![]() |
|
|
||||
|
||||
Outdoor Karting Circuits
Besten,
Johan Lambregs en ikzelf hebben ons een tijdje geleden laten verleiden tot de aankoop van een Rotax Max competitie kart. We hebben daar toe nu toe nog steeds geen spijt van. Na een aantal keren Genk te hebben verkend, zijn we afgelopen zondag voor het eerst het circuit van Mariembourg gaan opzoeken en we waren toch een beetje verrast van de onprofessionaliteit van zowel het personeel, de piloten als de helpers. Elke sessie stonden er minstens 3 karts langs de baan en liepen er 6 mensen over het circuit om hen te gaan helpen. Ook in de pits werd af en aan gereden, over de voeten gereden(he Johan), donuts gedraaid, etc... waar uiteindelijk wel een opmerking op kwam van het personeel (1 man). Iedereen van de baan, en niet alleen die maffe piloot. Maar dat even ter zijde hebben we ons goed geamuseerd en was het een zeer leuk circuit om op te rijden. Bij dit verhaal komt mij de volgende vraag naar boven... wie kent er nog andere circuits en wat zijn jullie ervaringen hiermee. Goede en slechte aub. Mijn inbreng : Genk: professioneel en goed georganiseerd, duur om te rijden, service bij het eten kan beter(is wel goedkoop) Mariembourg: Goedkoop rijden, veel vrijheid, maar ook onprofessioneler en gevaarlijker. Eten was beter maar ook weer een stuk duurder. Graag aanvullingen op deze of andere circuits. Race-groeten, Jo |
|
||||
|
||||
Hey
Ik rijd ook met een rotax max en heb eigenlijk nog niet echt slechte ervaringen gehad met circuits... Genk is idd top, zeker nu het nieuwe circuit !! Franco is ook wel een heel tof en snel circuit, vooral door de kombocht die erin zit geeft het echt wel een beestig gevoel. Amay is een klein maar toch wel leuk circuit. Wel opletten daar want als je naast de baan gaat heb je zo goed als altijd schade (vooral remschijf en ketting enz..) Mariembourg is een prachtig circuit, vooral als het gelijk open ligt. Maar m'n favo circuit blijft toch Le Mans in Frankrijk, naast het befaamde autocircuit, tis wel een 600km rijden maar het is echt wel de moeite. Voor 1 dagje is dit natuurlijk niet te doen maar voor een paar dagen echt de max !! |
|
||||
|
||||
Ook ik heb een rotax max
![]() Daarom dat ik ook nog maar op 2 circuits ben geweest: Genk: nieuwe circuit is zeer uitdagend, professionele organisatie, maar wel vrij duur!! Eindhoven: circuit is iets saaier, gemoedelijke sfeer, minder professioneel (is niet perse een nadeel!!), goedkoop! Als je nog meer ervaringen wil lezen, moet je misschien eens kijken op het forum van www.kartgrid.be Daarop staat er oa het "outdoor topic" en kan je ervaringen lezen van andere piloten. Zo schijnt Kerpen bv een leuk circuit te zijn. |
|
||||
|
||||
Wij rijden met schakelkarts en het zijn dan ook vooral de langere circuits
met snelle combinaties die ons interesseren. Dit is onze bescheiden mening: Eindhoven (NL): Leuk, maar iets te kort en te bochtig. Personeel doet nogal rap moeilijk ivm geluid. Doet me denken aan ons Touringcup trauma! ![]() Berghem (NL): Super. Af en toe veranderen ze daar het parcours. Snelle piste en tof personeel. Francorchamps (B): Dit weekend nog een setje banden versleten ![]() ![]() Ostricourt (FR): Redelijk snel. Je mag er met de camionette tot in de pitlane dus interessant na een zware zaterdagnacht ![]() Genk: ken je Mariembourg: Niet leuk voor schakelkarts. Strijen (NL): Verschikkelijk: Zo klein dat het volgens mij een baan is voor auto's op afstandbediening. Veel te veel kronkels en rond op 30 seconden. Ik kom niet verder dan 4e versnelling van de 6 ![]() 't Amusement ermee!
|
|||
|
|||
ik rijd ook rotax max senior
genk is wel een leuk circuit maar ik en mijn kart liggen beter op spa ! tis echter een heel sjiek circuit waar ge lef moet hebben ! |
|
||||
|
||||
Quote:
PS: wij hebben een Top-Kart hoe valt de CRG mee ? Race-groeten, Jo |
|
|||
|
|||
lef moet ge hebbe op spa vind ik ,
ik kan helaas niks van afstellen enzo dus ik weet nie anders :$ maar misschien is het leuk om eens met een paar mensen van hier samen te gaan. |
|
||||
|
||||
Morgen ga ik nog een met een pro-kartje rondbollen in Eindhoven.
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
maar het zal niet voor dit jaar zijn denk ik, onze kart wordt gedemonteerd en volledig in orde gemaakt. Begin volgend jaar gaan we zeker eens ergens rijden. Je hoort van ons. mvg, Jo |
|
||||
|
||||
Kerpen is een aanrader !
|
|
||||
|
||||
Kerpen...
dat is aan de overkant van de autoweg, tegenover het MS circuit zeker ? Is daar een site van ? mvg, Jo |
|
||||
|
||||
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|