De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-11-2005, 19:16
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular

MMm de racedag/tijdstip zou ik niet te veel veranderen. Lijkt me nu wel goe te zitten. Door de week races rijden lijkt me een onbegonnen zaak owv werk ed. zeker als het een circuit is dat wat verder weg ligt zal dat moeilijk zijn vroeg vertrekken en/of laat weer terug. En een zondag... de racedag van raceevenementen en ook f1, dtm, ... . En als het in een voormiddag zal plaatsen vinden denk ik dat er veel chinezen aan de start gaan staan en misschien een chinese organisatie ook nog

Misschien eens nadenken om de puntentelling wat te wijzigen? Momenteel krijgen alleen de eerste 9 punten en de volgende krijgen gewoon 1 punt voor deelname. Misschien eens kijken of je de posities na de 9de plaats ook verschillende punten kan geven zodat er voor letterlijke elke positie gestreden kan worden?

Bv:
1ste- 20 ptn
2de- 19 ptn
3de- 18 ptn
4de- 17 ptn
5de- 16 ptn
6de- 15 ptn
7de- 14 ptn
8ste- 13 ptn
9de- 12 ptn
10de- 11 ptn
11de- 10 ptn
12de- 9 ptn
13de- 8 ptn
14de- 7 ptn
15de- 6 ptn
16de- 5 ptn
17de- 4 ptn
18de- 3 ptn
19de- 2 ptn
20de- 1 pt

Last edited by vertigo; 24-11-2005 at 19:24.
Reply With Quote
Old 24-11-2005, 19:35
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Eigenlijk vind ik lood niet goed.
Er gaan in elk kampioenschap snelle en trage piloten zijn, dit is daarom ook een wedstrijd, je kan ook de uitslag zodanig manipuleren door een goede piloot steeds ectra lood mee te geve omdat hij steeds vanvoor blijft meedraaien.
Na een tijd zal die zoveel gewicht(maximum gewicht) meesleure dat hij gewoon niet meer kan volgen, dan is de leut er ook af voor die piloot hé.
Dan ga je al moeten zien, van oei, zien dat ik hier niet te snel ben, anders .....
Er gaan te veel strategische spelletjes gespeeld worden volgens mij.
De dagen zijn denk ik ook wel goed, zo in het weekend, zolang men in het begin de kalender opstelt en er dan niet meer aankomt, dan kan iedereen dit incalculeren.
Qua circuits, misschien eens omgekeerd rijden ja, is best wel spannend en er is een hele aanpassing voor nodig bij de piloten.
Dark race etc etc zou dan weer iets te ver zijn, dit is en blijft nog steeds een kampioenschap en geen fun ritje.
Versta me niet verkeerd, dit moet steeds gecombineerd blijven, maar ik bedoel maar, zie je de f1 ok ineens in den donker gaan rijden ofzo om maar eens af te wisselen?
Dat iedereen punten krijgt vind ik een super idee, dan heeft iedereen toch een soort van waardering, dit is leuk voor iedereen.
Stel je voor, het eerste seizoen dat je karting gaat rijden en je doet mee, maar niveau ligt wat te hoog, dan is het leuk om op het einde van het seizoen niet meer met 0 punten te eindigen hé.
Het lidgeld zou ik enkel laten betalen als men meer dan 3 wedstrijden meerijdt ofzo.
Ik weet nog dat ik in machelen aankwam en met maarten meereed voor 1 keer en dat er gevraagd werd voor mijn lidgeld te betalen.
Dit is niet leuk en schrikt sommige piloten die eens willen proeven van wat wedstrijd is af.
Voor de rest vind ik het MAK kampioenschap een waardig kampioenschap, dit al enkele jaren, zeer competitief met een hoog niveau.
Old 24-11-2005, 19:37
stefco stefco is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by FastFons
Misschien moeten we dan eens nadenken over gewichtstraffen voor de winnende teams ofzo. Op die manier kunnen minder ervaren piloten ook meedingen voor een podiumplaats. Het is bovendien een eenvoudig te realiseren ingreep, enkele stukjes lood die bij de betreffende teams tegen de stoel worden geplakt.

FF
Lijkt me in de praktijk onuitvoerbaar.De komende race bijvoorbeeld rijden Dave en ik voor hetzelfde team.Ik schat het gewichtsverschil tussen ons op 25 kg.Moeten we dan halfweg de race 25 kg wegnemen?

Idee: schaf de trainingen af, en laat ons starten in omgekeerde volgorde van de stand van het kampioenschap.Zo krijgen de tragere deelnemers eens de kans vooraan te starten, want ik heb de indruk dat het vooral deze zijn die het na enkele wedstrijden laten afweten.
Reply With Quote
Old 24-11-2005, 19:39
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by flugel
Gewichtstraffen 't Idee kan wel goed zijn... maar of Giovanni dit leuk gaat vinden, dit vraagt serieuze controles en elke wedstrijd wegen.

Heel in het begin als wij meededen, toen nog als DB racing met mijn neef, eindigden wij ook steevast achteraan, maar elke wedstrijd voel je wel dat het beter gaat, en trouwens ik denk dat iedereen graag wint op een normale manier, zeker als het gaat over "evenwaardig" materiaal.
Gewichtstraffen zijn toch net heel makkelijk te realiseren. Ik geef even een voorbeeld, de juiste gewichten kunnen misschien anders liggen.
De eerste race gaat iedereen gewoon van start zonder gewicht. Na deze eerste wedstrijd heb je 3 man op het podium. de winnaar krijgt de volgende wedstrijd bvb 10 kilo balast, de 2e 5 kilo en de 3e 2. Na de wedstrijd vervalt het gewicht en krijgt het nieuwe podium de balast voor de wedstrijd. Nu neemt Giovanni int begin van het seizoen 3 pakken lood van het juiste gewicht en deze worden op de kart gekleefd voor de wedstrijd en door hem terug meegenomen na de wedstrijd.
Er is dan toch helemaal geen weging nodig.
Je kan ook zelfs in stappen afnemen maar dan heb je wel veel meer loodpakketjes nodig.

FF
Old 24-11-2005, 20:12
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Gewichtstraffen zijn toch net heel makkelijk te realiseren. Ik geef even een voorbeeld, de juiste gewichten kunnen misschien anders liggen.
De eerste race gaat iedereen gewoon van start zonder gewicht. Na deze eerste wedstrijd heb je 3 man op het podium. de winnaar krijgt de volgende wedstrijd bvb 10 kilo balast, de 2e 5 kilo en de 3e 2. Na de wedstrijd vervalt het gewicht en krijgt het nieuwe podium de balast voor de wedstrijd. Nu neemt Giovanni int begin van het seizoen 3 pakken lood van het juiste gewicht en deze worden op de kart gekleefd voor de wedstrijd en door hem terug meegenomen na de wedstrijd.
Er is dan toch helemaal geen weging nodig.
Je kan ook zelfs in stappen afnemen maar dan heb je wel veel meer loodpakketjes nodig.

FF
Ik ben er persoonlijk niet voor te vinden. Iedereen rijdt met hetzelfde materiaal, afstelling,... (normaal gezien toch) dus eigenlijk kan je niet eerlijker strijden dan enkel het "talent" van de piloot. In autosport spreek je over verschillende wagens en afstelling daar kan het misschien wel een verschil maken, maar in de mak, het blijven huurkarts hé.

Dan vind ik het systeem dat Kay aanhaalt misschien beter, misschien zelfs denken over een groter verschil tussen de eerste 3, en dan gewoon aftellen. Zo heeft een overwinning meer nut en kan je minder rekenen denk ik.
Grote veranderingen zijn er idd niet nodig, maar stilstaan is achteruitgaan hé
Reply With Quote
Old 25-11-2005, 00:56
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Eindelijk kan ik zelf eens reageren.
Ik ga voorlopig nog geen antwoorden formuleren op jullie iedeeën maar ga het proberen aanstaande zaterdag te bespreken met ieder van jullie ( na de wedstrijd graag ... ).
Bedankt alvast voor het vertrouwen en dat jullie reeds naar een volgend jaar toe denken.

Tot zaterdag.
Reply With Quote
Old 25-11-2005, 13:34
FastFons's Avatar
De Paddock Regular

Tis nu niet dat ik zo'n grote voorstander ben van gewichtsstraffen, dit seizoen bv had het eerder een nadeel dan een voordeel geweest.
Ik ben het echter met stefco eens dat het steeds de tragere teams zijn die eerst afhaken. De meeste mensen in de competitie rijden al enkele jaren mee, maar om de competitie in stand te houden zou er beter wat vers bloed bijkomen.
Wat de Mak betreft zijn dat het best beginnende karters vind ik, mensen die willen bijleren zonder grote investering en met een beperkte ervaring.
Er zijn er zo al een aantal begonnen, maar volgens mij zijn ze nu meestal te snel ontmoedigd en krijgen ze niet genoeg tijd om te groeien. Ik denk dus persoonlijk dat als het kampioenschap wil blijven bestaan vooral in die richting aanpassingen moeten gedaan worden. Dit is enkele jaren geleden geprobeerd met de loting, een goede poging maar het sloeg niet echt aan.
Dit is mijn mening, misschien zien er andere personen liever een kampioenschap van een nog hoger niveau en willen aanpassingen in die richting, maar ik denk dat er van dat kaliber genoeg kampioenschappen zijn.

FF
Old 25-11-2005, 13:55
Pascal Pascal is offline
A4993

Zoals ik eerder al zei : leuke en opbouwende kritiek...

Misschien nog even iets verduidelijken ivm eventueel racen op zondagvoormiddag. Sommige kartings stellen hun infrastructuur op zaterdagavond niet graag ter beschikking voor endurance races. Dit omwille van het feit dat zij dan toch een vast klienteel hebben. Ik weet uit ervaring dat bvb in Hasselt op zondagvoormiddag endurance races worden gehouden omwille van het feit dat ze dan zekerheid hebben dat er volk is en dat dit dan financieel te verantwoorden is.

De races hadden in dat geval plaats van 10.00 uur tot 14.00 uur en de zaak opende ( denk ik ) om 13.00 of 14.00 uur. Het maakt een eventuele organisatie er makkelijker op.

C U
Reply With Quote
Old 25-11-2005, 14:44
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by flugel
Ik ben er persoonlijk niet voor te vinden. Iedereen rijdt met hetzelfde materiaal, afstelling,... (normaal gezien toch) dus eigenlijk kan je niet eerlijker strijden dan enkel het "talent" van de piloot. In autosport spreek je over verschillende wagens en afstelling daar kan het misschien wel een verschil maken, maar in de mak, het blijven huurkarts hé.

Dan vind ik het systeem dat Kay aanhaalt misschien beter, misschien zelfs denken over een groter verschil tussen de eerste 3, en dan gewoon aftellen. Zo heeft een overwinning meer nut en kan je minder rekenen denk ik.
Grote veranderingen zijn er idd niet nodig, maar stilstaan is achteruitgaan hé
Gelijk strijden met huurkarts is het niet. Zelfs als de karts gelijk zijn, zoals bij enkele kartings, dan is er nog een gewichtsverschil en dat valt niet weg te cijferen.
Reply With Quote
Old 25-11-2005, 15:41
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Quote:
Tis nu niet dat ik zo'n grote voorstander ben van gewichtsstraffen, dit seizoen bv had het eerder een nadeel dan een voordeel geweest.
Ik ben het echter met stefco eens dat het steeds de tragere teams zijn die eerst afhaken. De meeste mensen in de competitie rijden al enkele jaren mee, maar om de competitie in stand te houden zou er beter wat vers bloed bijkomen.
Wat de Mak betreft zijn dat het best beginnende karters vind ik, mensen die willen bijleren zonder grote investering en met een beperkte ervaring.
Er zijn er zo al een aantal begonnen, maar volgens mij zijn ze nu meestal te snel ontmoedigd en krijgen ze niet genoeg tijd om te groeien. Ik denk dus persoonlijk dat als het kampioenschap wil blijven bestaan vooral in die richting aanpassingen moeten gedaan worden. Dit is enkele jaren geleden geprobeerd met de loting, een goede poging maar het sloeg niet echt aan.
Dit is mijn mening, misschien zien er andere personen liever een kampioenschap van een nog hoger niveau en willen aanpassingen in die richting, maar ik denk dat er van dat kaliber genoeg kampioenschappen zijn.

FF
Die mening deel ik ook. Volgens mij is namelijk het allersterkste punt van de MAK dat het een redelijk uniek kampioenschap is. Als je graag op een enorm hoog niveau rijdt, dan heb je keuze tussen een aantal kampioenschappen (zoals oa bik). Ik denk dat het een grote fout zou zijn om de MAK om te vormen naar een van dergelijke kampioenschappen, die concurrentie zou het niet aankunnen. De MAK is immers een ideale mix tussen ervaren karters en beginnende karters, en ideaal om bij te leren. En dat moet zeker zo blijven. Als er dus iets zou gewijzigd worden, moet het vooral iets zijn waardoor de beginnende teams geneigd blijven om mee te blijven doen, zonder dat het competitieve te veel verdwijnd (want dan zijn de snellere teams weer niet tevreden).

-> ik wil gerust na de race van zaterdag mee brainstormen!!
Reply With Quote
Old 25-11-2005, 18:12
snelle snelle is offline
De Paddock Rookie

gewichtstraffen vind ik maar belachelijk...

Iedereen weet dat je in nagenoeg elke karting in België met ongelijkwaardig materiaal te maken hebt. de verschillen op de karts is soms enorm...
vraag maar aan calamitas (Antwerpen), Alle teams die in Wilrijk waren, Sommige teams in herselt... en ga zo maar door!

wat als je door het lot een slecht kart krijgt en er nog eens 30 kg lood bij moet... Dan kan je evengoed uitstappen. een pint of 6 bestellen. en uw goed hangen aan den toog... dan heb je meer plezier aan de avond.

ik zou zaterdag= koersdag ook niet wijzigen. dat ging perfect bij de meesten. je gaat natuurlijk altijd iemand hebben dat je niet kan. maar in de week racen. dan gaat de helft niet komen denk ik.

wat het aantal races betreft. Ik zou terugschroeven naar 8. voor de eerste drie teams is het nog wel leuk. maar die anderen 9 teams die niet meer te winnen hebben, wordt eht maar langdradig....

C U ALL SATERDAY
Reply With Quote
Old 26-11-2005, 13:07
vertigo's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
vermits het machelen is neem ik aan dat we ook allemaal buiten willen rijden?
Wel als het even wit is in Machelen als hier zou het wel heel grappig zijn om buiten te rijden . (Weinig waarschijnlijk dus dat er buiten gereden zal worden)
Old 26-11-2005, 13:08
FastFons's Avatar
De Paddock Regular

Het zou in ieder geval iets speciaal zijn.

FF
Old 26-11-2005, 14:16
vertigo's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Het zou in ieder geval iets speciaal zijn.

FF
Mmm int reglement staat niet dat ge in dat geval niet met sneeuwballen mag gooien
Old 26-11-2005, 18:26
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie

Ik ben gisteren gegaan toen het "sneeuwde",en buiten was het dus niet open. Dus heb ik maar binnen gereden :s,maar het was er ijskoud,zelfs met hand schoenen dus. Maar spijtig dat het buiten niet open is,maarja,we hebben niet te kiezen... Laten we er het beste van maken, ik kijk er enorm naar uit ;-) Bye

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules