelste geval in rij van de afgelopen jaren.

Ligier -> Prost
Arrows ->TWR
Stewart -> Jaguar

Ieder geval op zich is natuurlijk verschillend, maar het overname verhaal komt toch telkens weer terug...

De enige die het precies wel voor elkaar krijgen zijn BAR.
Tyrrell -> BAR.

Benetton -> Renault was bijna mis, maar ze hebben er op tijd de oude Benetton baas weer op post gezet.

Enfin, benieuwd wat Fords plannen nu nog gaan zijn.
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 13:41
De Paddock Enthousiast

Het artikel op pistop.tv is geupdate: zowel het F1 teams, Jaguar Racing, als Cosworth Racing worden verkocht; als er geen overnemer gevonden wordt, worden beide bedrijven gesloten.
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 13:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ford stopt met WRC om zijn geld op F1 te zetten, zo heette het enkele dagen geleden nog. Nu stoppen ze F1 om hun geld op Le Mans te zetten (?). Als dit laatste klopt zie ik er 2 positieve punten in : Duval zijn toekomst is (misschien) minder onzeker en er komt (misschien) wat concurrentie in Le Mans. Geen slechte ruil wat mij betreft. Maar wat is er van waar?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 13:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Maar los daarvan een bedenking die Huudo en ik op weg naar de 1000 km ons maakten :

Wat heeft Ford eigenlijk al bewezen in de autosport-geschiedenis? Ok, er waren overwinningen in Le Mans van 1966 t.e.m. 1969, er was de befaamde Cosworth-motor in de F1 en er waren 2 wereldtitels rally in 1979 en 1981. Maar dat is het dan ook, en het is allemaal verdomd lang geleden! We kwamen tot de verbijsterende vaststelling dat Ford er dus wel altijd bij is, maar zo goed als nooit wordt de ultieme eindtitel gepakt. En ik geef toe, die indruk heb je niet als je er de feiten niet echt naast legt. Toch is het zo. Vreemd, niet?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 13:51
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

3 down, 9 to go en het vierde team dat stopt is al op komst. Dat ziet er echt niet goed uit voor de F1. Voor Le Mans daarentegen is het misschien wel goed nieuws.
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 13:54
De Paddock Enthousiast

1 ding is zeker: Jaguar/Ford stapt uit F1. Op zich is deze beslissing logisch: vandaag kondigt Jaguar aan dat ze 1150 banen schrappen; je krijgt nooit uitgelegd aan de werknemers dat ze ontslagen worden terwijl er miljoenen verkwist worden in F1 (remember Ford Genk ...); dus moeten ze deze kostbesparende maatregel ook wel nemen.

We kunnen alleen maar wachten op aankondigingen over andere autosporttakken (LM, WRC en WTCC).
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 13:58
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

als Ford Le Mans gaat doen op dezelfde manier als de F1 zullen ze nooit iets presteren
Old 17-09-2004, 15:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by A.J.
als Ford Le Mans gaat doen op dezelfde manier als de F1 zullen ze nooit iets presteren
Ik vrees dat dit, tot mijn grote spijt voor de Ford fans, wel eens waar zou kunnen worden. Deze enige operatie die nog overwinningen opraapte was Malcom Wilson's WRC operatie. Maar ook daar nooit een titel gepakt.
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 15:54
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

In BTCC zijn ze ook nog kampioen geworden 2-3 jaar geleden
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 15:59
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by gwyllion
Valt Minardi nu zonder Cosworth motoren? Want bij Minardi waren ze nog zo fier om te zeggen dat ze dezelfde motor zouden krijgen als het Jaguar team.
dat was ook het eerste dat mij binnenschoot: hoe zit het met dat contract? moet minardi nu alsnog op zoek naar een nieuwe motor-leverancier? gaan ze die wel vinden? of komt er volgend jaar nóg een team minder aan de start? dan zou het wel eens snel gedaan kunnen zijn met de F1...
Old 17-09-2004, 16:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Scapa
In BTCC zijn ze ook nog kampioen geworden 2-3 jaar geleden
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 16:15
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by marcel
dat was ook het eerste dat mij binnenschoot: hoe zit het met dat contract? moet minardi nu alsnog op zoek naar een nieuwe motor-leverancier? gaan ze die wel vinden? of komt er volgend jaar nóg een team minder aan de start? dan zou het wel eens snel gedaan kunnen zijn met de F1...
Nog een vraagje: Cosworth maakt niet alleen F1 motoren, ook motor voor de Focus WRC wordt door Cosworth ontwikkeld en ze leveren ook nog een motor aan CART als ik mij niet vergis. Wat gaat er daar allemaal mee gebeuren?

In principe moet het niet zo moeilijk zijn om een overnemer voor Cosworth te vinden. Met race motoren verkopen kan je niet echt veel verlies maken ...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules