De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-12-2005, 14:09
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
een zure race .
kwalificatie verliep vrij goed.aangezien ik slechts 2 vrije rondjes heb gehad een 2de plek.
er waren enkele problemen met de transponders.
ik kreeg meteen een nieuwe en deze bleek te werken.
de startopstelling klopte ookal niet want J&J had de pole en die stonden achteraan op de grid en dit terwijl een trage deelnemer op pole moest vertrekken .
de start dan.ik vertrek goed.ik steek mijn kart tussen de voorligger en op dat moment steekt marc goossens zijn kart aan de binnenkant bij mij.gevolg dat ik dwars ga.marc goossens neemt de eerste plek in beslag en ik de 2de.door het incident zat marc goossens al met een seconde of 2 voor me.ik begon zijn voorsprong in te halen maar ik krijg plots zwarte vlag.eerste keer wijger ik.mja,blijkt dat de transponder niet werkt.
ik vertrek weer en een hele reeks plaatsen verloren doen ze me weer stoppen .weer een nieuwe transponder en weer een hele tijd verloren.
na een enorme inhaal race bleek ik niet eens in de lijst te staan .
ik was duidelijk de snelste.
na de wedstrijd komen ze me zeggen dat ik zeker had gewonnen.maar ja,toch met lege handen naar huis gaan.en toch weer niet gekregen wat ik wilde hebben.een rechstreeks duel met marc goossens.
dan laten ze me meedoen met race 2.
de kart dat ik kreeg leek eerder een driftkart dan een racekart .
enorm veel overstuur en slecht optrekken.
na 20 minuten had ik er geen zin meer in en heeft een vriend van me overgenomen.een dag om te vergeten .

Ach, ik weet hoe dat voelt. Je gaat een paar nachten niet kunnen slapen, maar 1 ding is zeker: slechter kan niet. Of wel ?
Old 17-12-2005, 14:45
4ever_karting's Avatar
4ever_karting 4ever_karting is offline
De Paddock Rookie

Hey,

Gisteravond hadden we de 2 dark races. De mensen van JPR hadden speciaal voor deze gelegenheid een hele knappe verlichting opgehangen die de piste volgens verschillende kleurschema's deed oplichten en toch ook dat duistere effect creëerde. Dit was echt een uniek dark race concept.

Er hebben zich in totaal 54 teams ofte 90 karters aangemeld voor deze race en dit kon beslist een kartevent genoemd worden. Daarnaast is er ook nog een journalist langsgekomen van de Gazet van Antwerpen en hadden we eerder deze week al een krantenartikel verkregen, wat natuurlijk erg leuk is voor onze kartclub en een mooie waardering voor onze organisatie.

Bij de 1e race moesten een aantal piloten zich eerst nog wat aanpassen aan dit nieuwe lichtscenario op de piste. Eens de wedstrijd wat verder was en opengereden, kon iedereen genieten van het speciale lichtspektakel tijdens het racen.

Een dikke proficiat voor de top 5:
1/ Den Hete Boelie
2/ Ricky Racing
3/ DRK Racing

4/ J&J Racing
5/ Brunhilde & Marc

Bij de 2e race hadden we terug een erg gevarieerd publiek van rijders (beginners, geoefende rijders en competitiekarters) en hierbij werd ook de snelste tijd van de avond neergezet door The Outsider met 43.283 sec.

Felicitaties voor de top 5:
1/ The Outsider
2/ Weytie
3/ DJ Chill

4/ Mario K
5/ Wimago

De reacties tijdens en na de race waren erg positief en de meeste teams kijken al uit naar de volgende dark race. Ze vonden het een unieke en toffe belevenis en een erg prijselijke formule.

Peter Marc Goossens en meter Brunhilde Verhenne hebben ook genoten van deze avond en ikzelf vond het ook een fantastische race.

Zo'n dark race is ideaal bij de kerst- en wintersfeer en daarom is er al een volgende dark race vastgelegd op vrijdagavond 20 januari. Zelfde prijs, zelfde formule en zelfde fun!!

Inschrijven voor deze dark race kan reeds gebeuren via kartingrace@yahoo.com.

Groeten & graag tot volgende,

Frederik
Old 17-12-2005, 14:51
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Kartmonster heeft daar al een mooi verslagje geschreven van onze wedstrijd.
1 ding wil ik nogmaals benadrukken, er zat meer in dan een 12de plaats voor ons, maar omdat er een bepaalde piloot is die telkens weer opnieuw erin slaagt om de snellere piloten het leven zuur te maken en zeer smerig je eruit te rijden (dit keer was het wel gevaarlijk ook, want had ik niet geremd dan stak ik langs de ene kant van de track en de kart aan de andere) zijn we ver teruggeslagen en waren we op achtervolgen aangewezen.
Je kan het waarschijnlijk aan me zien dat ik hier niet meer mee kan lachen, dit is in het verleden al verschillende keren voorgevallen en dit was echt de laatste druppel die er nog bij kon of misschien zelfs niet meer.
Ook nog nen dikke merci aan mijn teammaat voor de geweldige race, je hebt echt een prachtkoers gereden en ik kijk al uit naar de toekomst.
Zonder jou zou het echt niet gelukt zijn.
kzou zeggen, op naar de volgende race.

Last edited by kartboyke; 17-12-2005 at 14:53.
Reply With Quote
Old 17-12-2005, 14:59
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Yannick R
Ach, ik weet hoe dat voelt. Je gaat een paar nachten niet kunnen slapen, maar 1 ding is zeker: slechter kan niet. Of wel ?
inderdaad,slechter kan niet.
winnen is winnen.maar als je plots verdwijnt op het score bord en 27 deelnemers rijden en maar 26 rijders geklaseerd is het echt BALEN!
degene die gewonnen heeft reed toen achter me en die kon met moeite mijn ritme volgen.
ik heb iedereen terug ingehaald.maar ja,het er om wat er op dat papiertje staat he.dus kan niet toegevoegd worden aan mijn palmares
erger kan dus niet.
Reply With Quote
Old 17-12-2005, 15:04
senna's kingdom's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by kartboyke
Kartmonster heeft daar al een mooi verslagje geschreven van onze wedstrijd.
1 ding wil ik nogmaals benadrukken, er zat meer in dan een 12de plaats voor ons, maar omdat er een bepaalde piloot is die telkens weer opnieuw erin slaagt om de snellere piloten het leven zuur te maken en zeer smerig je eruit te rijden (dit keer was het wel gevaarlijk ook, want had ik niet geremd dan stak ik langs de ene kant van de track en de kart aan de andere) zijn we ver teruggeslagen en waren we op achtervolgen aangewezen.
Je kan het waarschijnlijk aan me zien dat ik hier niet meer mee kan lachen, dit is in het verleden al verschillende keren voorgevallen en dit was echt de laatste druppel die er nog bij kon of misschien zelfs niet meer.
Ook nog nen dikke merci aan mijn teammaat voor de geweldige race, je hebt echt een prachtkoers gereden en ik kijk al uit naar de toekomst.
Zonder jou zou het echt niet gelukt zijn.
kzou zeggen, op naar de volgende race.
ik heb zo nu en dan ook eens een tik gekregen en gegeven.weliswaar zonder schuld.het was erg veraderlijk dat plots het licht uit ging en je met 2 dicht bij elkaar rijd.zeker als er een groot niveau verschil is tussen de 2.
in de laatste ronde ben ik op erg hard in de dubbele linkse tegen iemand gevlogen die dwars stond in die bocht.op dat moment was er niets van licht en heb die niet zien staan en volle snelheid er ingevlogen .
volgende keer wat meer verlichting op de karts zou veiliger zijn.
als er een volgende keer komt want ik heb de laatste tijd ALTIJD problemen op jpr.is het de karts niet zijn het de plaatselijke BEUKERS en is het dat niet werken de transponders niet .nu al een goede 6 keer achter elkaar .
Reply With Quote
Old 17-12-2005, 15:25
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
ik heb zo nu en dan ook eens een tik gekregen en gegeven.weliswaar zonder schuld.het was erg veraderlijk dat plots het licht uit ging en je met 2 dicht bij elkaar rijd.zeker als er een groot niveau verschil is tussen de 2.
in de laatste ronde ben ik op erg hard in de dubbele linkse tegen iemand gevlogen die dwars stond in die bocht.op dat moment was er niets van licht en heb die niet zien staan en volle snelheid er ingevlogen .
volgende keer wat meer verlichting op de karts zou veiliger zijn.
als er een volgende keer komt want ik heb de laatste tijd ALTIJD problemen op jpr.is het de karts niet zijn het de plaatselijke BEUKERS en is het dat niet werken de transponders niet .nu al een goede 6 keer achter elkaar .

Ik weet goed genoeg dat er af en toe getikt wordt, soms voor te laten weten dat je er bent ofzo.
Heb ook al genoeg wedstrijden achter de kiezen en weet echt wel hoe het gaat, maar de persoon waarover ik spreek is trager en doet dit met opzet.
Wil niemand beschuldigen maar spijtig genoeg is dit een feit, ik denk wel dat er nog piloten zijn die mijn mening steunen.
Ik denk ook wel dat er een beetje meer verlichting mag zijn, op sommige plaatsen was het juist dat tikkeltje TE donker, maar uit het verleden leert men hé.
Volgende keer zal hier wel op gelet worden denk ik.
Old 17-12-2005, 15:37
senna's kingdom's Avatar
De Paddock Regular

inderdaad.het was soms gewoon op race instinct dat je de bochten instuurde.
persoonlijk mag het van mij een gewone verlichte wedstrijd zijn.want de mensen die rond de baan staat worden bijna over gereden.hun geel jasje valt wel wat op,maar toch.
ik heb bijna gisteren iemand aangereden.
ik kom de S-bocht door en de achterblijver laat me de linkse bocht aan de binnenkant door maar dan vliegt hij achterin mij met gevolg dat ik onderstuurd naar de persoon schuif.ik heb met een brute beweging de kart in overstuur gezet en kon hem hem hierdoor ontwijken.
dat had ik wel regelmatig voor.een achterblijver die me voor laat en dan toch aan de binnenkant de bocht in stuurt en ik moet een wijde lijn nemen .maar qua opzettelijk duwen heb ik niet echt iets voor gehad.
ze konden me toch niet volgen .maar ja,zoals gezegd maakte het niets uit want ik was niet geklaseerd .
Reply With Quote
Old 17-12-2005, 17:05
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Quote:
Originally Posted by 4ever_karting
Daarnaast is er ook nog een journalist langsgekomen van de Gazet van Antwerpen
Welke dag zal het in de krant komen, want wil het artikel zeker wel lezen (wij hebben hier thuis de gazet van antwerpen)?
Reply With Quote
Old 17-12-2005, 17:42
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by speesman
Welke dag zal het in de krant komen, want wil het artikel zeker wel lezen (wij hebben hier thuis de gazet van antwerpen)?
Ze zijn foto's komen trekken, maar ik weet nog niet of het zal gepubliceerd worden. Even afwachten.

Groeten,

Frederik
Old 17-12-2005, 18:35
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

En, Kartboyke, naar de volgende dark race heb ik inderdaad al iets extra voorbereid. Ik had voor gisteravond ook al speciale verlichting klaargemaakt, maar die bleek nog niet voldoende schokbestendig te zijn. Daar ga ik nu verder aan werken, het is een knappe led-verlichting voor op de kart. De volgende dark race wordt beslist terug fun!

Groeten,

Frederik
Old 17-12-2005, 19:50
TOM's Avatar
TOM TOM is offline
De Paddock Rookie

Ik heb voor de eerste keer meegedaan aan zo'n dark race en vond het eigenlijk vrij leuk. Meegedaan in race 2. Soms zonder nadenken gewoon gokken waar de bocht licht. (vooral eerste bocht na start en helemaal achteraan) We zijn vanop een 11de plaats gestart en 7 de geeindigd, dus dat viel eigenlijk ook allemaal goed mee.
Reply With Quote
Old 18-12-2005, 13:41
kartmonster's Avatar
kartmonster kartmonster is offline
De Paddock Rookie

@ foreverkarting

mogen we de volgende race zelf een rood pinklichtje op de kart bevestigen.
à la 24h belcar gehalte. zodat ik mijn teammaat kan herkennen. waar hij ergens zit?

@ kartboyke:

Ik heb de vorige jaren een goei leerschool gehad bij ne goede leermeester he hihi.

Grts,

Maarten
Old 18-12-2005, 20:39
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Ja, tuurlijk. De led-verlichting op de karts zal wit zijn, dus zal je rood pinklichtje dan nog steeds opvallen.

Groeten,

Frederik
Old 18-12-2005, 21:04
senna's kingdom's Avatar
De Paddock Regular

Kan men iets meer verlichting op de kartbaan geven ook?
Er zijn enkele hoeken van het circuit toch iets te donker.
Reply With Quote
Old 18-12-2005, 21:15
4ever_karting's Avatar
De Paddock Rookie

Deze 1e special dark race is goed en leuk verlopen en er zijn dingen die nog verbeterd zullen worden.

Naar de volgende dark race toe hebben we:
- speciale extra verlichting aan die 180° bocht aan de ventilatoren
- led-verlichting op de karts vooraan, die voldoende lichtintensiteit hebben om je ook te begeleiden bij elke bocht
- verlichting pits zal blijven branden, zodat de teampiloten mekaar beter kunnen opmerken en de wissels/stops duidelijk kunnen gebeuren

Groeten,

Frederik

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules