De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #61  
Old 11-02-2004, 23:10
gunther1's Avatar
gunther1 gunther1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2003
Location: overslag
Posts: 113
Een andere motor is gevonden,eentje van een Corrado,dus het sleutelen kan beginnen. Mijn weekend zal weer eens goed gevuld zijn.
Je moet er toch wat voor over hebben
Reply With Quote
  #62  
Old 12-02-2004, 13:51
BODI's Avatar
BODI BODI is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Location: Ergens in 't Waasland :)
Posts: 121
Quote:
Originally posted by gunther1
Een andere motor is gevonden,eentje van een Corrado
Een VR6 2.9 ?
Reply With Quote
  #63  
Old 12-02-2004, 15:00
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by BODI
Een VR6 2.9 ?
Er zaten wel wat meer motoren in de Corrado: 1.8 en 2.0 16V, G60 en VR6. Keuze genoeg.
Reply With Quote
  #64  
Old 12-02-2004, 15:24
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by gwyllion
Er zaten wel wat meer motoren in de Corrado: 1.8 en 2.0 16V, G60 en VR6. Keuze genoeg.
Die stonden toch ook niet bekend om hun betrouwbaarheid eh?
Reply With Quote
  #65  
Old 12-02-2004, 15:47
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by stijnconinx
Die stonden toch ook niet bekend om hun betrouwbaarheid eh?
Enkel de G lader van een G60 gaat soms kapot. De rest is feilloos.

pieterp.be kan je altijd meer over vertellen; hij is immers een echte corrado guru
Reply With Quote
  #66  
Old 12-02-2004, 23:27
gunther1's Avatar
gunther1 gunther1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2003
Location: overslag
Posts: 113
neen geen Vr6 maar een 1.8 g60,anders moet ik weer de kabelboom en zo veranderen en daar heb ik geen tijd voor.
Het is een 8v,die zijn sterker dan de 16v en het enige dat er aan kapot gaat is de lagers van de g60 zoals gwyllion schreef
__________________
groeten gunther
Reply With Quote
  #67  
Old 15-02-2004, 14:14
pieterp.be pieterp.be is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 30
8V sterker dan de 16V??

De 16V van VW wordt zowat gezien als hun meest bulletproof blok.

Bij de G60 is de G-lader een zwak punt (tijdig reviseren!!) en idd de drijfstanglagers die het ook snel gehad hebben. Verder zit je op de 8V met een vrij antieke kop (uitlaat- naast inlaatkanaal).

Maar er zijn zeker heel leuke dingen met een G60 te doen:
http://www.corrado-club.nl/film/ed.WMV
http://www.corrado-club.nl/edvandemaand.php
http://www.ame-racing.de/dragracer/galerie.shtml
http://www.ame-racing.de/dragracer/v...rtel_meile.mpg
http://www.slook.nl/corrado/main_fra...orum_id=414248
Reply With Quote
  #68  
Old 15-02-2004, 14:34
gunther1's Avatar
gunther1 gunther1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2003
Location: overslag
Posts: 113
Ik ga proberen op een 16v motor de g60 te plaatsen.
__________________
groeten gunther
Reply With Quote
  #69  
Old 16-02-2004, 12:55
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
Dag allemaal,

we zijn gisteren eens langs gegaan in Wheels-Cafe bij Andy en Co. Waar vanaf nu de inschrijvingen zullen zijn. Ziet er erg goed uit moet ik zeggen.

Dat is nu echt wat wij, autosport-liefhebbers, nodig hebben.

Andy, gefeliciteerd met de nieuwe zaak.

Race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
  #70  
Old 16-02-2004, 12:58
SimonSays's Avatar
SimonSays SimonSays is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Location: Heverlee
Posts: 4
Is dat café nu dagelijks open of zo?
__________________
--------------------------------
1998 Subaru Impreza GT Turbo
StopTech Big Brake Kit
--------------------------------
(Car is now SOLD)
Reply With Quote
  #71  
Old 16-02-2004, 16:41
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
Voor wat ik begrepen heb dagelijk vanaf 11u 's ochtends

mvg,
Jo Smets
Reply With Quote
  #72  
Old 16-02-2004, 19:01
pieterp.be pieterp.be is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 30
Quote:
Originally posted by gunther1
Ik ga proberen op een 16v motor de g60 te plaatsen.
Gunther,

Dan kan je zeker terecht op www.slook.nl/corrado registreer je op dit forum en met de zoek functie kan je al heel wat links vinden naar nuttige topics. Er zitten er ook heel wat die al een 16V-G60 hebben of aan het bouwen zijn.
Er komt wel heel wat bij kijken, maar als je een 16V en G60 motor hebt kom je al een heel eind verder en het blijft natuurlijk een prachtig motorconcept met twee van de beste dingen uit het VW gamma.
Reply With Quote
  #73  
Old 16-02-2004, 19:05
gunther1's Avatar
gunther1 gunther1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2003
Location: overslag
Posts: 113
Daar heb ik het idee eigenlijk op gedaan.
Er komt inderdaad nog een pak werk bij kijken maar ik ga het toch proberen.
Als alles maar klaar is voor 5 Maart.
Reply With Quote
  #74  
Old 17-02-2004, 14:33
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by gunther1
Daar heb ik het idee eigenlijk op gedaan.
Er komt inderdaad nog een pak werk bij kijken maar ik ga het toch proberen.
Als alles maar klaar is voor 5 Maart.
Een 16V G60 bouwen tegen 5 maart?!!! Een zeer strak schema dat mij niet zo realistisch lijkt.

Eerst alle nodige onderdelen verzamelen: een KR blok, alle G-lader stuff, stuff om de compressieverhouding te laten zakken (Audi S2 zuigers en drijfstangen, of KR zuigers afdraaien, of custom drijfstangen, ...) En dan nog die motor in elkaar steken en inbouwen. Er komt toch heel wat bij kijken en het kost toch heel wat tijd en geld.
Reply With Quote
  #75  
Old 17-02-2004, 15:02
gunther1's Avatar
gunther1 gunther1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2003
Location: overslag
Posts: 113
Ik ga eerst een gewone g60 er instoppen zodat hij weer rijd.
Ik heb al de 2 blokken in reserve om alles te bouwen.
ik heb dan buiten de opgenoemde spullen ook nog een sirocco inlaat spruitstuk nodig en veel tijd dus
__________________
groeten gunther
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.