De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 05-07-2006, 10:39
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

25 uren VW Fun Cup 2006

Hierbij alvast onze voorbeschouwing.

Als er nog timing experten zijn die ons willen bijstaan in de strijd naar een top 5, kan je me altijd iets laten weten 0496/936.944.

ciao
Maarten

----------------------------------------

Perdieus Motorsport voorbeschouwing 25uren Francorchamps.

Halverwege het seizoen vindt transditioneel het hoogtepunt van het VW Fun Cup kampioenschap plaats. Ook dit jaar is dit niet anders. De 25uren van Francorchamps gaan door op 8-9 juli op het prachtige circuit van Spa-Francorchamps.

Deze race is voor Mechelse race familie van groot belang. Niet alleen op publicitair vlak, maar ook met het oog op het kampioenschap. De punten die behaald kunnen worden in de 25 uren tellen immers dubbel. Met de huidige 7de plaats in het kampioenschap kunnen hier gouden zaken gedaan worden.

Bij Perdieus laten ze niets aan het toeval over. Bolide nr. 32 werd van top tot teen gecheckt, de versnellingsbak werd gereviseerd, een extra voorkap werd voorbereid ... niets wordt aan het toeval overgelaten. Naast de techniek is uiteraard de bemanning cruciaal voor een goed resultaat. De broers Perdieus krijgen bijstand van Dries Heyman en Ward Sluys. Een woordje uitleg: ‘Dries kunnen we eigenlijk al beschouwen als de 3de piloot op onze wagen. Hij heeft bij ons gereden in de 25 uren in 2005 en dit jaar heeft hij mij bijgestaan in Oschersleben. We zijn aan mekaar gewaagd. Ward hebben we eveneesn vorig jaar tijdens de 25 uren leren kennen. Toen reed hij samen met ons op de biplace. Ook hij is snel en betrouwbaar, en dat is precies wat we nodig hebben,’ aldus Maarten Perdieus.

De nodige ervaring en versterking vinden we tevens op de biplace van Perdieus. Naast vader Marc en dochter Anneke, nemen Raf Bleeckx en Paul Grutman plaats in de snelle tweezitter. Raf is een ouwe getrouwe van het team. Hij is een vaste waarde van het team bij de 25 uren. Wederom snelheid gekoppeld aan betrouwbaarheid. Paul is de man met ervaring. Hij heeft al in zowat alle promotiecups en endurance races in België gereden. Hij weet dus perfect hoe hij een 25uren moet benaderen. Belangrijk op deze wagen is uiteraard de betrouwbaarheid. Onze hoofdsponsor Winterthur komt met een grote groep afgezakt om het team aan te moedigen. Zij kunnen de race live meemaken vanuit de biplace.

Afspraak dus op 8 juli om 16uur voor de start van deze 25 uren durende sprint die wordt afgevlagd op zondag 9 juli om 17uur. Met een deelnemersveld van meer dan 130 wagens, wordt het een kunst om zonder schade twee maal rond de klok te rijden. Bij Perdieus wint men er echter geen doekjes om: een top 10 moet, en als alles mee zit is een top 5 zeker niet onrealistisch! De biplace gaat eveneens voor een mooi resultaat met hopelijk een podium in haar klasse.

Naast de traditionele Belgische delegatie, komen de Fransen, Nederlanders, Engelsen, Duitsers, Italianen en Spanjaarden een gooi doen naar de overwinning. Nooit eerder eindigde een buitenlands team binnen de top 5. Even afwachten of het dit jaar lukt de Belgen te verslaan op hun thuisfront!

Gratis kaarten zijn te bekomen via volgende site: www.vwfuncup.be . Eenvoudig downloaden en afprinten, en je komt gratis binnen.

Perdieus Motorsport
Old 07-07-2006, 01:00
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ik won 4 tickets via ebay (spel met de groene mannetjes, )

Ik ga zeker eens langskomen om te zien wat dat allemaal geeft. Nu nog een deftig uur en zo zoeken om eens weg en weer te rijden vanuit West-Vlaanderen...

Succes !!
Reply With Quote
Old 07-07-2006, 17:26
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular

tickets zijn zowieso gratis
ik twijfel nog, misschien ga ik wel een dagje zien, maar 136 dezelfde auto's, dat ben ik beu na een uur
Reply With Quote
Old 07-07-2006, 17:27
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Fun Cup lijkt me fantastisch om zelf in te rijden maar om te kijken kan het me niet boeien.
Reply With Quote
Old 07-07-2006, 19:55
student's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by student
ik twijfel nog, misschien ga ik wel een dagje zien, maar 136 dezelfde auto's, dat ben ik beu na een uur
het gaat regenen, vergeet het dus maar
Reply With Quote
Old 07-07-2006, 21:36
kadettc's Avatar
kadettc kadettc is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Bwa valt eigenlijk nog wel mee, je ziet constant groepjes van 4, 5 of meer auto's paseren. Soms wel leuke duels.

Maar vooral voor de broederlijke (en zusterlijke) sfeer moet je naar de funcup gaan kijken. En niet te vergeten gratis drank

Kga morgen toch eens kijken en waarschijnlijk de zondag ook
Reply With Quote
Old 08-07-2006, 23:09
student's Avatar
De Paddock Regular

Ik ga misschien morgen toch eens kijken. Zijn er mensen vandaag al geweest?
Reply With Quote
Old 08-07-2006, 23:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Paddockers Maarten en Chauffeur gaan lekker. Een 59ste tijd in de kwalificaties, Ze liggen nu 7de !! Op 1 rondje van het leiders.

http://www.ris-timing.be/btcs/25h/2006/25hr.htm
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 09-07-2006, 01:22
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Pff, de muziek is luider dan de kevertjes, maar ik kan niet klagen. Ik amuseer me goed.
Reply With Quote
Old 09-07-2006, 03:59
Speedgirl's Avatar
Speedgirl Speedgirl is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark
Paddockers Maarten en Chauffeur gaan lekker. Een 59ste tijd in de kwalificaties, Ze liggen nu 7de !! Op 1 rondje van het leiders.

http://www.ris-timing.be/btcs/25h/2006/25hr.htm
Momenteel 6de !!!
Reply With Quote
Old 09-07-2006, 16:26
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
het gaat regenen, vergeet het dus maar
Regen? welke regen? Ik heb zelfs een deftig "kleurke" aan de zeer zonnige (30°) zaterdag overgehouden...

Quote:
Originally Posted by bluelite
Pff, de muziek is luider dan de kevertjes, maar ik kan niet klagen. Ik amuseer me goed.
Was idd best wel gek! Normaal kan je moeilijk slapen in je tent door het lawaai van de wagens, nu kwamen de "boenken" zonder één probleem boven de VW sounds bovenuit.
Oplossingen genoeg om goed te kunnen slapen... af en toe blikjes met het juiste vocht ... (en je word wakker met een zware kop... )

Ik heb enkel Race 2 gezien vd BTCS, weer een mooi en spannend stuk van start tot de laatste minuut. Conclusie na dit weekend: de Slaus BMW blijft oohzo oppermachtig en word dus kampioen (volgens mij), als alles 100% loopt (wat nog steeds niet altijd het geval is) op de Méganes dan zijn het de wagens die de Slaus BMW kunnen bedrijgen op Spa én zolder, bij KS loopt er altijd wel iets mis is hun dubbel programma niet te druk?
Met de afwezigheid van de 3 peugeot's, de opel en de audi en nog enkele is het veld aan de top goed uitgedund! Waardoor de BTCS bijna terug aan het niveau zit van 2005, terwijl het allemaal weer zooooooooo mooi was gestart begin 2006...
De prestatie's van de KTR piloten Kerr en Mcintish waren dik inorde denk ik! Met een 2002 porsche na 50min race 5e algemeen liggen (2e in GT) voor wagens als de DHL Mégane enzo is wel sterk denk ik. Tot ze dan met de streep in zicht problemen kregen met de olie of bezine druk en ze dus extra langs de box moesten passeren...

PRC/VW heeft schitterend werk geleverd qua promotie want het was een zeer vol huis in Spa! Op zaterdag was P1 en P2 OVERVOL iets voor de start van de fun cup, ze hebben dus zelfs nog andere (betaal) parkings opengedaan!
Hun idee van de optredens en DJ's is toch wel in goede aarde gevallen denk ik! De kwaliteit van alles op en rond het podium was zeker inorde, van mij mogen ze het iedere koers doen! Dan moet ik wat minder kiezen tussen een dag circuit of een nachtje feesten
Ook de tribunes en de paddock waren goed gevult (met mensen die max 2x per jaar een circuit bezoeken), maar wat maakt het uit? Het was dan ook de Fun Cup en iedereen was er dan ook om fun te maken, dat is zonder twijfel goed gelukt door de speaker 5 min voor de start vd 25uren race! Van de tribune korts bij de raidillon tot bijna aan de source kreeg hij iedereen mee in z'n enthousiasme zodat iedereen recht kwam te staan en ging waven! Nooit meegemaakt op een circuit in ons landje (behalve tijdens de F1, maar dan zorgden de dolle Duitsers er voor)

Last edited by Mr.Dallara; 09-07-2006 at 16:32.
Reply With Quote
Old 09-07-2006, 17:00
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
PRC/VW heeft schitterend werk geleverd qua promotie want het was een zeer vol huis in Spa! Op zaterdag was P1 en P2 OVERVOL iets voor de start van de fun cup, ze hebben dus zelfs nog andere (betaal) parkings opengedaan!
Hun idee van de optredens en DJ's is toch wel in goede aarde gevallen denk ik! De kwaliteit van alles op en rond het podium was zeker inorde, van mij mogen ze het iedere koers doen! Dan moet ik wat minder kiezen tussen een dag circuit of een nachtje feesten
Ook de tribunes en de paddock waren goed gevult (met mensen die max 2x per jaar een circuit bezoeken), maar wat maakt het uit? Het was dan ook de Fun Cup en iedereen was er dan ook om fun te maken, dat is zonder twijfel goed gelukt door de speaker 5 min voor de start vd 25uren race! Van de tribune korts bij de raidillon tot bijna aan de source kreeg hij iedereen mee in z'n enthousiasme zodat iedereen recht kwam te staan en ging waven! Nooit meegemaakt op een circuit in ons landje (behalve tijdens de F1, maar dan zorgden de dolle Duitsers er voor)
Deze opmerking doet me terug denk aan een gesprek tussen mij en een meisje over verschillen tussen Belcar en BTCS. Haar opmerking over de BTCS vond ik wel wat hebben...en is iets wat veel mensen in een race organisatie vergeten...:

De BTCS / VW Fun Cup trekt meer mensen dan de Belcar op Spa dóórdat er veel mensen meerijden uit de omgeving van Spa. Hierdoor hebben de mensen veel meer 'connectie' met het racen. Bijna al de BTCS rijders kende ze vanuit de streek daar, terwijl ze bij de Belcar enkel aanwezig was omdat ze daar moest zijn, maar de meeste rijders zeiden haar niets.

Sorry, voor deze off-topic opmerking...maar ik moest het even kwijt
Reply With Quote
Old 10-07-2006, 23:33
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Speedgirl
Momenteel 6de !!!
Het is uiteindelijk een 8ste plaats geworden, maar wat ik allemaal gezien heb tijdens de race tart elke verbeelding. Hoe meer ik die mannen bezig zie, hoe minder respect ik krijg voor hen.

Namen: Vosse - Bouvy en de heren kamikazes op de 44.
Als dat racen is, awel, dat bekijken ze het maar. Als ze enkel maar vooraan kunnen rijden door de rest in Blanchimont de muur in te duwen dan, ja....
Tav. dhr Vosse: kan je ook voorbijsteken als het geen safty car of gele vlag is? Ronden lang hing hij aan mijn bumper en kon hij er niet over. Bij de zoveelste safety car loste ik na een ongeval in Brussel, en ja hoor, wie was daar, meneer Vosse die zomaar eventjes 10 plaatsen pakte. Stop & Go, nee hoor. De vogel was gaan vliegen.

Met eigen ogen heb ik wagen 44 om exact middernacht er iemand express keihard zien afkeilen op volle snelheid in Blanchimont nadat hij zich de vorige 5 bochten telkens langs binnen afzette op andere deelnemers. Enkele uren voor het einde moest hij opgeven omdat er toch ene ( rara) de deur toe deed waartoe ze zelf hun boel in de prak reden en dienden op te geven.

Kort samengevat:

Zeer leuke race met het mes tussen de tanden vanaf de eerste meter.
Zeer veel volk en toffe sfeer
Toffe collegialiteit tussen de teams
Hoge niveau van deze wedstrijd,vooral bij de eerste 20 teams

Het enige negatieve puntje: de zogezegde grote namen ( u allen gekend) spelen het spel niet 100% correct. Blijkbaar kunnen ze het niet hebben dat Janneken of Mieken hen een poepje laat ruiken.

In 2007 ben ik er zeker opnieuw bij.
Dit is fun met de grote F. Aan alle piloten: zorg dat je dit eens in je leven gereden hebt.
Reply With Quote
Old 11-07-2006, 00:39
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Die safety cars 's nachts hoe weet je dat? Ze gaven blijkbaar enkel geel op start/finish. Op andere posten werd er niets gegeven tenzij dat dat de plaats van het ongeval was.

Reply With Quote
Old 11-07-2006, 00:42
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
Die safety cars 's nachts hoe weet je dat? Ze gaven blijkbaar enkel geel op start/finish. Op andere posten werd er niets gegeven tenzij dat dat de plaats van het ongeval was.
Oei Raceboy, reed je mee? Er was wel degelijk overal geel + het bord safety car + twee pacecars + ik reed 2 dubbele relais in de nacht. Als ik het niet gezien heb, wie dan wel?

Last edited by Chauffeur; 11-07-2006 at 00:49.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules