![]() |
|
|
||||
|
||||
Dit is in ieder geval een serieuze aderlating voor de F1. Ford was altijd bereid klantenmotoren te leveren aan de mindere teams. Binnenkort gaan ze de motorleveranciers nog verplichten om twee teams te bevoorraden!
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Amai, als een grote contructeur als Ford al uit de f1 stapt
![]() Welke constructeurs heb je nog? Mercedes en BMW , hoe lang nog ? Rijden enkel voor de dichte ereplaatsen (terwijl concurrent Audi Le Mans domineert en ook in de DTM goed mee kan.) Renault en toyota zullen nog even doordoen , verbinden hun imago grotendeels aan de f1. (Renault in 2006 naar het WRC ?) Wie zegt dat Ferrari nog doorgaat na 2006 ? Wat hebben ze nog te bewijzen ? (Alle grote namen gaan weg bij ferrari na 2006 als ik me niet vergis, dus wat blijft er sowieso nog over ?) Als je het mij vraagt ziet de toekomst van de f1 er niet echt rooskleurig uit als het zo duur blijft ![]() |
|
||||
|
||||
Amai, men hart stond precies ff stil toen ik net het grote nieuws vernam via F1racing
![]() ![]() Wat het motorprobleem betreft, hebben enkele motorleveranciers er voor mij een interessant voorstel gedaan: zaterdagmorgend nieuwe motor tot en met vrijdagtraining. Zo kan er ook minder (tot niet) getest worden. Alhuwel zeker de topteams dan natuurlijk reservewagens gebruiken, of gewoon even een ander motor steken. En vooral ten tweede: als ze geen klantenversies leveren moeten ze een bepaald bedrag in "een pot" steken ten voordele van de mindere teams Dit stond gisteren als ik met niet vergis te lezen op www.pitstoptv.be
|
||||
|
||||
'k heb er op de terugweg naar huis nog even over zitten denken. De F1 binnen een paar jaren? Wellicht zoals de meeste series die een wereldkampioenschap hebben, nl. enkele constructeurs, 4 à 5 max, die met fabrieksmateriaal aantreden en die na een seizoen of 2 hun wagens verkopen aan privateers die er dan verder gebruik van maken. Is al jaar en dag zo in de WRC en ook in de DTM gaat het net zo. Andere series ben ik minder in thuis, maar zo zal het wel gaan volgens mij.
Immers, de teams voor wie het te duur is moeten vandaag de dag ook nog eens investeren in het ontwikkelen van een auto enz. Die kos zou dan verdwijnen, en zo zou het veld terug kunnen opgevuld worden. Echter, Ford is ook niet de firma waarvan je kan zeggen: goed bestuur. De perikelen die er zich aan top hebben afgespeeld de laatste jaren, binnen de familie Ford, voor wie dat een beetje volgt, zal weten waarom. Ook hier, slecht management? Zoals bij de voorgangers collega afhakers? |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Ik heb ongeveer een maand geleden het gerucht gehoord dat men enkel de naam Jaguar in Ford zou veranderen. Dit is spijtig genoeg dus niet waar.
Ik denk niet direct dat er F3000 zijn die een F1 team zouden kunnen overnemen. Tenzij er misschien een of andere sjeik achter zou staan. Hopelijk dat men zo snel mogelijk een overnemer vindt voor Cosworth en Minardi en misschien ook nog Jordan volgend jaar in de F1 terug te vinden zijn. Persoonlijk denk ik al sinds enkele jaren dat F1 niet meer zal bestaan in 2010. De budgetten van de constructeurs worden steeds groter, en hoewel men kostenbesparende reglementen wil creeren, denk ik niet dat dit de jaarbudgetten van enkele topteams zo sterk gaat doen dalen. Op termijn schieten er dan nog maar een 10-tal wagens over, en zullen ook deze constructeurs zich op andere autosportcategorieen gaan toeleggen. Hopelijk kan men snel een goede oplossing vinden, anders zie ik maar een sombere toekomst voor de F1 weggelegd.
www.marcgoossens.com Last edited by Pedro; 17-09-2004 at 20:18. |
|
||||
|
||||
Ondanks het feit dat wat hierboven staat allemaal gebaseerd is op feiten en wat ik hieronder ga schrijven gebaseerd is op NIETS, ga ik toch nog eens een aloude spreuk ten berde brengen :
"De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze opgediend is." Je zal wel zien ![]() |
|
||||
|
||||
ik hoop dat je gelijk hebt sennake
![]()
|
||||
|
||||
Ongeveer één tot anderhalf jaar geleden zijn er eens geruchten opgedoken in de Engelse gedrukte media over de voortzetting van het Jaguar F1 project. De achtergrond was toen de slechte prestatie van het team in het wereldkampioenschap.
Destijds was het een simpele rekensom voor de "members of the board" om wel of niet door te gaan met het Jaguar F1 project. Die viel toen goed uit voor de F1. Een jaartje F1 kost bedrag X, een jaartje reclame maken en dezelfde hoeveelheid publiciteit genereren kost bedrag Y. Zolang bedrag X lager was dan bedrag Y ging het Formule 1 project vrolijk door, de prestaties van het team waren op dat punt eigenlijk niet eens zo heel belangrijk. Een jaartje later is die rekensom dus anders uitgevallen. Reeds eerder heb ik weleens ergens geschreven dat het steeds moeilijker wordt om een autosport project te verantwoorden voor je personeel. Ford is dus de eerste die de autosport openlijk offert om de toko gezond te maken. Zie het verhaal over de PAG-groep op Pitstop Wat staat ons nog meer te wachten op dit gebied? Edit: Dacht altijd dat Cosworth een winstgevend onderdeel was van de Ford Company. Het zal waarschijnlijk geen core-business zijn.........voor dit onderdeel zal wel een investeringsmaatschappij gevonden worden.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 18-09-2004 at 21:05. |
|
|||
|
|||
Vreemd dat ze voor de Champions League nog wel geld over hebben. Is voetbal dan corebusiness? OK, voetbal trekt misschien meer kijkers dan rally en F1. Maar met wat platen langs een voetbalveld verkoop je volgens mij geen ene Focus meer. (En mocht het zo zijn dan valt dat toch niet wetenschappelijk te bewijzen)
|
|
||||
|
||||
wat platen rond een voetbalveld kost ook aanzienlijk minder dan een F1-team draaiende houden (of een WRC-team)
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
|