![]() |
|
|
||||
|
||||
MAK Karting nr. 6 - Herselt
Vanuit het overzonnige Corsica wil ik toch reeds wat berichten over de volgende MAK Karting die volgende week zaterdag doorgaat.
Ik hoop wederom een voltallige bezetting te kunnen verwelkomen. Schema is zoals altijd : Inschrijving : 19h00-20h00 Briefing : 20h15 Training + Qualif. : 20h30-20h40 Wedstrijd : 20h45-21h45 Volgende teams ziujn reeds ingeschreven : - Calamitas 1 - Calamitas 2 - Calamitas 3 - De Paddock Racing - TufTuf Racing - Medikristal - Sleepend Wieleken - DD Racing - ... |
|
||||
|
||||
Amuseert u ginder nog maar dat ge fris zijt voor de volgende race.
|
|
|||
|
|||
The old men zoekt voor deze wedstrijd nog een piloot om zijn (gedeelde) vierde plaats in het kampioenschap te helpen verdedigen.
Bij interesse,laat iets weten aub |
|
|||
|
|||
voor ons (tuf tuf racing) was het gisteren een geweldige dag.
de 2de startplaats was al een goed teken, maar of dat we in de race in een goed ritme konden blijven rijden, wisten we nog niet. gezien onze achterhoede prestaties van de vorige wedstrijden. bij de start hebben we onze tweede plaats kunnen houden en tot 2 keer toe een aanval kunnen plaatsen op de koploper. 2 keer zonder succes weliswaar. bij het dubbelen is er een klein gat ontstaan waardoor de kansen op de overwinning de mist in gingen. na 37 minuten wedstrijd kwamen we de pits binnen in eerste positie.(LB racing had al gepit) helaas hebben we een podiumplaats op 3 minuten van het einde verloren aan calamatis 1... al bij al een frustrerend einde van een geweldige avond. ik wil iedereen bedanken voor de sportieve race en LB racing voor de spannende en sportieve gevechten |
|
|||
|
|||
Weet iemand ofdat LBRacing ook heeft meegereden en zoja welk resultaat dat ze behaald hebben.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Een verslag van Calamitas Racing 1.
Vooraf had ik vrij veel verwacht van deze race, Extreme Kart is immers mijn thuiscircuit. Sinds de nieuwe layout er ligt, was mijn enthousiasme wel iets minder (het nieuwe circuit ligt me immers totaal niet en het gewicht speelt, nog veel meer dan anders, een cruciale rol). Maar ondanks het feit dat ik niet zo heel goed op dit parcours ben, dacht ik toch dat we enkel tegenstand moesten verwachten van Joris Wouters (een andere thuispiloot), tenzij we een slechte kart zouden krijgen. Maar ik had dus blijkbaar de tegenstand serieus onderschat .... In de chrono's werd al snel duidelijk dat we geen goede kart hadden. Karel kon immers niet onder de 37" geraken ![]() ![]() ![]() Omdat ze in EK de karts ver uit elkaar zetten, verloor ik geen plaats bij de start, maar aanpikken bij de teams ervoor zat er niet in. Ondanks het feit dat ik de juiste lijnen reed, verloor ik bij het accelereren telkens wat terrein. Bovendien moest ik opletten dat Joris me niet ging inhalen. Gelukkig was die zijn kart misschien nog slechter als de onze zodat die me niet kon uitremmen. Uiteindelijk heb ik me toch 1 keer laten verrassen en was hij me voorbij. We bleven wel treintje rijden tot ik vast zat achter 2 gedubbelden. Die hadden me niet gezien (er werd immers met geen blauwe vlag gezwaaid ![]() ![]() ![]() Er is serieus hard doorgereden. De onderlinge verschillen tussen de teams waren zeer klein en er zijn zeer snelle chrono's gereden!!!! In het kampioenschap zal er voor ons niet veel veranderen. Individueel loopt Joris 1 punt in en ik het teamkampioenschap lopen we weeral 7 punten uit. Het begint er dus heel goed uit te zien ![]() |
|
||||
|
||||
Voor LB Racing was dit de allereerste race die niet in Bilzen plaats vond. Vandaar lagen de verwachtingen ook niet zo hoog voor deze race. We mikte ergens wel een beetje op een top 6 eindplaats. Als dit al zou lukken dan zouden we al zeer tevreden zijn. Het probleem zat hem in het feit dat we voor een goed eindresultaat een goede plek op de grid moesten behalen. Maar daar dachten we dat het mis ging gaan. We waren 1 keertje 15 min gaan trainen om te weten te komen hoe het circuit er zowat bij lag en hoe we zouden moeten gaan rijden. Uit die trainingen bleek dat zowel de tijd van mezelf en de tijd van men teammaat slechts goed waren voor een laatste en voorlaatste oefentijd. Enkele andere deelnemers van het MAK hadden ook al wat tijden gereden en deze bleken allemaal sneller te zijn. Daar ging dus onze hoop op een goede startpositie tenzij we tijdens de kwalificaties nog iets gingen vinden om snellere tijden neer te zetten. Gelukkig was dit gelukt en stonden we tegen het einde van de kwali's op de pole. Al vroeg zat Tuf Tuf racing tegen onze achterbumper en ontstond er een heerlijke strijd. Prachtig racewerk daar van Tuf Tuf racing die enkele spannende momenten wist te bezorgen en zelfs verschillende malen gezellig langst ons kwam rijden. Het was een zeer leuke en sportieve strijd die maar bleef duren. Toen we gingen dubbelen onstond er even een klein gaatje en liepen we een klein beetje uit. Na de piloten wissels bleef het zowat de hele tijd dezelfde toestand en kwam het Sleepend Wieleken nog even dichter naar ons toe schuiven. Gelukkig voor ons was het einde van de race in zicht en bleven we op de 1ste plaats liggen.
Al bij al was dit een van de leukste en spannenste races die LB ooit gereden heeft. Iedereen reed sportief en er was een hoog tempo, ... kortom gewoon ideaal. Op naar de volgende race ! Last edited by vertigo; 08-08-2004 at 18:44. |
|
||||
|
||||
Een beetje een tegenvaller voor t Sleepend Wieleken. Met een iets beter kart had een overwinning erin gezeten, maar ja, dat is indoorkarting. Mijn kwalificatietijd lag ne seconde trager dan mijn persoonlijke besttijd opt circuit. Ik wist toen al dat het aanklampen zou worden en het contact met Silver Magic zorgde er nog voor dat mijn motor begon te rammelen.
![]() Desondanks ben ik nog tevreden want ik dacht dat het vermoeiender zou zijn. Pas na 53 minuten in de race kreeg ik ne klop. Blijkbaar is de kartconditie dan toch in orde. Kmoet wel zeggen dat één van de marshalls ne nieuwe is, althans ik had hem daar, buiten voorbije woensdag, nog nooit gezien, maar de edele kunst der vlaggen heeft hij nog niet onder de knie. Speesman had er last van. Ik had daar wel voordeel bij, maar eerlijk was het niet. In de quali zat ik zelf achter enkele tragere piloten vast en met mijn kart kon ik er niet zo makkelijk voorbij. |
|
|||
|
|||
Weer een succesvolle MAK karting in Herselt. Een "juist terug in het land zijnde" Gio had het weer mooi voor mekaar. Bedankt...
Net als voor Speesman is Extreme Karting mijn thuisbasis. ttz hier reed ik vele jaren geleden voor het eerst in een kart. Nu was het alweer een hele tijd geleden (kan me zelfs niet meer herinneren hoelang) Desalnietemin heb ik steeds een goed gevoel als ik binnenkom in (voor mij) de beste karting van het land. Dat goed gevoel werd omgezet in een vijfde plaats op de grid. Niet slecht voor Depaddock Racing Team. In de start kon ik verrassend Speesman en zijn concurrent (weet niet wie het was) volgen. De afstand was ongeveer 10 meter tussen de vierde geklasseerde en mezelf. Ronden aan een stuk kon ik deze afstand houden maar kwam maar niet korter. De reden was duidelijk : ik werd op de hielen gevolgd door kart n° 12 (Een van de CR teams). Niet alleen werd ik gevolgd maar meerdere malen werd ik duidelijk opzettelijk aangetikt en dit op plaatsen waar je absoluut niet kan inhalen. Na een derde maal heb ik me eens deftig kwaad gemaakt, zowel op de betreffende piloot als op de baanposten. Terecht (naar mijn mening uiteraard) volgde er een waarschuwing. Door al deze feiten was ik echter de aansluiting met mijn naaste voorgangers kwijt en was het een eenzame race. Ondanks dat slaagde ik erin om mijn rondetijden naar beneden te halen. Ik ben helemaal geen meester in het karten maar zou toch een lesje willen geven aan de piloot waarover het hier gaat : als je sneller bent dan je voorganger moet je hem voorbijsteken en niet eruitduwen. Dat hoort nu eenmaal bij karting. Ook na de wedstrijd mag je een praatje komen doen en indien nodig je excuses aanbieden (indien je dat nodig acht) ipv van angstvallig in mijn richting te kijken. Voor mij was de opwinding toen al lang voorbij... Na de wissels lag Werner nog steeds op de vijfde plaats. Ook hij slaagde erin om zijn rondetijden, mondjesmaat, te verbeteren. In deze snelle race, in enorm warme omstandigheden, slaagden blijkbaar de meeste teams erin om vlakke rondetijden te rijden. Het duurde dan ook enige tijd alvorens het team van CR (n°12) naderde maar ze slaagden er toch in om onze vijfde plaats nog af te snoepen. Opnieuw een geslaagde wedstrijd die voor ons wederom eindigde in de middenmoot. Tot de volgende keer... C U |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Op bepaalde circuits kan je niet makkelijk inhalen en ik heb ook Speesman enkele malen geraakt, zonder dat dit mijn bedoeling was. Ik was gewoon sneller in die bocht en kon niet hard genoeg remmen. Dus het is niet noodzakelijk kwade wil vanwege de piloot.
BTW, uw voorligger, dat was ik. |
|
|||
|
|||
Quote:
In dit geval was het echter niet later remmen of slechte remmen. Neen hij was sneller maar geraakte er op "normale" manier niet voorbij. Bovendien kwam hij na de wedstrijd niet effe een praatje doen, of kwam hij niet af om zijn uitleg over "slechte remmen" te doen. Dat vind ik eigenlijk nog het ergst in deze karting die we toch allemaal voor de fun doen... Als ik, en ik ben er zeker van dat anderen mijn mening delen, een fout maak waardoor een andere gehinderd of benadeeld is, zal ik reeds in de wedstrijd of zeker nadien mijn excuses aanbieden. C U |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|