De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-11-2002, 00:04
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

SNEAK 06/11/2002: "Bowling for Columbine"

9.5/10

- Site
- Trailer

Niet echt dé manier om een review te beginnen, maar dat is nu eenmaal het gevoel dat zo'n 30 minuten na de film in me heerst.
Deze film heeft alles! Ik heb plat gelegen van het lachen, heb het af en toe emotioneel moeilijk gehad, ben af en toe razend kwaad geworden en vindt Charlton Heston een echte %£*$@# (premoded).

Eigenlijk gaat het hier zelfs niet om een film maar om een documentaire. Michael Moore, het hoofdpersonnage/interviewer, gaat op zoek naar een verklaring waarom de V.S. toch zo veel gewelddadiger is dan ... de rest van de wereld. Daarbij wordt gekeken naar de grote schietpartijen/rampen uit de voorbije 10 jaar (Columbine, Oklahoma, 9-11, ...). Alles wordt onderzocht aan de hand van archiefbeelden, en ik kan je verzekeren dat 9-11 en Columbine er op het grote doek anders uitzien dan op TV.

Het leuke aan deze film is dat de onderzoeker, zelf Amerikaan, de "Home of the brave"-filosofie met de grond gelijkmaakt. Hij steekt ook niet onder stoelen of banken lid te zijn van de NRA, maar kraakt Heston (voorzitter NRA) dat het niet meer mooi is om zien.

"Schop de mensen tot ze een geweten hebben!". De Paddockers die deze film afwijzend links laten liggen kunnen van mij dan ook in de toekomst de nodige schoppen gaan verwachten!

Wanneer zien?:
zo snel mogelijk! Deze film is niets voor het grote publiek en zal het in de grote zaal niet lang uithouden, ... onterecht!

Voor wie?:
Voor hen die de actualiteit met een kritisch oog gadeslaan. Voor de anderen kan dit het begin ervan zijn!

Waarvoor oppassen?:
Kom je ongeschonden door de eerste 10 minuten, dan koop je hem op video, DVD en heb je steeds de DivX op zak.

Misverstanden?:
Deze film gaat niet over bowling.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules