De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-09-2003, 19:12
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

voila, iets dat ik ook bedoelde. Kon het alleen niet zo verwoorden.
nice airco
Old 03-09-2003, 19:27
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Dat lijkt me een zaak die ietsje anders ligt, airco.
De schuldige is hier idd de juwelier, en hij gaat schadevergoeding mogen betalen (hier is geen sprake van moord, maar een 'ongeval'....) De verzachtende omstandigheden zijn hier de dieven die op een loopje gaan.

Jij wilt hier een auto ineens vervangen door een mens...Dat ligt dan weer totaal anders. En die mens is ook niet door de overvallers 'gestolen' hé

Last edited by Finish; 03-09-2003 at 19:29.
Reply With Quote
Old 04-09-2003, 00:38
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

Ik weet het , het is weer Amerika , maar in de staat Florida is het aan iedereen toegelaten om op straat een vuurwapen te dragen.
Een voorwaarde is wel dat het wapen moet zichtbaar zijn.
De misdaadcijfers qua overvallen zijn sinds die wet enorm teruggelopen. Wat de cijfers zijn voor ongevallen met vuurwapens na die wet wordt er wel niet bijverteld!
Reply With Quote
Old 04-09-2003, 12:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

De vrouw heeft ongelijk: Ze had eerder moeten naar voor komen met haar klacht. Ten gronde heeft ze wel gelijk natuurlijk. Tyberghien is op geen enkel punt in zijn recht en heeft nergens gelijk. De veroordelingen zijn terecht. Dat zijn zaak wordt leeggeroofd is een zeer erg en spijtig, maar NIEMAND, maar dan ook niemand heeft het recht om het recht in eigen handen te nemen.

Dat hij zijn zaak verdedigt, vind ik prima en indien hij de gansters had beschoten en neergelegd in huis in een al dan niet rechtstreekse confrontatie dan had hij vermoedelijk vrijuit gegaan wegens zelfverdeding. Maar als de kerels reeds het huis uit zijn, in de wagen zitten en wegrijden?? Waarom schiet hij er dan nog op? Om ze te hebben? Dat zijn far-west toestanden en zowel de gangsters in spe, maar ook de "trigger-happy" juweliers dienen hier lessen uit te trekken. Er zijn er niet veel hier die weten wat het is met een wapen te vuren. Op een filmke is het toch wel allemaal even anders dan in realiteit.

Tyberghien zal terecht de kelk moeten legen tot onderaan. En ajb maak er eens even geen martelaar van. Dat gebeurt al genoeg in andere delen van de wereld. We kunnen dat in ons beschaafde land missen als de pest.
Reply With Quote
Old 06-09-2003, 00:53
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

In de Humo stond hierover een interessant artikel enkele maanden terug. Titel: "Tyberghien heeft maar 1 fout gemaakt, hij had ze allemaal moeten doodschieten"
Ik vind persoonlijk dat hij gelijk had, die gangsters hebben daar niets te zoeken. En het feit dat iemand naar een wapen grijpt geeft enkel blijk van wanhoop. Hoe dikwijls hoor je niet dat aanvragen tot rampalen geweigerd worden. Of dat een juwelier na een zoveelste overval geen verzekering meer kan krijgen. Tyberghien zal ook wel gehoopt hebben nooit zijn wapen hoeven te gebruiken, maar veel juweliers zijn ten einde raad. Een gangster heeft meer rechten in ons land dan het slachtoffer...
Langs de andere kant zit de kans erin dat het zo enkel maar escaleren zal natuurlijk, maar langs de andere kant is het aantal overvallen op geldtransporten toch ook fors gedaald nu ze beter beschermd zijn...

FF
Old 07-09-2003, 11:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Als ik me goed herinner hebben ze een bende die geldtransporten overviel opgerold. Dat zal wellicht een grotere oorzaak zijn van de daling dan de bescherming die de transporten genieten.

Emotioneel kan ik het begrijpen, maar volgens ons rechtssysteem - dat tot nader order goed is - niet.
Reply With Quote
Old 07-09-2003, 14:17
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by FastFons
In de Humo stond hierover een interessant artikel enkele maanden terug. Titel: "Tyberghien heeft maar 1 fout gemaakt, hij had ze allemaal moeten doodschieten"
Ik vind persoonlijk dat hij gelijk had, die gangsters hebben daar niets te zoeken. En het feit dat iemand naar een wapen grijpt geeft enkel blijk van wanhoop. Hoe dikwijls hoor je niet dat aanvragen tot rampalen geweigerd worden. Of dat een juwelier na een zoveelste overval geen verzekering meer kan krijgen.
Dat is idd een groot probleem, die rampaaltjes brengen (denk ik) wel degelijk veel op, maar blijkbaar maakt men het gangsters op sommige momenten graag makkelijk, een reden die ik al gehoord heb is dat die rampaaltjes het zicht van de straat verzieken, mooie reden lijkt me , en wat de verzekeringen tegenwoordig durven vragen is ook niet echt normaal meer te noemen...
Quote:
Tyberghien zal ook wel gehoopt hebben nooit zijn wapen hoeven te gebruiken, maar veel juweliers zijn ten einde raad. Een gangster heeft meer rechten in ons land dan het slachtoffer...
Langs de andere kant zit de kans erin dat het zo enkel maar escaleren zal natuurlijk, maar langs de andere kant is het aantal overvallen op geldtransporten toch ook fors gedaald nu ze beter beschermd zijn...

FF
Voila, als iedereen zomaar gaat schieten, dan creeër je eigenlijk een tegenovergesteld effect, namelijk nog zwaarder bewapende gangsters, die er zeker niet meer voor gaan terugdeinzen om te schieten...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules