De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 25-02-2005, 10:03
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
@ Gio

Ben en ik zullen er toch zijn, de test in Nederland is afgelast vanwege de sneeuw.
Reply With Quote
  #32  
Old 26-02-2005, 12:46
snelle snelle is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: Vosselaar
Posts: 71
Net terug van Italië.
deze nacht stonden we wel 1u stil op autostrade in Italië, was toch eventjes bang afwachten...

maar omstreeks 8u paseerde ik de grens met België. rhino racing 2 zal dus zeker vertegenwoordigd zijn deze avond

ps: ik hoop dat we buiten rijden en het dan begint te sneeuwen. Ik heb al een hele week geoefend op latten zoveel zal dat wel niet verschillen met de grip die 4 bandjes op sneeuw geven zeker

Raceboy niet van de situatie profiteren dat ik in Italië zit en niet kan reageren op uw posts ik zal deze avond op de baan wel reageren...neefke: u weze gewaarschuwd
Reply With Quote
  #33  
Old 27-02-2005, 03:42
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Voila, de kop is er af en het was weer leuk... Al begon het voor mezelf wat minder. Door familiale en professionele omstandigheden een drukke nacht en dag gehad. Je gelooft het misschien niet, maar ik vertrok tegen mijn goesting. Niet alleen dat maar ik kon niet op tijd in Machelen zijn. Nuja, we weten allemaal dat de timing meestal wel een tiental minuten uitloopt en bijgevolg was ik nog net op tijd. Werner verkoos om de wedstrijd te starten en daarom moest ik aan de kwalificaties beginnen. Zonder het circuit te kennen en met weinig motivatie kom je natuurlijk niet ver. In het begin stond ik nog hoog op de tabellen maar als de snelle rijders hun duivels ontbonden zakten we weg naar een tiende plaats. Ook Werner was blijkbaar niet helemaal in zijn sas want hij kon onze positie niet verbeteren en dus moesten we starten op een tiende plaats (op 14 teams).

In de strubbelingen in het achterveld, in de eerste twee rondes, verloren we zelfs nog enkele posities en reden vroeg in de wedstrijd op een voorlaatste plaats. Toen Werner eens zijn ritme had gevonden, ging het heel wat beter en konden opklimmen tot een achtste plaats. Vervolgens kwam Werner terug terecht in een groepje en het gevecht resulteerde,op het half uur, in een tiende plaats.

Het was duidelijk dat Werners fysieke toestand, na deze winter, niet is wat het zou moeten zijn. Hij geraakte met moeite uit de kart

Al snel vond ik het goede ritme en draaide rondjes van ongeveer 30' rond. Na een redelijk vlak parcours, en door enkele foutjes van de tegenstand, kon ik gestaag opklimmen. Het was duidelijk dat in sommige andere teams de snelle piloten als eerst waren vetrokken en komt een homogeen team, dat Werner en ikzelf al geruime tijd vormen, terug op zijn pootjes. Na een uur werden we namelijk afgevlagd als zevende... Niet slecht, voor wat een rampzalig begin leek.

Na de wedstrijd mochten de drie eerste teams en de drie eerste piloten uit het kampioenschap van 2004 hun beker in ontvangst nemen. Ook wij waren hier aan de beurt met onze derde plaats in het teamklassement.

Na wat straffe verhalen na de wedstrijd en het bestuderen van de uitslag van de respectievelijke deelnemers, was iedereen unaniem. Het niveau steeg ook bij dit seizoensbegin. Dus of we volgend jaar opnieuw een beker voor het teamklassement in ontvangst zullen mogen nemen is twijfelachtig. Maar twijfel er niet aan : wij zullen er ons best voor doen....

C U

Next time...
Reply With Quote
  #34  
Old 27-02-2005, 13:17
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
De organisatie verliep eens niet zoals we dat in FKI gewoon zijn van de marshalls. Al maken ze onderling slechte afspraken. De eerste marshall zei me dat ik links op de grid moest staan en de tweede dat ik rechts moest staan. Bijgevolg stond ik mis want ik moest toch links staan.

In de ene oefensessie die ik op voorhand reed, werd het al snel duidelijk dat circuit té simpel was (naderhand bleek dit te komen doordat de week voordien er wedstrijden voor Levenslijn gereden waren) en te kort. Ik was iets trager dan Ben in die sessie.

Voor de qualif zou Karel starten, wegens minder parcourskennis. Toen ik van hem overnam kon ik redelijk snel onder de tijden van de oefensessie komen en het kartje bleek echt wel super te zijn. De pole was redelijk snel binnen, maar P&P stond niet ver achter ons, dus ik was gewaarschuwd.
Door de nogal trage startprocedure waren mijn banden al halfkoud toen de start gegeven werd. Desondanks kon ik de pole behouden. P&P en Calamitas 2 konden goed aanklampen, maar nadat er verkeer kwam, had ik precies een iets grotere kloof en ik kon toch regelmatig enkele tienden sneller rijden dan Karo, terwijl zij int begin toch lichtjes sneller was. Van zodra de kloof groot genoeg was, kon ik het tempo wat laten zakken. Mijn maag werkte trouwens al zo goed niet meer mee. En dat was duidelijk aan mijn tijden te merken. Na een dik half uur heb ik t stuur overgelaten aan Karel, die het werk perfect afmaakte. Hij had de pitstop uitstekend gepland. De kloof was groot genoeg zodat Karel niet meer volle bak moest geven, maar goed kon consolideren. En dat leverde een mooie overwinning op. Dave heeft er jaren voor gezwoegd en ik rij in mijn eerste echte race (zonder de race die ik als invaller reed) naar de overwinning. De vloek over Calamitas is gebroken.

PS: is het mogelijk de bekers van het teamkampioenschap int vervolg wat kleiner te maken? De deze past niet in mijn vitrinekast.
Reply With Quote
  #35  
Old 27-02-2005, 13:41
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Voor de verandering eens een correcte startgrid, alhoewel er een beetje verwarring was bij het begin, maar dat kwam toch goed

Wij zetten een 2de (totaal onverwachte) tijd neer in de kwalificaties, zonder enige parcourkennis vooraf, het circuit lag heel snel en het lag idd niet supermoeilijk, enige gevaar was de vermoeidheid (karts zijn veeeel te klein voor een groot persoon en te groot voor een klein persoon ).

Karo pakte een heel goeie start en kon makkelijk het ritme van Joris volgen, al snel kwam er een kleine kloof met de achtervolgers. Maar al gauw bleek dat de eerste plaats niet haalbaar zou zijn, er afgetikt in de bocht voor start/finish dan in gevecht met haar papa. Waardoor Joris de kloof vrij makkelijk kon uitbouwen. Bij de wissel viel de kart voor ons stil waardoor we enkele seconden verloren in de pits, op dat moment was het enkel zaak voor die 2de plaats vast te houden.

Die 2de plaats hebben we dan tot het einde vastgehouden.
Eén bedenking toch, het vlaggen in Machelen liet soms te wensen over.

Allezins een betere start van het seizoen dan vorig jaar
Reply With Quote
  #36  
Old 27-02-2005, 17:16
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Bij Rhino Racing 1 (waar ik voor deze race Johan verving (die zat immers nog in Italie) ) verliep alles rampzalig. Vooraf was ik nog grapjes aant maken dat het een goed voorteken was dat we kart nr. 1 had gekregen. Maar dit bleek niet zo te zijn. De kart trok absoluut niet op en in combinatie met een heel eenvoudig circuit (waar weinig uitdaging inzat) gaf dit rampzalige gevolgen. Per ronde verloor ik vele meters op de 2 rechte stukken en kon bijgevolg bijna niemand volgen. Kay en ik hebben er alles uitgehaald wat er in zat en zo nog 9de kunnen eindigen. Als onze kart niet had stilgevallen tijdens de pitstop (we kregen ze pas na een hele tijd terug in gang) had de 8ste plaats er misschien ook nog ingezeten, maar hoger was onmogelijk. Toch was er ook goed nieuws: eindelijk een overwinning voor Calamitas en ook nog eens een 3de plaats. Zo zie ik het graag!!
Reply With Quote
  #37  
Old 27-02-2005, 19:05
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: heusden zolder
Posts: 439
Zoals Speesman al verteld zat het niet mee voor ons. Maar dat neemt niet weg dat het allemaal weer leuk was vetrouwde gezichten terug te zien. Organisatie verliep ook erg vlotjes en het ziet er nu nog meer naar uit dat het gewoon een zeer spannend seizoen gaat worden. Net zoals er voor Speesman goed nieuws in zat, was er ook aan onze zijde goed nieuws. Rhino Racing 2 haalde een knappe 6de plaats!

Hier vind je een verslagje van de race, de team kampioenschap stand, de uitslag van de race en de kwalificaties met "split" tijden en ook nog wat fototjes van de race.
__________________

Last edited by vertigo; 27-02-2005 at 19:07.
Reply With Quote
  #38  
Old 28-02-2005, 10:57
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zaventem
Posts: 116
Talking

Inderdaard, de kop is eraf, met voor iedereen andere gevoelens. Zoals al gezegd zijn we van F.K.I niet anders gewoon dan de heisa met de marshalls,normaal gezien dienen ze de race in goede banen te leiden. Wanneer dit niet volledig gebeurt, is het spijtig omdat dit in het nadeel van sommigen kan vallen. Ook spijtig voor Kay en Dave die omwille van hun kart niet voldoende naar voor konden komen. De speculaties die er zouden zijn van:"ligt het nu werkelijk aan hun" moeten bij deze uit de weg geruimd worden. Maarja,niettemin dat ze deze race als schrapresultaat zouden zetten Ofniet? Welnu,al bij al mogen wij blij zijn met onze 3e plaats, de spanning zat er zeker in, en hopelijk belooft dit een voorsmaakje te worden van wat komen zal. Bij deze wens ik allen nog een fijne dag toe, en tot de volgende race maar weer,op het vernufte circuit van Sint-Niklaas Greetz,Frederik
Reply With Quote
  #39  
Old 01-03-2005, 01:24
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Eindelijk kan ik eens reageren.
Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor jullie aanwezigheid.
Dat we een spannend seizoen tegemoet gaan is ondertussen wel duidelijk.
Er zijn enkele goede teams aanwezig die allemaal beloven voor het nodige vuurwerk te kunnen en zullen zorgen !!!
'k Ben blij dat alles zo goed verlopen is.
Er was inderdaad het probleem met de kart van Rhino racing, de marchals waren niet echt op elkaar ingespeeld, en nog enkele kleine details maar al bij al mogen we blij zijn met onze passage bij FKI.
De ervaring heeft me ondertussen geleerd dat als je alles genoeg herhaald, dat ze het uiteindelijk wel begrijpen
Op naar JPR waar we gaan kunnen zienof onze vermoedens correct zijn. Of de teams die deze keer goed hebben kunnen scoren het ook kunnen op een ander circuit ?
Ik beloof zo snel mogelijk de site te updaten met de resultaten, ook al kan dit nog wel enkele dagen duren ( verontschuldig me daarvoor a.u.b. ).
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.