De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-11-2006, 22:47
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Rustig blijven en niets forceren, je bent toch goed bezig, wat de decals betreft die zien er goed uit, eventjes alles laten liggen en morgen terug verder doen
Reply With Quote
Old 12-11-2006, 11:37
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Flame View Post
Rustig blijven en niets forceren, je bent toch goed bezig, wat de decals betreft die zien er goed uit, eventjes alles laten liggen en morgen terug verder doen
De decals zagen er goed uit ja... De zwarte delen zijn verkleurd naar het paarse toe, waarschijnlijk door een te dikke laag Liquid Decal Film. Geen ramp natuurlijk, ik druk alles opnieuw af. Heb wel mijn bedenkingen bij de kwaliteit van die vellen, want heb steeds problemen om egaal en netje te drukken. Mijn instelling zal misschien niet kloppen, geen idee. Ga dit vandaag eens uitzoeken. En direct ook de beste instelling noteren natuurlijk. Aan de printer en de inkt ligt het alvast niet.

En gelijk heb je, als het niet gaat, de boel aan de kant leggen. Heb ik ook gedaan en ben naar het voetbal geweest. Nu eerst mijn schoolwerk en deze namiddag dan weer bouwen, hoop ik.

Grtzzz
Reply With Quote
Old 12-11-2006, 12:21
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
En gelijk heb je, als het niet gaat, de boel aan de kant leggen. Heb ik ook gedaan en ben naar het voetbal geweest. Nu eerst mijn schoolwerk en deze namiddag dan weer bouwen, hoop ik.
That's the spirit. Rustig en kalm blijven en alles eens overdenken. U niet laten opjagen door een paar decals. Op deze manier raak je veel verder dan met zaken beginnen smijten of door ondoordachte reparaties proberen te forceren.

Je komt er wel. Daarbij: wat is er zo dringend? Niks toch? 't Is een hobby, geen broodwinning.
Old 12-11-2006, 18:51
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Woehoe! Toch een beetje, hihi... Ben te weten gekomen wat er scheelt aan de decals. Ik maak twee fouten volgens de handleiding van "Aircolor".

1/ Je mag namelijk niet afdrukken op "beste" kwaliteit maar wel op gewone (Normal oder Econofast) Wie had dat gedacht...
2/ En hier was ik zelf al op gekomen: de decalfilmlaag is gewoon te dik...

Allez, op naar de volgende print van decals... Ben superbenieuwd.

Voor de rest weinig vorderingen aan dit model. Ik heb de spiegeltjes in de primer gezet en die krijgen straks hun eerste laagje Silver leaf. Ook de zetels kregen een laag primer en dan straks mat zwart erover. Later komt dan de restauratie van het chassis aan bod.

Grtzzzz en bedankt voor de steun !!
Reply With Quote
Old 12-11-2006, 22:31
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Print is super gelukt. Pc had wel wat kuren en wou niet alles afdrukken, maar kwam toch goed. Instellingen waren WEL fotopapier en beste kwaliteit. Heb gewoon even het decalsheet eens afgeveegd met een droge propere pluisloze doek...

Allez, het (bouw)weekend komt toch nog goed...
Reply With Quote
Old 12-11-2006, 23:09
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Hoopenlijk kun je rap weer foto's nemen, zodat we weer maklijker kunnen volgen he
Reply With Quote
Old 18-11-2006, 19:39
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak View Post
Hoopenlijk kun je rap weer foto's nemen, zodat we weer maklijker kunnen volgen he
Foto's kan ik morgen nemen. Dan komt zusje lief even met haar toestel langs (we vieren de oudste zijn verjaardag => 3 jaar)

Ik heb ook nog wat referentiemateriaal opgezocht op de site van Pyck. Gevolg is wel dat ik enkele onderdelen fout had geschilderd (volgend de officiële Mitsubishi Rallyart kleuren) en dus mag ik dat aanpassen. De restauratie verloopt behoorlijk vlot. Dit deed ik al:

- Stoelen geschilderd, er is geen carbon op de referentiefoto's te zien, dus ik laat ze helemaal mat zwart
- Beschermplaten onderaan de wagen in juiste kleur
- Het chassis bijwerken: witte verf waar de (bruine) lijmresten zaten
- De remschijven correct schilderen (zie referentie)
- Enkele onderdelen zoals rolkooi in de juiste kleur spuiten
- Extra decals maken (oa MITSUBISHI MOTORS)

Hier wat handige detailfoto's uit de opbouw van de 1:1 wagen:

En dit was de oude livery van de wagen: (stukken mooier)

Allez, we gaan weer verder...
Reply With Quote
Old 19-11-2006, 17:27
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

De referentiefoto's hebben we wat extra werk gekost, maar het moet goed zijn. Perfect kan niet aangezien heel wat zaken bijna niet na te bouwen zijn, vooral voor mij dan... Maar ik wil vooral de body correct hebben. Een overzichtje:

Wat volgt nu? De rest van het interieur, het sealen van de decals, de carterplaat verven, de rolkooi ineen steken, de gordels vervolledigen, ...

Grtzzzz
Reply With Quote
Old 20-11-2006, 10:28
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular

Netjes Loeten.

Jij evolueert wel ferm.
Reply With Quote
Old 20-11-2006, 12:58
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Dat is op de goede weg, komt goe, rustig aan
Reply With Quote
Old 13-12-2006, 23:54
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Tijd om weer een update te doen. Het interieur is klaar. Rolkooi kreeg de juiste kleur, gordels werden geplaatst, ... Het enige wat nog mankeert, is een decals van "Mitsubishi motors" maar die moet ik nog drukken. Het interieur is niet 100 % identiek, maar het voldoet voor mij.

Enkele foto's:

Ook de velgen en banden zijn klaar. Ook hier het probleem van het aantal moeren. Er moeten er 5 zitten, mijn velgen (van een Corolla) hebben er maar 4. Niets om over te vallen, maar voor echte detaillisten kan dit een doorn zijn. Ik kan ze later nog vervangen als ik er tegenkom. Nu is het goed genoeg voor mij.

Ow ja, dankzij de foto heb ik gemerkt dat het zwarte deel verre van netjes was. Dit is ondertussen al bijgewerkt !!

Grtzzzzz
Reply With Quote
Old 14-12-2006, 00:17
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

En nog even vlug een dryfitje om te zien hoe het staat. Opgepast, de velgen zitten nog niet vast op het chassis. Er moet wat bijgeschuurd worden aan de ankerpuntjes. Bovendien staat de wagen nogal hoog op zijn poten, dus extra werk...

grtzzzz
Reply With Quote
Old 14-12-2006, 00:32
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Van de gt3 zaten de velgen ook veel te veel naar buiten, ik heb dat midden stuk van de schijfrem moeten plas schuuren en de remblok ook platter schuuren.

en van de hoogte, zul je de asfalt opganing er moeten ondersteken denk ik.
Reply With Quote
Old 14-12-2006, 00:43
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak View Post
Van de gt3 zaten de velgen ook veel te veel naar buiten, ik heb dat midden stuk van de schijfrem moeten plas schuuren en de remblok ook platter schuuren.

en van de hoogte, zul je de asfalt opganing er moeten ondersteken denk ik.
Het naar buiten zitten is geen probleem aangezien ik er de velgen niet volledig opstak maar gewoon met een mm of zo, gewoon "om eens te zien" waar ik naartoe ga.

Of ik er nog een andere ophanging onder krijg weet ik niet. het is een restauratie, dus de wagen was al gebouwd. Ik neus wel eens in de onderdelenbox of ik nog de asfaltversies heb liggen. Zaten er hiervan extra parts bij de originele box van Tamiya?? Dan ga ik ze zeker hebben!

Grtzzz
Reply With Quote
Old 14-12-2006, 01:27
vanni vanni is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Zaten er hiervan extra parts bij de originele box van Tamiya??
Grtzzz
Yep, alle attributen (tot de 5-spaaks velgen toe) om de asfalt-versie te maken zitten in de box
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules