![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
MAK Karting 2006
De kogel is eindelijk door de kerk !!! Oef ...
De eerste wedstrijd zal in Herselt plaats hebben. Ik heb daarnet nog een telefoontje gekregen van Bart om te bevestigen dat hij nog plaats in zijn drukke schema heeft om ons een "koerske" te laten rijden. De timing zal zoals gewoonlijk dezelfde blijven. 19h00 tot 20h00 : Inschrijving 20h15 : Briefing 20h30 tot 20h40 : Qualificatie training 20h45 tot 21h45 : Race 22h00 : Podium Wat het regelement betreft gaat er zoals ik reeds eerder heb gemeld weining veranderen. Het sportieve gedeelte bijft zelfs exact hetzelfde. Wat veranderd er dan wel ? Om de iets tragere, maar steeds gewardeerde teams wat voordeel te bieden gaan we nu ook punten toekennen tijdens de qualificaties … Niet aan de eerste maar aan de laatste teams !!! ( punt 10 ) Het allerlaatst geklasseerde team krijg 3 punten extra, het team dat voorlaatste start 2 punten en uiteraard het team daarvoor 1 punt. Wat het lidgeld betreft, dit schaffen we volledig af !!! De kostprijs op de meeste kartcircuits worden iets duurder. Deze kost moet ik uiteraard aan jullie doorrekenen ( ik ben geen liefdadigheidsinstelling :-) ). De prijs per kart zal dit jaar op ieder circuit dus 70 € bedragen. Naar mijn bescheiden mening is dit reeds voldoende en wil ik jullie dus niet opzadelen met nog eens extra lidgeld te betalen. Ik heb ook ondervonden dat de meesten er geen boodschap aan hebben om deel uit te maken van een autorenstal, er lidgeld voor betalen zou in dat geval vrij zinloos zijn. Dit zijn de enige punten die zullen wijzigen in het reglement. De joker en het schrapresultaat hebben vorig jaar voor wat leuke bewegingen in de tussenstand gezorgt en deze blijven dan ook behouden. Het regelement is geschreven voor teams maar alleen rijden blijft nog steeds mogelijk. Enz., enz., … Verdere info is te vinden op www.giovanniherbots.com. Wat de rest van de kalender betreft heb ik jullie advies nodig. De tweede wedstrijd zou ik in Eupen willen laten doorgaan. Neem eens een kijkje op http://www.eupenerkarting.be voor hun prachtige infrastruktuur. Eupen ligt niet bepaald bij de deur ( tenzij je aan de duitse grens woont uiteraard ). Is dit te ver voor jullie of spreekt jullie dit wel aan om eens een nieuw circuit te gaan verkennen ? Last edited by Giovanni; 11-03-2006 at 02:23. |
#2
|
|||
|
|||
The Old Men zal heel waarschijnlijk deelnemen aan de eerste wedstrijd (zekerheid komt er deze namiddag).
Wat de carting in Eupen betreft: ik weet het nog nie goed: Enerzijds is een nieuw circuit altijd plezant, anderzijds is 400 km rijden (200 heen, en 200 terug) misschien toch ietsje te ver om een uurtje te carten. Bovendien kan je de zaterdag geen gebruik maken van de dubbele piste, tenzij we aan 25 carts geraken ![]() |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#4
|
||||
|
||||
Normaal zijn wij (Rhino Racing) er ook bij met 3 teams.
Goede zaak dat het lidgeld wegvalt! Op die manier is het nu wat makkelijker om een vervanger te vinden voor 1 race. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Dit is idd een goede evolutie (het afschaffen van het lidgeld). Nu is het makkelijker om invallers te zoeken (dus altijd kans dat ik toch ooit nog eens aan de start van een MAK-wedstrijd verschijn, al zal dat eerder uitzondering dan regel zijn!!!!!).
Ivm de race in Eupen: dit is een absolute aanrader!!! Ik ben er enkele weken eens gaan karten (op de lange piste) en was enorm hard onder de indruk. Deze karting is echt wel af!!!!! Als ik eerlijk moet zijn, kan er geen enkele karting in Vlaanderen hier tegenop. Zeker als je kijkt naar de infrastructuur buiten de karting (mooi cafetaria, groot assortiment qua eten, ...). En bovendien is het nog de goedkoopste ook (denk even goedkoop als Bilzen). Enigste nadeel is uiteraard de verplaatsing (180km vanuit Antwerpen), maar niet onoverkomelijk denk ik. |
#7
|
||||
|
||||
We gaan wel niet op die lange piste mogen rijden. En om op zaterdagavond efkes 180km te rijden. Dan een urke te karten en dan nog is 180km terug te rijden. Liever niet dank u.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#8
|
||||
|
||||
Ik doe volgende week zaterdag ook mee aan de eerste race en kijk er eigenlijk wel naar uit.
Alleen een min puntje ,de punten tijdens de qualificaties. Als je bv met 13 teams start en je eindigt 10de tijden de qualificaties dan krijg je geen extra punten 11, 12 en 13 wel, en stel dat de startopstelling ook het eindresultaat is, dan heeft team 10 1 punt gescoord, maar wel beter gereden als team 11,12,13 die dan 2,3 en 4 punten krijgen. Dat is niet echt logisch. Dus als je weet als je toch niet al te hoog gaat eindigen kan je best de traagste tijd neerzetten tijden qualificatie en dan proberen op te klimmen. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
We hebben gemerkt dat er enkele teams waren die steeds een 1 scoren. Toevallig zijn het ook deze teams die steeds aanspraak maken op de laatste plaatsen in de trainingen. De bedoeling is nog steeds om zo snel mogelijk te rijden. Spreekwoordelijk op de rem gaan staan gaat een negatief effect hebben. Je gaat achter je naaste tegenstrever starten en deze zal zich zeker niet gemakkelijk laten voorbij steken. Zo verspil je de kans om wat meer punten te scoren op het einde van de wedstrijd. We hopen hiermee wat meer spenning voor meer mensen te brengen. Hopen dat het werkt ... |
#10
|
||||
|
||||
Ik vind het afschaffen van het lidgeld ook positief. En zeker omdat ik al lid ben van een autorenstal.
Over de race in Eupen...ik vind het een prachtig idee! Ik wil er al een tijdje gaan karten dus van mij mag je het laten doorgaan. En de vele kilometers, die ben ik ondertussen al gewoon! ![]() Het nieuwe puntensysteem tijdens de qualifying sta ik ook achter. Dat motiveert idd... Maar ik wil toch steeds proberen zo hoog mogelijk te kwalificeren en denk dat dat bij iedereen wel zo het geval is. Want het is zoals Giovanni zegt, je hebt wel meer punten als je je als laatste kwalificeert, maar je moet dan wel nog voorbij uw voorgangers zien te raken wil je tijdens de race nog wat punten scoren... Herselt zal voor mij dus m'n schrapresultaat worden, tenzij ik op die week tijd toch nog iemand vind die me kan vervangen (zodat ik nog punten voor m'n team toegekend krijg). Misschien vind ik morgen wel iemand tijdens de 4-uren van Marc. Who knows... ![]() Greetz... Last edited by Belle; 11-03-2006 at 18:51. |
#11
|
||||
|
||||
Zoals al eerder vermeld...
IM racing count in... Eupen... ligt da in luxemburg?
__________________
If I die before I wake, atleast in heaven I can race |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
maar van antwerpen 14 km verder dan francorchamps.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Van Gent - Naar Eupen Afstand 189,7 km. Reisduur 01:53 Ik vind het dan nog meevallen eigenlijk. |
#15
|
||||
|
||||
Het afschaffen van het lidgeld is inderdaad heel positief
![]() Maar die race in Eupen.. Ik weet het toch niet hoor.. Da's wel heel ver voor gewoon een uurtje te karten. Ik denk als je naar Eupen wil, dat je dan ten eerste zeker moet zijn van 25 teams, en ten tweede denk ik dat het beter zou zijn voor een 2 of 3 uren race. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|