De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-03-2008, 14:31
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

WTCC 2008 Round 1, Curtiba

Krap 20 deelnemers voor dit eerste weekend, valt een beetje tegen. Benieuwd of privateerkampioen d'Aste van start zal gaan, die heeft zojuist alle hoeken van zijn BMW beschadigd tijdens de warm-up.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-03-2008, 14:43
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Op het eerste zicht is er enkel schade aan de carrosserie. Enkel om die deuk in de rechterdeur maak ik me zorgen...
Reply With Quote
Old 02-03-2008, 15:06
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Krap 20 deelnemers voor dit eerste weekend, valt een beetje tegen. Benieuwd of privateerkampioen d'Aste van start zal gaan, die heeft zojuist alle hoeken van zijn BMW beschadigd tijdens de warm-up.
Bezetting bij de eerste races is altijd matig, veel kleinere teams blijven thuis voor die dure veraf races. In Valencia zal de grid een stuk groter zijn. Vorig jaar ging het net zo.
Reply With Quote
Old 02-03-2008, 21:06
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Race 1
Reply With Quote
Old 03-03-2008, 20:52
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

priaulx flikt het weer vanop een 12de startplaats in race 1 nog naar p4 in race 1 en p2 in race 2 rijden !!

de top 5 na 2 races

1. Y. Muller Seat TDI 14p
2. G. Tarquini Seat TDI 14p
3. A. Priaulx BMW 13p
4. J. Müller BMW 11p
5. R. Rydell Seat TDI 10p

wel een mooie prestatie van de seat's ! ik ben eens beniuewd hoe dat dit seizoen gaat lopen met ballast gewicht enzo vor de diesels..

wel spijtig voor chevy wat de seizoens start een beetje heeft gemist..
Reply With Quote
Old 04-03-2008, 00:33
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Het WTCC seizoen is direct met veel "ambiance" begonnen... zonde dat de 3 Chevy's mee in de brokken moesten delen.

Hopelijk worden er snel dingen ondernomen om de diesel trager te maken, anders gaat de WTCC snel z'n spanning verliezen denk ik.

Priaulx stunt idd weer met "onopvallend" vanop P12 vertrekkend heel wat punten te pakken. Verder ook een heel knap weekend van Portiero, met een 6e en 3e plek.

Het doet toch raar om een WTCC grid te zien zonder ook maar één Alfa. Het was toch een mooie verschijning dat rode geweld...
Old 04-03-2008, 01:10
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Vond Farfus ook wel knap. Je zag echt dat hij veel sneller was in de bochten, maar dat hij snelheid (of koppel) tekort kwam op de rechte lijn tov de Seats.
Old 04-03-2008, 10:29
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post
Hopelijk worden er snel dingen ondernomen om de diesel trager te maken, anders gaat de WTCC snel z'n spanning verliezen denk ik.
Meen je dit nou serieus? Zag je niet hoeveel sneller die BMWs waren in de bochten? Maak de Seats trager en BMW loopt weer met het kampioenschap weg. En dán gaat het inderdaad snel zijn spanning verliezen.

Ik kom die opmerkingen echt overal op het internet tegen, dat Seat moet worden gelimit, etc. Ik snap dat absoluut niet. BMW en Seat waren super aan elkaar gewaagd. Seat liep iets weg op het rechte stuk, BMW remde dat verschil aan het eind weer dicht en was veel sneller in de bochten. Seat heeft voordeel qua topsnelheid, BMW qua starts en bandenslijtage. Beide merken haalden elkaar in, en hadden goeie gevechten. Wat is dan toch het probleem? Ok, dit keer won Seat 2 races. Volgende keer BMW 2 races. Ik zie het probleem echt niet...
Reply With Quote
Old 04-03-2008, 12:34
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Curtiba is totaal niet representatief voor de rest van het seizoen wegens bijna 1000 meter boven zeespiegel. Bij deze lagere atmosferische druk zijn drukgevulde motoren (diesel en benzine) bevoordeeld.

Vroeger had BMW met zijn 6 cilinder ook problemen t.o.v. 4 cililnders bij de hoge circuits.
Reply With Quote
Old 04-03-2008, 15:42
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Tielemans heeft nu wel wat kunnen laten zien. De eerste race won hij met wat geluk, en de tweede race won hij. De Achterwielaangedreven BMW ligt hem waarschijnlijk eem stuk beter dat de Alfa.

Quote:
Het doet toch raar om een WTCC grid te zien zonder ook maar één Alfa. Het was toch een mooie verschijning dat rode geweld...
Ben het zeer met je eens. Vond het zelfs de mooiste auto van het hele WTCC veld.
Reply With Quote
Old 04-03-2008, 18:01
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
De SEAT's waren toch niet dominant zoals BMW dat vorig jaar was in Curitiba? Hopelijk mengt Chevrolet zich de volgende races in het gevecht tussen SEAT en BMW.

Goed optreden van Tielemans. In het verleden ben ik redelijk kritisch geweest op hem maar dit weekend heeft hij het zeer goed gedaan. Hopelijk kan hij dit volhouden.

En inderdaad jammer dat er geen Alfa's meer op de grid staan.
Reply With Quote
Old 05-03-2008, 11:05
Bud's Avatar
Bud Bud is offline
De Paddock Rookie

Yep, ook ik ben altijd redelijk kritisch geweest op de "omhooggevallen" Tielemans, maar hij deed meer dan aardig mee afgelopen weekend! Ben benieuwd of hij nog meer in zijn mars heeft of dit op zijn minst kan volhouden!
Reply With Quote
Old 05-03-2008, 20:06
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Go priaulx!! en BMW hé.
Ik heb al van in het begin gesupporterd voor hem, wat hij doet is echt zo knap.
Dit bewijst nog maar eens kampioen waardig te zijn.
Old 05-03-2008, 21:48
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Tja toerwagenraces zonder Alfa's 't is heel vreemd : Ik hoop dat ze 2010 terugkeren met de 149 . Ik heb wel gekeken maar niet met de passie van voorheen .
Reply With Quote
Old 05-03-2008, 23:27
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Heb alleen de tweede race gezien via live stream. Was best spannend. Jammer dat Coronel zo rap terugzakte
Ook jammer dat de alfa's er niet meer bij zijn.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules