De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 31-07-2004, 16:36
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
MAK Karting nr. 6 - Herselt

Vanuit het overzonnige Corsica wil ik toch reeds wat berichten over de volgende MAK Karting die volgende week zaterdag doorgaat.
Ik hoop wederom een voltallige bezetting te kunnen verwelkomen.
Schema is zoals altijd :
Inschrijving : 19h00-20h00
Briefing : 20h15
Training + Qualif. : 20h30-20h40
Wedstrijd : 20h45-21h45

Volgende teams ziujn reeds ingeschreven :

- Calamitas 1
- Calamitas 2
- Calamitas 3
- De Paddock Racing
- TufTuf Racing
- Medikristal
- Sleepend Wieleken
- DD Racing
- ...
Reply With Quote
  #2  
Old 31-07-2004, 21:12
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Amuseert u ginder nog maar dat ge fris zijt voor de volgende race.
Reply With Quote
  #3  
Old 02-08-2004, 21:18
stefco stefco is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2004
Location: Zottegem
Posts: 80
The old men zoekt voor deze wedstrijd nog een piloot om zijn (gedeelde) vierde plaats in het kampioenschap te helpen verdedigen.
Bij interesse,laat iets weten aub
Reply With Quote
  #4  
Old 08-08-2004, 09:28
snelle snelle is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: Vosselaar
Posts: 71
voor ons (tuf tuf racing) was het gisteren een geweldige dag.
de 2de startplaats was al een goed teken, maar of dat we in de race in een goed ritme konden blijven rijden, wisten we nog niet.
gezien onze achterhoede prestaties van de vorige wedstrijden.

bij de start hebben we onze tweede plaats kunnen houden en tot 2 keer toe een aanval kunnen plaatsen op de koploper. 2 keer zonder succes weliswaar.
bij het dubbelen is er een klein gat ontstaan waardoor de kansen op de overwinning de mist in gingen.

na 37 minuten wedstrijd kwamen we de pits binnen in eerste positie.(LB racing had al gepit) helaas hebben we een podiumplaats op 3 minuten van het einde verloren aan calamatis 1...
al bij al een frustrerend einde van een geweldige avond.

ik wil iedereen bedanken voor de sportieve race en LB racing voor de spannende en sportieve gevechten
Reply With Quote
  #5  
Old 08-08-2004, 11:12
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Weet iemand ofdat LBRacing ook heeft meegereden en zoja welk resultaat dat ze behaald hebben.
Reply With Quote
  #6  
Old 08-08-2004, 12:13
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by Thomaske_GLPK
Weet iemand ofdat LBRacing ook heeft meegereden en zoja welk resultaat dat ze behaald hebben.
Pole en overwinning, enkel de snelste ronde ontbrak op hun palmares.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-08-2004, 15:08
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Quote:
Originally posted by redje
Pole en overwinning, enkel de snelste ronde ontbrak op hun palmares.
Ja, die snelste ronde is naar Calamitas Racing 3 gegaan (Jurgen heeft een superchrono van 35.12 gereden). Ook de 2de snelste chrono ging naar Calamitas Racing (Frederik van CR2 heeft een mooie 35.38 op de tabellen gezet). Wij (CR1) waren dus deze keer blijkbaar het traagste Calamitas team (maar wel het constantste).
Reply With Quote
  #8  
Old 08-08-2004, 15:09
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by speesman
Ja, die snelste ronde is naar Calamitas Racing 3 gegaan (Jurgen heeft een superchrono van 35.12 gereden). Ook de 2de snelste chrono ging naar Calamitas Racing (Frederik van CR2 heeft een mooie 35.38 op de tabellen gezet). Wij (CR1) waren dus deze keer blijkbaar het traagste Calamitas team (maar wel het constantste).
die met het meeste chance ja
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #9  
Old 08-08-2004, 15:23
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Een verslag van Calamitas Racing 1.

Vooraf had ik vrij veel verwacht van deze race, Extreme Kart is immers mijn thuiscircuit. Sinds de nieuwe layout er ligt, was mijn enthousiasme wel iets minder (het nieuwe circuit ligt me immers totaal niet en het gewicht speelt, nog veel meer dan anders, een cruciale rol). Maar ondanks het feit dat ik niet zo heel goed op dit parcours ben, dacht ik toch dat we enkel tegenstand moesten verwachten van Joris Wouters (een andere thuispiloot), tenzij we een slechte kart zouden krijgen. Maar ik had dus blijkbaar de tegenstand serieus onderschat ....

In de chrono's werd al snel duidelijk dat we geen goede kart hadden. Karel kon immers niet onder de 37" geraken . Ik kon er tijdens mijn deel van de kwalifs ook maar 1 redelijke ronde uitpersen en was serieus aant twijfelen om van kart te wisselen. Voor ik het wist waren de kwalifs al gedaan en toen was het te laat uiteraard Tot mijn grote verbaziging stond ik wel nog 3de op de startgrid, zelfs nog voor Joris (die ook een rotkart had). LB Racing had een beetje onverwachts de pole en 2de stond Tuf Tuf Racing (had pas achteraf door welk team het was, heb me er tijdens mijn stint suf over gepiekerd ).

Omdat ze in EK de karts ver uit elkaar zetten, verloor ik geen plaats bij de start, maar aanpikken bij de teams ervoor zat er niet in. Ondanks het feit dat ik de juiste lijnen reed, verloor ik bij het accelereren telkens wat terrein. Bovendien moest ik opletten dat Joris me niet ging inhalen. Gelukkig was die zijn kart misschien nog slechter als de onze zodat die me niet kon uitremmen. Uiteindelijk heb ik me toch 1 keer laten verrassen en was hij me voorbij. We bleven wel treintje rijden tot ik vast zat achter 2 gedubbelden. Die hadden me niet gezien (er werd immers met geen blauwe vlag gezwaaid ) en pas na 3 rondes kon ik er voorbij. Joris was toen uiteraard al gaan vliegen. Ik heb toen mijn stint uitgereden en het stuur aan Karel gegeven. 10 min voor het einde reden we nog altijd 4de en was overtuigd dat we dat gingen blijven. Daarom ging ik me al omkleden. Groot was mijn verbazing toen ik 1 min voor het einde terugkwam dat we ineens 3de lagen. Karel had Tuf Tuf racing dus blijkbaar toch nog kunnen inhalen. Een zeer mooi einde voor ons, maar wel spijtig voor Tuf Tuf Racing. Zij hadden misschien ook wel een podiumplaats verdiend na een schitterende race!!!! Spijtig genoeg zijn er maar 3 plaatsen op het podium LB Racing heeft hun 2de race op rij gewonnen en Joris is toch nog 2de geworden.

Er is serieus hard doorgereden. De onderlinge verschillen tussen de teams waren zeer klein en er zijn zeer snelle chrono's gereden!!!!

In het kampioenschap zal er voor ons niet veel veranderen. Individueel loopt Joris 1 punt in en ik het teamkampioenschap lopen we weeral 7 punten uit. Het begint er dus heel goed uit te zien
Reply With Quote
  #10  
Old 08-08-2004, 18:40
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: heusden zolder
Posts: 439
Voor LB Racing was dit de allereerste race die niet in Bilzen plaats vond. Vandaar lagen de verwachtingen ook niet zo hoog voor deze race. We mikte ergens wel een beetje op een top 6 eindplaats. Als dit al zou lukken dan zouden we al zeer tevreden zijn. Het probleem zat hem in het feit dat we voor een goed eindresultaat een goede plek op de grid moesten behalen. Maar daar dachten we dat het mis ging gaan. We waren 1 keertje 15 min gaan trainen om te weten te komen hoe het circuit er zowat bij lag en hoe we zouden moeten gaan rijden. Uit die trainingen bleek dat zowel de tijd van mezelf en de tijd van men teammaat slechts goed waren voor een laatste en voorlaatste oefentijd. Enkele andere deelnemers van het MAK hadden ook al wat tijden gereden en deze bleken allemaal sneller te zijn. Daar ging dus onze hoop op een goede startpositie tenzij we tijdens de kwalificaties nog iets gingen vinden om snellere tijden neer te zetten. Gelukkig was dit gelukt en stonden we tegen het einde van de kwali's op de pole. Al vroeg zat Tuf Tuf racing tegen onze achterbumper en ontstond er een heerlijke strijd. Prachtig racewerk daar van Tuf Tuf racing die enkele spannende momenten wist te bezorgen en zelfs verschillende malen gezellig langst ons kwam rijden. Het was een zeer leuke en sportieve strijd die maar bleef duren. Toen we gingen dubbelen onstond er even een klein gaatje en liepen we een klein beetje uit. Na de piloten wissels bleef het zowat de hele tijd dezelfde toestand en kwam het Sleepend Wieleken nog even dichter naar ons toe schuiven. Gelukkig voor ons was het einde van de race in zicht en bleven we op de 1ste plaats liggen.

Al bij al was dit een van de leukste en spannenste races die LB ooit gereden heeft. Iedereen reed sportief en er was een hoog tempo, ... kortom gewoon ideaal.

Op naar de volgende race !
__________________

Last edited by vertigo; 08-08-2004 at 18:44.
Reply With Quote
  #11  
Old 08-08-2004, 19:36
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Een beetje een tegenvaller voor t Sleepend Wieleken. Met een iets beter kart had een overwinning erin gezeten, maar ja, dat is indoorkarting. Mijn kwalificatietijd lag ne seconde trager dan mijn persoonlijke besttijd opt circuit. Ik wist toen al dat het aanklampen zou worden en het contact met Silver Magic zorgde er nog voor dat mijn motor begon te rammelen.
Desondanks ben ik nog tevreden want ik dacht dat het vermoeiender zou zijn. Pas na 53 minuten in de race kreeg ik ne klop. Blijkbaar is de kartconditie dan toch in orde.
Kmoet wel zeggen dat één van de marshalls ne nieuwe is, althans ik had hem daar, buiten voorbije woensdag, nog nooit gezien, maar de edele kunst der vlaggen heeft hij nog niet onder de knie. Speesman had er last van. Ik had daar wel voordeel bij, maar eerlijk was het niet. In de quali zat ik zelf achter enkele tragere piloten vast en met mijn kart kon ik er niet zo makkelijk voorbij.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-08-2004, 01:43
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Weer een succesvolle MAK karting in Herselt. Een "juist terug in het land zijnde" Gio had het weer mooi voor mekaar. Bedankt...

Net als voor Speesman is Extreme Karting mijn thuisbasis. ttz hier reed ik vele jaren geleden voor het eerst in een kart. Nu was het alweer een hele tijd geleden (kan me zelfs niet meer herinneren hoelang)
Desalnietemin heb ik steeds een goed gevoel als ik binnenkom in (voor mij) de beste karting van het land.

Dat goed gevoel werd omgezet in een vijfde plaats op de grid. Niet slecht voor Depaddock Racing Team.
In de start kon ik verrassend Speesman en zijn concurrent (weet niet wie het was) volgen. De afstand was ongeveer 10 meter tussen de vierde geklasseerde en mezelf. Ronden aan een stuk kon ik deze afstand houden maar kwam maar niet korter. De reden was duidelijk : ik werd op de hielen gevolgd door kart n° 12 (Een van de CR teams). Niet alleen werd ik gevolgd maar meerdere malen werd ik duidelijk opzettelijk aangetikt en dit op plaatsen waar je absoluut niet kan inhalen. Na een derde maal heb ik me eens deftig kwaad gemaakt, zowel op de betreffende piloot als op de baanposten. Terecht (naar mijn mening uiteraard) volgde er een waarschuwing.
Door al deze feiten was ik echter de aansluiting met mijn naaste voorgangers kwijt en was het een eenzame race. Ondanks dat slaagde ik erin om mijn rondetijden naar beneden te halen.

Ik ben helemaal geen meester in het karten maar zou toch een lesje willen geven aan de piloot waarover het hier gaat : als je sneller bent dan je voorganger moet je hem voorbijsteken en niet eruitduwen. Dat hoort nu eenmaal bij karting. Ook na de wedstrijd mag je een praatje komen doen en indien nodig je excuses aanbieden (indien je dat nodig acht) ipv van angstvallig in mijn richting te kijken. Voor mij was de opwinding toen al lang voorbij...

Na de wissels lag Werner nog steeds op de vijfde plaats. Ook hij slaagde erin om zijn rondetijden, mondjesmaat, te verbeteren. In deze snelle race, in enorm warme omstandigheden, slaagden blijkbaar de meeste teams erin om vlakke rondetijden te rijden. Het duurde dan ook enige tijd alvorens het team van CR (n°12) naderde maar ze slaagden er toch in om onze vijfde plaats nog af te snoepen.
Opnieuw een geslaagde wedstrijd die voor ons wederom eindigde in de middenmoot.

Tot de volgende keer...

C U
Reply With Quote
  #13  
Old 09-08-2004, 02:21
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Quote:
Originally posted by Pascal
ik werd op de hielen gevolgd door kart n° 12 (Een van de CR teams). Niet alleen werd ik gevolgd maar meerdere malen werd ik duidelijk opzettelijk aangetikt en dit op plaatsen waar je absoluut niet kan inhalen. Na een derde maal heb ik me eens deftig kwaad gemaakt, zowel op de betreffende piloot als op de baanposten. Terecht (naar mijn mening uiteraard) volgde er een waarschuwing.
Door al deze feiten was ik echter de aansluiting met mijn naaste voorgangers kwijt en was het een eenzame race. Ondanks dat slaagde ik erin om mijn rondetijden naar beneden te halen.

Ik ben helemaal geen meester in het karten maar zou toch een lesje willen geven aan de piloot waarover het hier gaat : als je sneller bent dan je voorganger moet je hem voorbijsteken en niet eruitduwen. Dat hoort nu eenmaal bij karting. Ook na de wedstrijd mag je een praatje komen doen en indien nodig je excuses aanbieden (indien je dat nodig acht) ipv van angstvallig in mijn richting te kijken. Voor mij was de opwinding toen al lang voorbij...
Oei, dit lees ik niet graag. Het team in kwestie is Calamitas Racing 2 en de piloot is een eigenlijk een gastpiloot (die sinds Bilzen rest van seizoen voor CR2 zal rijden). Ik ben vrij zeker dat hij het niet echt expres zal gedaan hebben, maar dan nog mag hij het uiteraard niet doen. Normaal leer je na enkele rondes wel waar de piloot voor je juist remt en pas je je eraan aan. Ik denk dus dat het nu dus door een gebrek aan ervaring kwam dat er enkele tikken weden uitgedeeld. Hopelijk 'gedraagt' hij zich de volgende 2 races ...
Reply With Quote
  #14  
Old 09-08-2004, 06:49
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Op bepaalde circuits kan je niet makkelijk inhalen en ik heb ook Speesman enkele malen geraakt, zonder dat dit mijn bedoeling was. Ik was gewoon sneller in die bocht en kon niet hard genoeg remmen. Dus het is niet noodzakelijk kwade wil vanwege de piloot.
BTW, uw voorligger, dat was ik.
Reply With Quote
  #15  
Old 09-08-2004, 14:45
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by redje
Op bepaalde circuits kan je niet makkelijk inhalen en ik heb ook Speesman enkele malen geraakt, zonder dat dit mijn bedoeling was. Ik was gewoon sneller in die bocht en kon niet hard genoeg remmen. Dus het is niet noodzakelijk kwade wil vanwege de piloot.
BTW, uw voorligger, dat was ik.
Ik wil helemaal geen hetze ontketenen en heb gereageerd op de reply van Speesman in PM. Ik vond dit beter. Nu je echter andere argumenten aanhaalt wil ik je van antwoord dienen. Ik rijd al lang genoeg in karts om te kunnen begrijpen wat jij zegt en bovendien heb ik dat zelf al wel eens meegemaakt.

In dit geval was het echter niet later remmen of slechte remmen. Neen hij was sneller maar geraakte er op "normale" manier niet voorbij.

Bovendien kwam hij na de wedstrijd niet effe een praatje doen, of kwam hij niet af om zijn uitleg over "slechte remmen" te doen. Dat vind ik eigenlijk nog het ergst in deze karting die we toch allemaal voor de fun doen...

Als ik, en ik ben er zeker van dat anderen mijn mening delen, een fout maak waardoor een andere gehinderd of benadeeld is, zal ik reeds in de wedstrijd of zeker nadien mijn excuses aanbieden.

C U
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.