![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Nabeschouwing G&A Racing 24 Uren van Zolder
Tevreden met resultaat ondanks verkeerde gok
Ondanks het feit dat Guino Kenis alles met een zéér kritisch oog bekijkt, blikt de BMW-dealer uit Turnhout tevreden terug op de voorbije Euphony 24 Uren van Zolder. “Het enige wat me een beetje dwarszit is de foute gok bij het kiezen van de nummers. Het nummer van de BMW V8 van Georg Severich kwam op de wagen van Smets/De Keersmaecker te staan, terwijl ik hun nummer door-verkocht aan het team van YAB YUM. Dit is een pure loterij. Het feit dat de jongens van YAB YUM tweede werden in TA en onze wagen uitviel, staan we nu met de BMW V8 van Severich/Kenis nog verder van Beliën Motorsport in de tussenstand van het kampioenschap. Omgekeerd was het succes nog groter geweest”. “Maar de overwinning in TB en de tweede plaats in Toerisme algemeen met de oude Groep A-BMW van Steinberg/Haschke/Van der Made maakt véél goed. Ook zij waren niet onderweg met de wagen waarmee Steinberg/Stevens normaal gezien het Belcarkampioenschap afwerken. Enerzijds om budgettaire redenen omdat de voorbereiding naar de 24 Uren toe met de andere wagen een zéér dure onderneming was en ze de wagen fris willen houden voor de nog twee resterende Belcarwedstrijden. Anderzijds omdat de oude Schnitzer Groep A een stuk betrouwbaarder en zuiniger is. En dit ondanks het feit dat ze het moesten stellen met een kleine 40 pk minder en 100 kg méér gewicht. We hebben de concurrentie gewoon laten doen. Aanvallen heeft gewoon geen zin tijdens een etmaalrace. Alleen de splinternieuwe pomp van de koeling van het differentieel is stukgegaan. Verder geen problemen en constant tijden gedraaid met een maximum van 1’51. En kijk naar de uitslag. Kortom een droomresultaat terwijl Arvid Steinberg en Rudy Stevens hier een gouden zaak doen voor het kampioenschap”. “Wat onze V8 (Smets/De Keersmaecker/Kenis) betreft hadden we het geluk niet aan onze zijde. Smets was goed onderweg toen de achtervleugel op de rechte lijn afbrak en Smets zonder downforce in de zandbak belandde. Achteraf zijn we dan uitgevallen met defecte steekas. Ik veronderstel dat de sortie even ervoor aan de basis ligt van de breuk. We zijn reeds een gans seizoen onderweg met een stel steekassen en net nu ze voor de 24 Uren vernieuwd zijn, breken ze plots. De V8 is een nieuw project en zoiets vraagt tijd en véél training om alles op punt te krijgen. Ook Smets en De Keers-maecker zijn zich daarvan bewust en ik ben ervan overtuigd dat we op termijn gensters slaan met deze wagen”. In de MINI Challenge is de komst van Bert Longin uiteraard een flinke aanwinst. Bert krijgt voor volgende de wedstrijd een nieuwe motor ingebouwd en gaat voor de overwinning. Spijtige zaak was wel dat Bert in de eerste manche door het ongeval van Haschke en Van de Velde pas 7de eindigde en dus in die positie de tweede wedstrijd moest aanvatten. Door het feit dat de eerste zes van de eerste wedstrijd in omgekeerde volgorde op de startgrid staan voor de tweede manche, miste hij hierdoor de pole. En dan hadden ze hem pas aan de meet teruggezien. “Wat Haschke betreft kunnen we kort zijn. Hij kreeg een tik verkocht van Bouvy en werd daardoor onvrijwillig zwaar aangereden door Alexandra Van de Velde. Van der Made, die de wagen deelt met Henk Haane, sloot de eerste manche af in 11de stelling net na Palttala/Mollekens.De Nederlander reed een zéér goede chrono en strandde op minder dan één seconde van de eerste startrij. Met een tijd van 1.55.916 reed ook Wim Lumbeek een méér dan behoorlijke trainingstijd. Vooral als je weet dat deze 13de tijd amper één seconde verwijderd is van de chrono die Bouvy realiseerde en goed was voor de eerste startrij. Tijdens de wedstrijd zelf deed Wim het een beetje kalmer aan met een 15de en 19de plaats op 30 starters. Een beetje logisch, want Wim kende afgelopen seizoen een pak tegenslagen die hem reeds een hele hap uit zijn budget kostten”, besluit G&A-baas Guino Kenis |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|