![]() |
|
|
||||
|
||||
Fijn jullie weer terug te hebben p&p! Wel, idd het moet organiseerbaar blijven natuurlijk. Misschien dat wij er mee kunnen helpen. Omdat dit seizoen al van start ging in februari ben ik al beginnen na te denken over volgend seizoen. Alles hangt af van het aantal deelnames. Zoals p&p zegt, dat het seizoen te lang gerokken wordt is wel waar. Zo zou ik zeggen sommige maanden 2 wedstrijden, maar dat wordt dan misschien kostelijk. Een 2 uurs race mag erbij om de pret hoog te houden, en de qualifregel vind ik geslaagd. Natuurlijk hangt et van Giovanni af hoe en wat hij wil doen
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Wil je met de huidige regeling in staat zijn om voor de titel te gaan, dan moet je ervoor zorgen dat je aan elke race kan deelnemen. Dus je moet zo goed als een heel jaar paraat staan en je vakanties goed regelen.
Voor nog meer races zou ik eerlijk gezegd niet kiezen. 10 is volgens mij zo ongeveer het maximum. Er een endurance-race tussenzetten had Giovanni al willen doen, maar om de een of andere reden is dat niet doorgegaan. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Hi MAKkers
![]() Door dit forum ben ik sinds een tijdje jullie kampioenschap aan het volgen en is het beginnen kriebelen om ook deel te nemen. Om eens kennis te maken met de sfeer, het niveau etc zullen we de laatste race op JPR meerijden de 17de dec. 'k Vrees dat de Calamitas-crew bijhouden misschien wat hoog gegrepen is ![]() Wat het kampioenschap betreft ben ik zeker ook een enorme voorstander van een (minimum) 2u race(s) als afwisseling op de sprintraces van 1u. Wens jullie alleszins veel succes met jullie race zaterdag ! Tot de 17de bij JPR ! Greetz |
|
||||
|
||||
Ben dit jaar ook al naar een 2 tal races komen kijken (indoor in antwerpen), want ik wou het niveau is inschatten. Normaal gezien ga ik volgend jaar ook mee doen.
|
|
||||
|
||||
2 uursrace klinkt wel eens leuk maar wanneer ga je die dan doen? Er zijn niet veel uitbaters die hun karting zomaar 2 uur lang willen verhuren enkel aan 15 karters ofzo. Het lijkt mij ook wel leuk om er 1 of 2 bij te doen maar de standaard van 1 uur is goed vind ik. Wat dat niet altijd meedoen betreft daar hadden we dit jaar het schrapresultaat voor.
|
||||
|
||||
Quote:
Dat wij niet meer meededen heeft enkel en alleen te maken met het feit dat ik niet mocht karten, ik kon trouwens met moeite werken ![]() Maar wat me wel opviel is is dat er veel teams/piloten afgehaakt hebben in de loop van het seizoen. Aan wat dat ligt weet ik niet, ik zie enkel dat er bijvoorbeeld bij 4ever elke koers meer om meer teams deelnemen, dit is idd geen kampioenschap maar het bied wel een goede prijs/kwaliteit, en daar moet Giovanni misschien ook eens aan denken, minder circuits maar goeie afspraken maken waardoor ze misschien iets extra's doen en waardoor de kwaliteit van de wedstrijden omhoog gaat.. Dit is zeker geen kritiek, maar gewoon een bedenking :-) |
|
||||
|
||||
Een op voorhand vastgelegde wet-race en/of dark-race zou misschien ook wat kunnen helpen voor de afwisseling? Maar das minder simpel om te organiseren denk ik... . Bij circuits die zelden van layout veranderen en waar we dan eventueel 2x op een seizoen naar afzakken zou miss een race in de tegengestelde richting mogelijk zijn ?
En de joker dat weet ik niet goed of die nu goed is of niet. Voordeel is dat het kampioenschap hierdoor minder voorspelbaar wordt maar langst de andere kant is een misstap met de joker een wereld van verschil in het kampioenschap. Wat aantal races betreft lijkt me ook dat 10 races zowat het maximum is. Gelukkig is er wel een schrapresultaat. Misschien overwegen om 2 schrapresultaten in te voeren ? Tzijn maar ideetjes ... |
|
||||
|
||||
Denk dat er hier al een aantal goede ideeen gegeven zijn. Kan het mak kampioenschap alleen maar verbeteren. En er is zeker vraag naar een kampioenschap zoals de mak, daar ben ik 200% overtuigd van!!!
Wat al een aantal keren hier gezegd is en waar ik het absoluut mee eens ben: 10 races is het absolute max en zelfs een beetje naar de hoge kant. Denk dat 8 races beter is. |
|
|||
|
|||
Ik heb het altijd een leuke boel en gezellige wedstrijden gevonden. De reden waarom De Paddock Racing Team niet meer zoveel aan de wedstrijden deelneemt, is (gedeeltelijk) te wijten aan het feit dat we ons dit jaar hebben toegelegd op het rittensport-kampioenschap.
Ik ben echter de discussies, raceverslagen en uitslagen op het forum en IRL blijven volgen. We komen zeker nog terug maar misschien niet voor een heel kampioenschap. Ik vind het ook leuk dat er steeds op het einde van het seizoen een discussie op gang komt over het goede en het slechte van het kampioenschap. Steeds een volwassen discussie die gespijsd wordt met goede alternatieven. Nog positiever is dat Gio in de mate van het mogelijke rekening houdt met deze voorstellen en het reglement in die richting aanpast. Je moet wat de data betreft er echter ook rekening mee houden dat Gio gebonden is. Hij heeft namelijk nog andere activiteiten in de racerij en is gebonden aan andere kalenders... Misschien eens wat input geven van alternatieve data, want tot op heden vonden de wedstrijden steeds plaats op een zaterdagavond. Wat denken jullie van wedstrijden op weekdagen ???? Wat denken jullie van wedstrijden op feestdagen, die niet in het weekend vallen ??? Of op de vooravond van feestdagen, die niet in het weekend vallen ??? Wat denken jullie van wedstrijden op zondag(voormiddag) ??? Misschien biedt alterntieve data al een oplossing... Brainstormen maar... C U |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar feestdagen, of vooravonden daarvan lijken mij een heel goed idee, en het kan het voor Giovanni makkelijker maken een kalender op te stellen. Zondagvoormiddag is denk ik op weinig kartings een optie omdat er vele dan een soort van kinderkarting organiseren.. alhoewel ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Qua data vind ik het kampioenschap in orde. Als je aan data begint te sleutelen, ga je altijd wel negatieve kritiek krijgen. Tot op heden is zaterdagavond voor iedereen acceptabel, me dunkt. Daaraan heb ik niet zoveel nood om deze te veranderen. En dat Giovanni gebonden is aan andere racekalenders,daar ga ik volledig mee akkoortd. De mak is al een "leuke boel", wat ik wil is het nog leuker maken in de mate van het mogelijke. Door 15 min qualifs te reduceren tot 1 snelle ronde per team, zodat je moet keuzes maken,welke teammaat gaat die qualif neerzetten. 10 races zijn meer dan ok.
Welke kartingbanen maakt niet zoveel uit, er is altijd wel een wat de een beter ligt dan de ander. 1 suggestie mss, antwerp outdoor eruit :| ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Zelfs als ik later niet meer zo flexibel zou zijn, zal ik nog met plezier meerijden, gewoon omdat het tof is om mee te doen. Maar zoals nu, als we echt voor het kampioenschap gaan, komt die fun wat meer op de achtergrond. |
|
||||
|
||||
Ik heb ook een vaste job en daarbovenop een eigen zaak, maar de data zijn toch ver genoeg op voorhand bekend om ze in te plannen. Bovendien is er nog het schrapresultaat. Zondagvoormiddag is voor mij ook doenbaar, weekdagen wordt echter zeer moeilijk. Ik heb me de laatste 2 jaar echt gefocussed op de titel. Vorig jaar is dit gelukt en wie weet ook dit jaar. Ik doe volgend jaar zeker nog mee, maar het zal dan met een andere ingesteldheid zijn aangezien ik volgend jaar ga voor de crazycross titel in het plaatselijk kampioenschap en misschien ook eens wil proeven van een outdoorcompetitie of Eran.
Ik denk persoonlijk dat er niet meer teveel aan het MAK kampioenschap moet veranderen. Ik vind het persoonlijk het ideale kampioenschap om de basistechnieken van het karten (en misschien ook wel van de racerij in het algemeen) aan te leren. Het niveau is wel stevig omhoog gegaan intussen. Ik weet nog dat wij het eerste jaar steeds streden voor een 8e plaats ongeveer. Moesten we nu hetzelfde niveau rijden als toen eindigen we zeker laatste. En dat hoge niveau kan misschien wel eens juist de zwakte van het kampioenschap worden en nieuwe (beginnende) teams afschrikken. Misschien moeten we dan eens nadenken over gewichtstraffen voor de winnende teams ofzo. Op die manier kunnen minder ervaren piloten ook meedingen voor een podiumplaats. Het is bovendien een eenvoudig te realiseren ingreep, enkele stukjes lood die bij de betreffende teams tegen de stoel worden geplakt. FF
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Heel in het begin als wij meededen, toen nog als DB racing met mijn neef, eindigden wij ook steevast achteraan, maar elke wedstrijd voel je wel dat het beter gaat, en trouwens ik denk dat iedereen graag wint op een normale manier, zeker als het gaat over "evenwaardig" materiaal. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|