![]() |
|
#106
|
||||
|
||||
Welke auto's rijden er dan rond van hun voor de normale mens?
![]() |
#107
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() MAZDA is van oorsprong een Mégane chassis 2006, licht gewijzigd door/in opdracht van TBR. Daar verklaart men natuurlijk dat het een ORECA chassis is (dat klopt ook, daar ORECA de bouwer is van het Mégane chassis), maar men verzwijgt vakkundig dat het in feite een ´geleend´ en aangepast Mégane chassis is. ![]() AUDI A3-S2 en ASTRA S2 staan op het ORECA Mégane Chassis, licht gewijzigd door SOLUTION F. Deze laatste steekt echter niet onder stoelen of banken dat het Mégane chassis grotendeels werd behouden. De A3 heeft nul komma nul te maken met het merk Audi en de Astra heeft dan weer niks te tien met het merk Opel. Voor beide wagens geldt hetzelfde: behalve het uitzicht, de logo´s en de naam zijn het toegeknepen Méganes. Ze gebruiken trouwens dezelfde motor als de Mégane, goed toegeknepen in het geval van de S2´s. Trouwens, die A3 rijdt nog niet rond hé, want bij Audi is men resoluut tegen dit projekt, net omdat het niks met Audi te maken heeft. Op de IRS te Luik diende men zelfs (ter plaatse!) alles wat naar Audi verwees van deze wagen te verwijderen. ![]() De AUDI A4 is wel een volledig Audi projekt, gebouwd bij Dubois Racing in opdracht van Audi en de Belgian Audi Club. Hoedje af voor Franz Dubois en de zijnen. ![]() De RENAULT staat logischerwijze op het Mégane chassis en is effectief ook een Renault, ontwikkeld bij ORECA in opdracht van Renault. Wie dus naar de werkelijke basis kijkt komt inderdaad tot de juiste conclusie dat er nu vijf merken zijn die aan de basis hetzelfde chassis hebben. Het chassis van de BMW´s van Lupant, Astur Car en KS is ook van ORECA-makelij. Diverse van deze chassis ondergingen bij Snobeck nog een ´verstevigingskuur´. De MI Jaguar(s) gebruiken het chassis van de (ex-Belcar) Ford Mondeo. In de loop der jaren is daar natuurlijk wel al veel aan gesleuteld. Kort samengevat: vijf merken met aan de basis hetzelfde chassis en dik 80% van de silhouettechassis van de wagens in de BTCS S1 klasse komt van bij dezelfde chassisbouwer. En ja: ORECA en Solution F dragen wel degelijk het label van ´constructeur´, Dubois Racing ook. Deze laatste is zelfs al vele jaren de grootste constructeur in Belgenland aangezien Dubois Racing het grootste aantal wagens afleverde (VW Fun Cups - 308 stuks ondertussen) ![]() Last edited by Dries DS; 12-02-2009 at 09:23. |
#108
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Mvg |
#109
|
|||
|
|||
Vanina Ickx vinden we tijdens de 12H BTCS op de nieuwe Mégane (samen met Bouvy)
Bron: La DH Mvg |
#110
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
#111
|
|||
|
|||
Loïc Fontaine en Gregory Serviais wisselen de Astur Car BMW M3 voor een Solution F van Gomez Competition
Bron : autosport.be Last edited by klopklop1; 17-02-2009 at 22:31. |
#112
|
||||
|
||||
Komt die ook nog aan de start die M3 of hebbe ze die van de hand gedaan?
|
#113
|
||||
|
||||
SVP de post van klopklop1 goed lezen! Is dat nu zoveel gevraagd? Hij spreekt over een Solution F wagen. Dat is sowieso een S2-wagen. De look van de S2-wagen zal me een worst wezen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#114
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals het in de post van klopklop1 staat verandere beide heren van team. Nl. Astur Car --> Gomez Competition. Zover ik weet heeft Astur Car 2 SEAT Leon's gekocht. |
#115
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Wijze les in de wereld der communicatie: Het is volstrekt onbelangrijk wat je zegt of schrijft, het is van belang hoe je lezer of toehoorder de boodschap tot zich neemt.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 17-02-2009 at 23:53. |
#116
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
#117
|
||||
|
||||
Ik baseer me puur op de berichten op depaddock. Waar staat te lezen dat ik autosport.be MOET lezen om jouw bericht te snappen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#118
|
|||
|
|||
Quote:
Wat betreft Fontaine en Servais betreft stappen zij over van astur car naar gomez competition waar ze een solution f besturen ICEMAN had het dus bij het rechte eind ![]() |
#119
|
||||
|
||||
Uit La Dernière Heure:
Quote:
|
#120
|
|||
|
|||
Dat zouden de broers Wouters wel eens kunnen zijn?
Vraag me ook nog altijd af welke motor in die Silhouette gaat liggen. Moet merk/groep gebonden zijn en blijkbaar zit Kia in een groep met Hyundai en DaimlerChrysler... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|