![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Vergeet niet dat Sadam één van de "goede dictators" is die door de VS aan de macht is gebracht. Ze hebben in de oorlog tegen Iran dan ook altijd een oogje dichtgeknepen, ... maar toen Sadam Koeweit binnentrok en daarmee lijnrecht tegen z'n amerikaanse schepper inging, hebben ze in Washington beslist om hem een lesje te leren. Niet vergeten dat elke golfoorlog ook onder mediamanipulatie is begonnen (vb: het feit dat iraakse soldaten kinderen uit de couveuses zouden hebben gehaald en ze op de grond zouden hebben achtergelaten of de massale aanwezigheid van chemische en biologische wapens). Begrijp me niet verkeerd, Sadam is een tiran en een gevaarlijk individu die zonder twijfel over biologische en chemische wapens beschikt en er niet voor terugschrikt om ze te gebruiken. Blijft het feit dat: - de media op onaanvaardbare wijze wordt bespeeld (al heeft de gemiddelde europeaan het ondertussen al wel door). - Sadam een amerikaans product is (net als Bin Laden!). - Sadam niets te maken heeft met 911 - terroristische cellen naast elkaar functioneren en niet onder elkaar (er is geen hiërarchie, wel een diepgewortelde overtuiging). - Bush binnen enkele maanden wil herkozen worden.
|
||||
|
||||
Jij hebt wel een betrouwbare webspace hé yvdp
|
||||
|
||||
Quote:
En dat er andere en misschien wel gevaarlijkere gekken op onze aarde rondlopen dat Saddam Hoessein, is ook een feit. Ik had het trouwens voorheen al over Bin Laden. Dat Hoessein NIETS te maken heeft met 911 is jouw interpretatie, en ik kan je natuurlijk niet het tegendeel bewijzen (anders zou ik beter voor de CIA gaan werken) maar volgens mij zijn er toch wel degelijk connecties tussen hem en Bin Laden. Dat de terroristische acties niet ineens zullen wegvallen heeft zowel het verleden (Israël, Ierland, ...) als het heden (reeds 2 zware bomaanslagen vandaag in Bagdad) bewezen. Maar het daarom maar op zijn beloop laten "omdat er toch niets aan te doen is" vind ik helemaal te gek voor woorden. De USA heeft dan misschien meer dan alleen "edele" beweegredenen, ze proberen er toch iets aan te doen en het kost verdorie veel geld. Geld dat Bush zou kunnen uitsparen als hij niets deed zodat hij het bij een herverkiezing misschien heel wat makkelijker gehad zou hebben. Toch kiest hij deze weg. Ik weet wel, de arrestatie van Hoessein zal hem nu ook wel geen windeieren leggen. Toch vind ik het overdreven om Bush met Saddam te vergelijken. Er vallen bij een oorlog nu eenmaal altijd slachtoffers aan beide kanten en ik ben de laatste om Bush op een verhoogje te zetten als "DE goeie". Maar ik sta toch liever aan zijn kant dan aan die van Saddam hoor... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ff wachten en dan werkt hij weer
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij is de oorzaak van de terroristische aanslagen de manier waarop de Palestijnen worden onderdrukt...
|
||||
|
||||
Quote:
Eén ding staat nu toch al bijna vast, Bush volgt zichzelf op volgend jaar, en de hele wereld zal het geweten hebben... |
|
||||
|
||||
Misschien als Wesley Clark met een goed programma naar voor komt...
En als de aanslagen in Irak nog meer Amerikaanse slachtoffers eisen (hopelijk niet natuurlijk)...
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Het is toch steeds hetzelfde. Doen de Amerikanen iets slecht (vb oorlog beginnen) dan is Busch een idioot, doen ze iets goed (Saddam oppakken of de algemene strijd tegen het terrorisme) dan is Busch ook de idioot.
Er is reeds jaren lang een anti-Amerikaanse beweging bij ons en ik vind dat een beetje belachelijk. Ik krijg de indruk dat de linkse jongens het liefst onder het regering van een Arafat, Saddam of Fidel Castro zouden leven. Awel ga uw gang maar als je de hele tijd meeprofiteerd van de "westerse cultuur" die onder impuls van de USA tot stand kwam, vind ik die kritiek op Busch en zijn voorgangers steeds jammerlijk !!
|
||||
|
||||
Dat de Westerse cultuur onder impuls van de VSA er kwam is niet echt juist denk ik. De basis voor onze Westerse cultuur werd gelegd door de Industriële Revoluties die hier in Europa plaatsvonden. Toen was er van de VSA nog geen of amper sprake. Zonder de twee WO-en hadden we het gerust zonder de Amerikanen kunnen rooien mijns inziens. En laten we niet vergeten dat de Amerikanen rijk zijn geworden door WO II. Ok, ze hebben samen met de Russen ons uit de handen van een rare Duitser gered. Maar waarom? Omdat er enorm veel geld uit te kunnen slaan achteraf met de heropbouw. WO II zorgde er dus voor dat Amerika is kunnen uitbloeien tot het land dat het nu is. Ze hadden geld daardoor geld voor een ruimte-programma, uitbreiding van defensie, onderzoek,... Bovendien stalen ze een heleboel know-how en namen ze de beste geleerden (ook Duitsers) mee. Zij diepten onze know-how uit terwijl wij hier bezig waren met heropbouw.
Anti-Amerikaans ben ik zeker niet. Het beleid van Clinton was zeker niet slecht. Nu echter, staat daar een maniak uit Texas aan het hoofd van het machtigste land ter wereld. Dat er problemen van gingen komen werd voorspeld (Bush Sr in het achterhoofd) en zo geschiedde... Last edited by Scapa; 16-12-2003 at 12:58. |
|
||||
|
||||
vergeet niet dat de "machine" achter Busch jr. of sr. of Reagan praktisch dezelfde is als achter Clinton en Carter.
|
||||
|
||||
Er zijn toch duidelijk verschillen in het beleid. Clinton poogde een soort van sociale zekerheid op poten te zetten en de werkloosheid te verminderen, Bush wil het terrorisme in heel de wereld uitroeien en meer greep krijgen op de olie-markt. De Kyoto-norm lapt G(rand) B(azaar) gewoon aan z'n laars. Als je Al Qaeda of Bin Laden via de telefoon zegt of in een mail vermeld kan je misschien wel eens bezoek verwachten. Ze gaan dat allemaal na om terroristen te kunnen lokaliseren maar vertrouwelijke mails met wetenschappelijke formules, onderzoeksplannen, financiële informatie,... worden ook niet weggegooid hoor
![]() ![]() Lees misschien volgende artikels eens: http://www.politik.uni-halle.de/rode/echelon.gif http://www.2012.com.au/Echelon.gif |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik denk dat wanneer men hetzelfde doet als in Saudi Arabië of de Verenigde Arabische Emiraten, met name 1 leider die je Sjeikh noemt laten regeren en het volk laat meegenieten van de rijkdom van het land (olie) dat die burgeroorlog snel uit de boze geesten zal verdrukt worden. In Saudi Arabië heeft bijvoorbeeld elke Saudi een stuk land of een luxe appartement gekregen gratis en voor niets. De wetten van dat land beschermen trouwens ook de Saudi's tegen buitenlanders, en geloof me die gaan soms heel ver. Je mag niet vergeten dat de huidige Irakezen geen nagel hebben om aan hut gat te krabben en dus niets te verliezen hebben met deze aanslagen. Dit is in de ander genoemde landen wel even anders. En natuurlijk moet je ook, zoals Saudi en UAE hebben gedaan en nog steeds doen, Uncle Sam laten geloven dat hij iets in de pap te brokken heeft. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|