De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #106  
Old 12-02-2009, 00:25
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by DDD View Post
neen ?
kijk is op hun site .
Welke auto's rijden er dan rond van hun voor de normale mens?
__________________
Reply With Quote
  #107  
Old 12-02-2009, 08:26
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Kunnen we een lijstje maken waar de BTCS silhouettes op gebaseerd zijn?

KIA -> Oreca Supertourisme van heel wat jaartjes terug
MazdA -> Megane 2006
Opel Astra -> Solution F Megane?
Audi A3 -> Solution F Megane?
Audi A4 -> zelfbouw Dubois
KS BMW -> supertourisme?
Lupant BMW -> ?
Astur BMW -> ?
MI Jaguar -> ?
KIA staat idd op een basis-ORECA chassis, dat ORECA aanpaste naar buizenframe voor de Mégane en dat nog werd gemodificeerd door Pesca (o.a. voor Peugeot), waar KIA het chassis haalde. Ook Snobeck werkte aan het Peugeot chassis. Iceman heeft het hier dus bij het rechte eind als hij zegt: GEBASEERD op Mégane chassis. Natuurlijk horen ze dat bij KIA niet graag en spreken ze liever over een Pesca chassis. Ook zij liegen hier niet, alleen vergeten ze er e.e.a. bij te vertellen. Onder hetzelfde voorwendsel hadden ze het ook een Snobeck chassis of een ORECA chassis kunnen noemen

MAZDA is van oorsprong een Mégane chassis 2006, licht gewijzigd door/in opdracht van TBR. Daar verklaart men natuurlijk dat het een ORECA chassis is (dat klopt ook, daar ORECA de bouwer is van het Mégane chassis), maar men verzwijgt vakkundig dat het in feite een ´geleend´ en aangepast Mégane chassis is. Zelfde verhaal als bij KIA dus...

AUDI A3-S2 en ASTRA S2 staan op het ORECA Mégane Chassis, licht gewijzigd door SOLUTION F. Deze laatste steekt echter niet onder stoelen of banken dat het Mégane chassis grotendeels werd behouden. De A3 heeft nul komma nul te maken met het merk Audi en de Astra heeft dan weer niks te tien met het merk Opel. Voor beide wagens geldt hetzelfde: behalve het uitzicht, de logo´s en de naam zijn het toegeknepen Méganes. Ze gebruiken trouwens dezelfde motor als de Mégane, goed toegeknepen in het geval van de S2´s. Trouwens, die A3 rijdt nog niet rond hé, want bij Audi is men resoluut tegen dit projekt, net omdat het niks met Audi te maken heeft. Op de IRS te Luik diende men zelfs (ter plaatse!) alles wat naar Audi verwees van deze wagen te verwijderen.

De AUDI A4 is wel een volledig Audi projekt, gebouwd bij Dubois Racing in opdracht van Audi en de Belgian Audi Club. Hoedje af voor Franz Dubois en de zijnen.

De RENAULT staat logischerwijze op het Mégane chassis en is effectief ook een Renault, ontwikkeld bij ORECA in opdracht van Renault.

Wie dus naar de werkelijke basis kijkt komt inderdaad tot de juiste conclusie dat er nu vijf merken zijn die aan de basis hetzelfde chassis hebben.

Het chassis van de BMW´s van Lupant, Astur Car en KS is ook van ORECA-makelij. Diverse van deze chassis ondergingen bij Snobeck nog een ´verstevigingskuur´.

De MI Jaguar(s) gebruiken het chassis van de (ex-Belcar) Ford Mondeo. In de loop der jaren is daar natuurlijk wel al veel aan gesleuteld.

Kort samengevat: vijf merken met aan de basis hetzelfde chassis en dik 80% van de silhouettechassis van de wagens in de BTCS S1 klasse komt van bij dezelfde chassisbouwer.

En ja: ORECA en Solution F dragen wel degelijk het label van ´constructeur´, Dubois Racing ook. Deze laatste is zelfs al vele jaren de grootste constructeur in Belgenland aangezien Dubois Racing het grootste aantal wagens afleverde (VW Fun Cups - 308 stuks ondertussen)

Last edited by Dries DS; 12-02-2009 at 09:23.
Reply With Quote
  #108  
Old 12-02-2009, 16:13
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
De MI Jaguar(s) gebruiken het chassis van de (ex-Belcar) Ford Mondeo. In de loop der jaren is daar natuurlijk wel al veel aan gesleuteld.
Dan had ik het toch bij het rechte eind

Mvg
Reply With Quote
  #109  
Old 13-02-2009, 10:44
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Vanina Ickx vinden we tijdens de 12H BTCS op de nieuwe Mégane (samen met Bouvy)

Bron: La DH

Mvg
Reply With Quote
  #110  
Old 13-02-2009, 11:46
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Vanina Ickx vinden we tijdens de 12H BTCS op de nieuwe Mégane (samen met Bouvy)

Bron: La DH

Mvg
Nice!
__________________
Reply With Quote
  #111  
Old 17-02-2009, 22:27
klopklop1 klopklop1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2009
Location: Essene
Posts: 83
Loïc Fontaine en Gregory Serviais wisselen de Astur Car BMW M3 voor een Solution F van Gomez Competition

Bron : autosport.be

Last edited by klopklop1; 17-02-2009 at 22:31.
Reply With Quote
  #112  
Old 17-02-2009, 23:14
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by klopklop1 View Post
Loïc Fontaine en Gregory Serviais wisselen de Astur Car BMW M3 voor een Solution F van Gomez Competition

Bron : autosport.be
Komt die ook nog aan de start die M3 of hebbe ze die van de hand gedaan?
__________________
Reply With Quote
  #113  
Old 17-02-2009, 23:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
Komt die ook nog aan de start die M3 of hebbe ze die van de hand gedaan?
SVP de post van klopklop1 goed lezen! Is dat nu zoveel gevraagd? Hij spreekt over een Solution F wagen. Dat is sowieso een S2-wagen. De look van de S2-wagen zal me een worst wezen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #114  
Old 17-02-2009, 23:43
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
SVP de post van klopklop1 goed lezen! Is dat nu zoveel gevraagd? Hij spreekt over een Solution F wagen. Dat is sowieso een S2-wagen. De look van de S2-wagen zal me een worst wezen.
Ik vroeg dus DUIDELIJK als die Astur Car BMW M3 nog aan de start kwam.

Zoals het in de post van klopklop1 staat verandere beide heren van team. Nl. Astur Car --> Gomez Competition.

Zover ik weet heeft Astur Car 2 SEAT Leon's gekocht.
__________________
Reply With Quote
  #115  
Old 17-02-2009, 23:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
Ik vroeg dus DUIDELIJK als die Astur Car BMW M3 nog aan de start kwam.
Wat jij SCHRIJFT, dat hoef ik nog niet te BEGRIJPEN! Wellicht iets meer AANDACHT besteden aan je vraagstelling dat over de gestelde vraag geen vraag gesteld hoeft te worden Best leuk, dat typen met CAPSLOCK aan


Wijze les in de wereld der communicatie: Het is volstrekt onbelangrijk wat je zegt of schrijft, het is van belang hoe je lezer of toehoorder de boodschap tot zich neemt.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 17-02-2009 at 23:53.
Reply With Quote
  #116  
Old 17-02-2009, 23:56
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Wat jij SCHRIJFT, dat hoef ik nog niet te BEGRIJPEN! Wellicht iets meer AANDACHT besteden aan je vraagstelling dat over de gestelde vraag geen vraag gesteld hoeft te worden Best leuk, dat typen met CAPSLOCK aan


Wijze les in de wereld der communicatie: Het is volstrekt onbelangrijk wat je zegt of schrijft, het is van belang hoe je lezer of toehoorder de boodschap tot zich neemt.
Zo duidelijker voor meneer?

Quote:
Grégory Servais en Loïc Fontaine maken in de BTCS editie 2009 de overstap van de klasse S1, waar ze vorig jaar met de Astur Car BMW M3 reden, naar de klasse S2. Het Franse Gomez Compétition zet de wagen in en hoopt op nog een tweede S2 Solution F.
Bron: Autosport.be
__________________
Reply With Quote
  #117  
Old 18-02-2009, 00:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Ik baseer me puur op de berichten op depaddock. Waar staat te lezen dat ik autosport.be MOET lezen om jouw bericht te snappen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #118  
Old 18-02-2009, 16:49
klopklop1 klopklop1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2009
Location: Essene
Posts: 83
Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
Ik vroeg dus DUIDELIJK als die Astur Car BMW M3 nog aan de start kwam.

Zoals het in de post van klopklop1 staat verandere beide heren van team. Nl. Astur Car --> Gomez Competition.

Zover ik weet heeft Astur Car 2 SEAT Leon's gekocht.
Kijk, op de site v.d. BTCS staat te lezen dat ze de BMW M3 van de hand doen en twee Seat Leon's gekocht hebben.

Wat betreft Fontaine en Servais betreft stappen zij over van astur car naar gomez competition waar ze een solution f besturen

ICEMAN had het dus bij het rechte eind
Reply With Quote
  #119  
Old 19-02-2009, 16:55
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Uit La Dernière Heure:

Quote:
La transformation des 407 du Chad Racing en Kia ProCee'd constituera assurément la nouveauté de ce début de saison. Et l'attraction pourrait même bien être double puisqu'aux côtés de l'équipage de pointe, composé de Philippe Stéveny et du Britannique Ian Dockerill, on parle d'une paire de chanteurs flamands bien connus...
Reply With Quote
  #120  
Old 19-02-2009, 17:10
serge serge is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sint-Niklaas
Posts: 244
Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
Uit La Dernière Heure:
Dat zouden de broers Wouters wel eens kunnen zijn?

Vraag me ook nog altijd af welke motor in die Silhouette gaat liggen.
Moet merk/groep gebonden zijn en blijkbaar zit Kia in een groep met Hyundai en DaimlerChrysler...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.