De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-10-2005, 21:38
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Hey... ik ben hier weer met wat updates...

Ik dacht wel dat jullie dit ook es wouden zien, de zeer buigbare lexanstrip die ik heb gebruikt om de freesmachine langs te zetten, met om de twee cm een gaatje om een nagel in te slaan, om het geheel stevig vast te zetten:

Gaatjes gemaakt door de lexan strip allemaal met polifilla gevuld:

Vandaag half dagje verlof genomen... gans de baan opgeschuurd om alle opgevulde gaatjes weer mooi af te schuren en de baan te schilderen. Ik heb grijze grondverf gebruikt om dat grondverf matter is en stevig pakt op het hout. Eerste laag:

Je ziet hier duidelijk in de "Bruneau" dat de eerste laag niet genoeg dekt. De stiftlijnen van de zijkant van het circuit komen er nog vaag door:

De S'ses in de eerste laag, je ziet nu op foto duidelijker de lijnen die de auto's gaan volgen:

De tweede laag ligt erop... alles is mooi egaal gedekt... laat het nu maar drogen!

Voila... we gaan dit weekend naar de zee, een beetje zeelucht opsnuiven, en ik laat dit voorlopig mooi voor wat het is...

Dinsdag trek ik opnieuw de randen van het circuit en probeer ik op de eerste plaat de kopertape te leggen!

Groeten!

Gunther
Old 15-10-2005, 10:42
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie

Wie is dat spook die foto's staat te nemen?
Reply With Quote
Old 15-10-2005, 11:10
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular

wat een werk zeg !
Reply With Quote
Old 15-10-2005, 12:41
ac.cobra427's Avatar
ac.cobra427 ac.cobra427 is offline
De Paddock Rookie

Als het waar is dat er geen domme vragen bestaan, maar enkel domme antwoorden, hier een goed voorbeeld :

Als de verschillende racing lines niet allemaal hetzelfde zijn, moet de wagen aan de buitenkant dan niet véél meer afstand afleggen dan die aan de binnenbocht ? En bv op die voorlaatste foto, de wagen in de binnenbocht moet toch véél harder in de ankers gaan dan die in de buitenbocht ?
Reply With Quote
Old 18-10-2005, 07:50
De Paddock Regular

Uiteraard is geen enkele lane perfect even lang... maar daarvoor rijden we ook in één manche allemaal eens op elke lane, zo heeft iedereen exact dezelfde kansen.

Dit weekend heb ik een beetje afgekicked van het baan bouwen(en ze lekker laten drogen)... en gisterennamiddag dan maar weer alle randen van het circuit opnieuw getekend. Op één plaat ligt de tape er zelfs al! Vanavond de curbstones schilderen op diezelfde plaat... misschien een fotootje nemen dan!

G.
Old 20-10-2005, 07:57
De Paddock Regular

Jah... hier ben ik weer... ik ben een beetje verder met mijn eerste MDF plaat...

Het wit van de curbstones geschilderd (in de linkerbovenhoek zie je de kopertape die op de baan komt ter geleiding:

't Is duidelijk de eerste laag... je ziet er nog wat grijs door:

Ik ga zo content zijn als de eerste races gaan gereden worden, die Group A's zien er enorm goed uit... al moet ik de inserts nog maken om in de wielen te steken. De sierra staat zelfs nog niet vast op het chassis, maar doet hier gewoon dienst om het plaatje te vullen:

De auto's staan hier op drie verschillende banen! Lekker dicht bij elkaar en bij de A-pex! Het wit van de curbs is afgeplakt en het rood ligt er ook op!

Ik heb gisteren nog de vier lanes kunnen "kopertapen" en derna eens kunnen testen! De auto erop... en een 9volt batterijtje tegen de tape houden... en weg zijn we! De eerste meters zijn gereden!

Ik probeer vanavond de tweede plaat te tapen en de curbs te schilderen.

Ik speel met een ideetje jongens... Aangezien hier toch een paar geïnteresseerden zijn in dit project en het eens in real life zouden willen bekijken, denk ik eraan om -eens dat alles up and running is, including de timing- eens een team race te organiseren met een team of vijf-zes. Zo zouden we een paar teams van ons eigen vrienden kunnen vormen en één of twee teams van buitenaf... Dat zou inhouden dat ik voor een dag een chassis (of twee) te leen geef en dat jullie (per team) een body maken, op die manier heb je op voorhand ook nog genot van het bouwen en er daarna mee te rijden. Ik laat uiteraard weten waar en hoe je extra benodigdheden kunt vinden (lichtsets, lexan interieurtjes). We kunnen ook regelen dat je die bij mij bij kan krijgen, dan bestel ik een setje bij op voorhand (lichtsetje 16euro, of meer soldeerwerk 8euro, lexan interieurtje 10 euro). Voor het afstellen van het chassis helpen we uiteraard mee!

Zo kunnen we eens een zes(of meer)-uurse rijden op een namiddag-avond... wordt er een beker gegeven voor de mooiste wagen (waar jullie hoogstwaarschijnlijk wel mee zullen weglopen). Wanneer dit alles zou doorgaan en welke klasse er zou gereden worden staat belange nog niet vast, maar ik wou even polsen of er interesse zou zijn voor dit voorstel.

Ik heb al een paar keer een endurance race georganiseerd op Petit Spa onder ons vrienden... maar voorlopig hadden we slechts twee lanes, en hebben we allemaal apart gereden... de sfeer op zo'n evenementje is altijd zeer goed... met een pintje in de hand genieten van de voorbijkomende wagens, de competitiviteit. Als de nacht valt en we in het donker rijden, wordt de sfeer uiteraard nog beter!

Zeg eens jullie gedacht...

Gunther

Last edited by MFahrer; 20-10-2005 at 08:01.
Reply With Quote
Old 20-10-2005, 08:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Op mij kan je rekenen, zowel voor het bouwen als voor het racen...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 20-10-2005, 08:55
De Paddock Regular

Ik had ook wel gedacht dat je meteen akkoord ging gaan Guy!

G.
Old 20-10-2005, 08:59
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular

Tof voorstel, alleen ben ik niet zo een begaafd bouwer.
Reply With Quote
Old 20-10-2005, 09:08
De Paddock Regular

Eerst en vooral... ik ben zelf nog niet zo'n begaafd bouwer (zeker niet in vergelijking met die prof's hier), ik ben maar een half jaartje bezig met zelf mijn eigen auto's te maken.

Ten tweede zou het de bedoeling zijn dat er maximum twee bodies moeten klaargemaakt worden, zo kunnen enkele padockers samen een team vormen om de endurance race door te komen... dus als Sennake al (waarschijnlijk met het grootste plezier) een body wil prepareren en eventueel nog één iemand anders (tis te zien hoeveel modelbouwpaddockers er geïnteresseerd zijn in dit voorstel). Ik denk eraan om teams te maken van drie of vier mensen zo.

G.

Last edited by MFahrer; 20-10-2005 at 09:11.
Reply With Quote
Old 20-10-2005, 09:30
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Misschien kan Guy depaddock-clio maken
Old 20-10-2005, 11:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ik spreek liever met 2 woorden: Ik wil zeker meedoen, maar de datum moet wel passsen natuurlijk.

Ik zie 2 mogelijkheden. Of ik bouw een nieuwe kas om te komen racen óf ik neem gewoon een kas van een model dat al gebouwd is. Ik lijm mijn bodies nooit aan het chassis, dus ik zou er zo evt. eentje kunnen recupereren. (en gezien mijn redelijk beperkte tijd, zou dat zeker een optie zijn) Het zal in ieder geval een Mercedes worden. C-Klasse of CLK-DTM of CLK-GTR of 190 EVOII

Of wacht eens... ik bouw de Porsche van Russel Racing, ga er hard mee af in de eerste bocht, en zeg dat BVDC aan het stuur zat
Reply With Quote
Old 20-10-2005, 11:54
De Paddock Regular

Uiteraard laat ik ver genoeg op voorhand de datum weten, de baan is nog in z'n beginstadium ook hé. Eerst moet ze volledig af zijn en uitvoerig getest voor er anderen op kunnen rijden hé! Dus ik voorzie een serieuze competitie ook maar binnen een maand of twee hoor!

Het idee om een bestaand model te nemen en die dan op een competitie chassis te zetten, ga je moeten laten varen denk ik. Eerst en vooral denk ik dat de gewone modelbouwlijm niet tegen de race-incidentjes bestand zullen zijn... en ten tweede is een interieurtje die bij een kit hoort veel te zwaar en te groot om op chassis te passen. Ik pas altijd een lexan interieurtje aan de wagen en het chassis aan.

Maar zoals ik al zei... ik laat zeker ver genoeg op voorhand een datum en een klasse weten (waarschijnlijk Fia GT/Belcar of jaren 80 Group A), dan kijken jullie voor wie het dan past. In een kort reglementje kan je dan zien hoe je de auto samensteekt en waaraan de wagen moet voldoen. Je hebt dan ruim de tijd om de body en sommige interieurdelen af te werken.

Groeten

Gunther
Old 20-10-2005, 12:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by MFahrer
Uiteraard laat ik ver genoeg op voorhand de datum weten, de baan is nog in z'n beginstadium ook hé. Eerst moet ze volledig af zijn en uitvoerig getest voor er anderen op kunnen rijden hé! Dus ik voorzie een serieuze competitie ook maar binnen een maand of twee hoor!

Het idee om een bestaand model te nemen en die dan op een competitie chassis te zetten, ga je moeten laten varen denk ik. Eerst en vooral denk ik dat de gewone modelbouwlijm niet tegen de race-incidentjes bestand zullen zijn... en ten tweede is een interieurtje die bij een kit hoort veel te zwaar en te groot om op chassis te passen. Ik pas altijd een lexan interieurtje aan de wagen en het chassis aan.

Maar zoals ik al zei... ik laat zeker ver genoeg op voorhand een datum en een klasse weten (waarschijnlijk Fia GT/Belcar of jaren 80 Group A), dan kijken jullie voor wie het dan past. In een kort reglementje kan je dan zien hoe je de auto samensteekt en waaraan de wagen moet voldoen. Je hebt dan ruim de tijd om de body en sommige interieurdelen af te werken.

Groeten

Gunther
hmm, I see. Even verduidelijken wat ik bedoelde met een kas. Dat is enkel de body, dus zonder chassis of interieur en de externe delen zijn enkel de spiegels, achtervleugel en antenne, dus kwestie van op voorhand te herlijmen met cyano. Lijkt me toch te doen om dan een apart race-chassis en ditto interieur te bouwen en de bestaande kas erop te zetten. Ook kwa vernis, zitten de bodies wel goed, immers voorzien van een dikke laag enamel vernis. De reden waarom ik dit dacht is dat - wat jij verstaat onder ruim op voorhand, dus 2 of 3 maanden zoals je aangeeft - voor mij eerder 'kort op voorhand' is. Ik ben maar in de mogelijkheid om sporadisch te bouwen. 1 of 2 modellen per jaar tegenwoordig.
Tenzij je ook het chassis van de kit gebruikt om te racen, in dat geval heb ik niks gezegd en zal er nieuw moeten gebouwd worden.

Ook wat de klasses betreft, zit ik dan al op de wip. FIA-GT/Belcar of Gr.A zijn niet de kits die ik ten overvloede heb. Enkel een CLK-GTR of de eerder genoemde 190 komen dan in aanmerking - of ik moet natuurlijk een kit gaan kopen - want eigenlijk moeten de GTR's in een modelbouw collectie terecht komen.

We zien wel, maar het interesseert me zeker.
Reply With Quote
Old 20-10-2005, 12:53
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by MFahrer
Dus ik voorzie een serieuze competitie ook maar binnen een maand of twee hoor!
Dat is wat wij, statische modelbouwers (statisch slaat dan wel terug op de modellen en niet zozeer op de bouwers; alhoewel...) een korte termijn noemen eh

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules