![]() |
|
#61
|
||||
|
||||
Een andere motor is gevonden,eentje van een Corrado,dus het sleutelen kan beginnen. Mijn weekend zal weer eens goed gevuld zijn.
Je moet er toch wat voor over hebben ![]() |
#62
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
http://users.skynet.be/g.bo/gti6_pics.htm |
#63
|
|||
|
|||
Quote:
|
#64
|
||||
|
||||
Quote:
|
#65
|
|||
|
|||
Quote:
pieterp.be kan je altijd meer over vertellen; hij is immers een echte corrado guru ![]() |
#66
|
||||
|
||||
neen geen Vr6 maar een 1.8 g60,anders moet ik weer de kabelboom en zo veranderen en daar heb ik geen tijd voor.
Het is een 8v,die zijn sterker dan de 16v en het enige dat er aan kapot gaat is de lagers van de g60 zoals gwyllion schreef
__________________
groeten gunther ![]() |
#67
|
|||
|
|||
8V sterker dan de 16V??
De 16V van VW wordt zowat gezien als hun meest bulletproof blok. Bij de G60 is de G-lader een zwak punt (tijdig reviseren!!) en idd de drijfstanglagers die het ook snel gehad hebben. Verder zit je op de 8V met een vrij antieke kop (uitlaat- naast inlaatkanaal). Maar er zijn zeker heel leuke dingen met een G60 te doen: http://www.corrado-club.nl/film/ed.WMV http://www.corrado-club.nl/edvandemaand.php http://www.ame-racing.de/dragracer/galerie.shtml http://www.ame-racing.de/dragracer/v...rtel_meile.mpg http://www.slook.nl/corrado/main_fra...orum_id=414248 |
#68
|
||||
|
||||
Ik ga proberen op een 16v motor de g60 te plaatsen.
__________________
groeten gunther ![]() |
#69
|
||||
|
||||
Dag allemaal,
we zijn gisteren eens langs gegaan in Wheels-Cafe bij Andy en Co. Waar vanaf nu de inschrijvingen zullen zijn. Ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Dat is nu echt wat wij, autosport-liefhebbers, nodig hebben. Andy, gefeliciteerd met de nieuwe zaak. Race-groeten, Jo Smets |
#70
|
||||
|
||||
Is dat café nu dagelijks open of zo?
__________________
-------------------------------- 1998 Subaru Impreza GT Turbo StopTech Big Brake Kit -------------------------------- (Car is now SOLD) |
#71
|
||||
|
||||
Voor wat ik begrepen heb dagelijk vanaf 11u 's ochtends
mvg, Jo Smets |
#72
|
|||
|
|||
Quote:
Dan kan je zeker terecht op www.slook.nl/corrado registreer je op dit forum en met de zoek functie kan je al heel wat links vinden naar nuttige topics. Er zitten er ook heel wat die al een 16V-G60 hebben of aan het bouwen zijn. Er komt wel heel wat bij kijken, maar als je een 16V en G60 motor hebt kom je al een heel eind verder en het blijft natuurlijk een prachtig motorconcept met twee van de beste dingen uit het VW gamma. |
#73
|
||||
|
||||
Daar heb ik het idee eigenlijk op gedaan.
![]() Er komt inderdaad nog een pak werk bij kijken maar ik ga het toch proberen. Als alles maar klaar is voor 5 Maart. |
#74
|
|||
|
|||
Quote:
Eerst alle nodige onderdelen verzamelen: een KR blok, alle G-lader stuff, stuff om de compressieverhouding te laten zakken (Audi S2 zuigers en drijfstangen, of KR zuigers afdraaien, of custom drijfstangen, ...) En dan nog die motor in elkaar steken en inbouwen. Er komt toch heel wat bij kijken en het kost toch heel wat tijd en geld. |
#75
|
||||
|
||||
Ik ga eerst een gewone g60 er instoppen zodat hij weer rijd.
Ik heb al de 2 blokken in reserve om alles te bouwen. ik heb dan buiten de opgenoemde spullen ook nog een sirocco inlaat spruitstuk nodig en veel tijd dus
__________________
groeten gunther ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|