![]() |
|
#31
|
|||
|
|||
@ Gio
Ben en ik zullen er toch zijn, de test in Nederland is afgelast vanwege de sneeuw. |
#32
|
|||
|
|||
Net terug van Italië.
deze nacht stonden we wel 1u stil op autostrade in Italië, was toch eventjes bang afwachten... ![]() maar omstreeks 8u paseerde ik de grens met België. rhino racing 2 zal dus zeker vertegenwoordigd zijn deze avond ![]() ps: ik hoop dat we buiten rijden en het dan begint te sneeuwen. Ik heb al een hele week geoefend op latten ![]() ![]() Raceboy niet van de situatie profiteren dat ik in Italië zit en niet kan reageren op uw posts ![]() ![]() |
#33
|
|||
|
|||
Voila, de kop is er af en het was weer leuk... Al begon het voor mezelf wat minder. Door familiale en professionele omstandigheden een drukke nacht en dag gehad. Je gelooft het misschien niet, maar ik vertrok tegen mijn goesting. Niet alleen dat maar ik kon niet op tijd in Machelen zijn. Nuja, we weten allemaal dat de timing meestal wel een tiental minuten uitloopt en bijgevolg was ik nog net op tijd. Werner verkoos om de wedstrijd te starten en daarom moest ik aan de kwalificaties beginnen. Zonder het circuit te kennen en met weinig motivatie kom je natuurlijk niet ver. In het begin stond ik nog hoog op de tabellen maar als de snelle rijders hun duivels ontbonden zakten we weg naar een tiende plaats. Ook Werner was blijkbaar niet helemaal in zijn sas want hij kon onze positie niet verbeteren en dus moesten we starten op een tiende plaats (op 14 teams).
In de strubbelingen in het achterveld, in de eerste twee rondes, verloren we zelfs nog enkele posities en reden vroeg in de wedstrijd op een voorlaatste plaats. Toen Werner eens zijn ritme had gevonden, ging het heel wat beter en konden opklimmen tot een achtste plaats. Vervolgens kwam Werner terug terecht in een groepje en het gevecht resulteerde,op het half uur, in een tiende plaats. Het was duidelijk dat Werners fysieke toestand, na deze winter, niet is wat het zou moeten zijn. Hij geraakte met moeite uit de kart ![]() Al snel vond ik het goede ritme en draaide rondjes van ongeveer 30' rond. Na een redelijk vlak parcours, en door enkele foutjes van de tegenstand, kon ik gestaag opklimmen. Het was duidelijk dat in sommige andere teams de snelle piloten als eerst waren vetrokken en komt een homogeen team, dat Werner en ikzelf al geruime tijd vormen, terug op zijn pootjes. Na een uur werden we namelijk afgevlagd als zevende... Niet slecht, voor wat een rampzalig begin leek. Na de wedstrijd mochten de drie eerste teams en de drie eerste piloten uit het kampioenschap van 2004 hun beker in ontvangst nemen. Ook wij waren hier aan de beurt met onze derde plaats in het teamklassement. Na wat straffe verhalen na de wedstrijd en het bestuderen van de uitslag van de respectievelijke deelnemers, was iedereen unaniem. Het niveau steeg ook bij dit seizoensbegin. Dus of we volgend jaar opnieuw een beker voor het teamklassement in ontvangst zullen mogen nemen is twijfelachtig. Maar twijfel er niet aan : wij zullen er ons best voor doen.... C U Next time... |
#34
|
||||
|
||||
De organisatie verliep eens niet zoals we dat in FKI gewoon zijn van de marshalls.
![]() ![]() In de ene oefensessie die ik op voorhand reed, werd het al snel duidelijk dat circuit té simpel was (naderhand bleek dit te komen doordat de week voordien er wedstrijden voor Levenslijn gereden waren) en te kort. Ik was iets trager dan Ben in die sessie. Voor de qualif zou Karel starten, wegens minder parcourskennis. Toen ik van hem overnam kon ik redelijk snel onder de tijden van de oefensessie komen en het kartje bleek echt wel super te zijn. ![]() Door de nogal trage startprocedure waren mijn banden al halfkoud toen de start gegeven werd. Desondanks kon ik de pole behouden. P&P en Calamitas 2 konden goed aanklampen, maar nadat er verkeer kwam, had ik precies een iets grotere kloof en ik kon toch regelmatig enkele tienden sneller rijden dan Karo, terwijl zij int begin toch lichtjes sneller was. Van zodra de kloof groot genoeg was, kon ik het tempo wat laten zakken. Mijn maag werkte trouwens al zo goed niet meer mee. ![]() ![]() ![]() PS: is het mogelijk de bekers van het teamkampioenschap int vervolg wat kleiner te maken? De deze past niet in mijn vitrinekast. ![]() |
#35
|
||||
|
||||
Voor de verandering eens een correcte startgrid, alhoewel er een beetje verwarring was bij het begin, maar dat kwam toch goed
![]() Wij zetten een 2de (totaal onverwachte) tijd neer in de kwalificaties, zonder enige parcourkennis vooraf, het circuit lag heel snel en het lag idd niet supermoeilijk, enige gevaar was de vermoeidheid (karts zijn veeeel te klein voor een groot persoon ![]() ![]() Karo pakte een heel goeie start en kon makkelijk het ritme van Joris volgen, al snel kwam er een kleine kloof met de achtervolgers. Maar al gauw bleek dat de eerste plaats niet haalbaar zou zijn, er afgetikt in de bocht voor start/finish dan in gevecht met haar papa. Waardoor Joris de kloof vrij makkelijk kon uitbouwen. Bij de wissel viel de kart voor ons stil waardoor we enkele seconden verloren in de pits, op dat moment was het enkel zaak voor die 2de plaats vast te houden. Die 2de plaats hebben we dan tot het einde vastgehouden. Eén bedenking toch, het vlaggen in Machelen liet soms te wensen over. Allezins een betere start van het seizoen dan vorig jaar ![]() |
#36
|
||||
|
||||
Bij Rhino Racing 1 (waar ik voor deze race Johan verving (die zat immers nog in Italie) ) verliep alles rampzalig. Vooraf was ik nog grapjes aant maken dat het een goed voorteken was dat we kart nr. 1 had gekregen. Maar dit bleek niet zo te zijn. De kart trok absoluut niet op en in combinatie met een heel eenvoudig circuit (waar weinig uitdaging inzat) gaf dit rampzalige gevolgen. Per ronde verloor ik vele meters op de 2 rechte stukken en kon bijgevolg bijna niemand volgen. Kay en ik hebben er alles uitgehaald wat er in zat en zo nog 9de kunnen eindigen. Als onze kart niet had stilgevallen tijdens de pitstop (we kregen ze pas na een hele tijd terug in gang) had de 8ste plaats er misschien ook nog ingezeten, maar hoger was onmogelijk. Toch was er ook goed nieuws: eindelijk een overwinning voor Calamitas en ook nog eens een 3de plaats. Zo zie ik het graag!!
![]() |
#37
|
||||
|
||||
Zoals Speesman al verteld zat het niet mee voor ons. Maar dat neemt niet weg dat het allemaal weer leuk was vetrouwde gezichten terug te zien. Organisatie verliep ook erg vlotjes en het ziet er nu nog meer naar uit dat het gewoon een zeer spannend seizoen gaat worden. Net zoals er voor Speesman goed nieuws in zat, was er ook aan onze zijde goed nieuws. Rhino Racing 2 haalde een knappe 6de plaats!
Hier vind je een verslagje van de race, de team kampioenschap stand, de uitslag van de race en de kwalificaties met "split" tijden en ook nog wat fototjes van de race. ![]() Last edited by vertigo; 27-02-2005 at 19:07. |
#38
|
||||
|
||||
![]()
Inderdaard, de kop is eraf, met voor iedereen andere gevoelens. Zoals al gezegd zijn we van F.K.I niet anders gewoon dan de heisa met de marshalls,normaal gezien dienen ze de race in goede banen te leiden. Wanneer dit niet volledig gebeurt, is het spijtig omdat dit in het nadeel van sommigen kan vallen. Ook spijtig voor Kay en Dave die omwille van hun kart niet voldoende naar voor konden komen. De speculaties die er zouden zijn van:"ligt het nu werkelijk aan hun" moeten bij deze uit de weg geruimd worden. Maarja,niettemin dat ze deze race als schrapresultaat zouden zetten
![]() ![]() ![]() |
#39
|
||||
|
||||
Eindelijk kan ik eens reageren.
Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor jullie aanwezigheid. Dat we een spannend seizoen tegemoet gaan is ondertussen wel duidelijk. Er zijn enkele goede teams aanwezig die allemaal beloven voor het nodige vuurwerk te kunnen en zullen zorgen !!! 'k Ben blij dat alles zo goed verlopen is. Er was inderdaad het probleem met de kart van Rhino racing, de marchals waren niet echt op elkaar ingespeeld, en nog enkele kleine details maar al bij al mogen we blij zijn met onze passage bij FKI. De ervaring heeft me ondertussen geleerd dat als je alles genoeg herhaald, dat ze het uiteindelijk wel begrijpen ![]() Op naar JPR waar we gaan kunnen zienof onze vermoedens correct zijn. Of de teams die deze keer goed hebben kunnen scoren het ook kunnen op een ander circuit ? Ik beloof zo snel mogelijk de site te updaten met de resultaten, ook al kan dit nog wel enkele dagen duren ( verontschuldig me daarvoor a.u.b. ). |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|