![]() |
|
|
||||
|
||||
Rustig blijven en niets forceren, je bent toch goed bezig, wat de decals betreft die zien er goed uit, eventjes alles laten liggen en morgen terug verder doen
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
En gelijk heb je, als het niet gaat, de boel aan de kant leggen. Heb ik ook gedaan en ben naar het voetbal geweest. Nu eerst mijn schoolwerk en deze namiddag dan weer bouwen, hoop ik. Grtzzz
|
||||
|
||||
Quote:
Je komt er wel. Daarbij: wat is er zo dringend? Niks toch? 't Is een hobby, geen broodwinning.
|
||||
|
||||
Woehoe! Toch een beetje, hihi... Ben te weten gekomen wat er scheelt aan de decals. Ik maak twee fouten volgens de handleiding van "Aircolor".
1/ Je mag namelijk niet afdrukken op "beste" kwaliteit maar wel op gewone (Normal oder Econofast) Wie had dat gedacht... 2/ En hier was ik zelf al op gekomen: de decalfilmlaag is gewoon te dik... Allez, op naar de volgende print van decals... Ben superbenieuwd. Voor de rest weinig vorderingen aan dit model. Ik heb de spiegeltjes in de primer gezet en die krijgen straks hun eerste laagje Silver leaf. Ook de zetels kregen een laag primer en dan straks mat zwart erover. Later komt dan de restauratie van het chassis aan bod. Grtzzzz en bedankt voor de steun !!
|
||||
|
||||
Print is super gelukt. Pc had wel wat kuren en wou niet alles afdrukken, maar kwam toch goed. Instellingen waren WEL fotopapier en beste kwaliteit. Heb gewoon even het decalsheet eens afgeveegd met een droge propere pluisloze doek...
Allez, het (bouw)weekend komt toch nog goed...
|
||||
|
||||
Hoopenlijk kun je rap weer foto's nemen, zodat we weer maklijker kunnen volgen he
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb ook nog wat referentiemateriaal opgezocht op de site van Pyck. Gevolg is wel dat ik enkele onderdelen fout had geschilderd (volgend de officiële Mitsubishi Rallyart kleuren) en dus mag ik dat aanpassen. De restauratie verloopt behoorlijk vlot. Dit deed ik al: - Stoelen geschilderd, er is geen carbon op de referentiefoto's te zien, dus ik laat ze helemaal mat zwart - Beschermplaten onderaan de wagen in juiste kleur - Het chassis bijwerken: witte verf waar de (bruine) lijmresten zaten - De remschijven correct schilderen (zie referentie) - Enkele onderdelen zoals rolkooi in de juiste kleur spuiten - Extra decals maken (oa MITSUBISHI MOTORS) Hier wat handige detailfoto's uit de opbouw van de 1:1 wagen: ![]() ![]() ![]() ![]() En dit was de oude livery van de wagen: (stukken mooier) ![]() Allez, we gaan weer verder...
|
||||
|
||||
De referentiefoto's hebben we wat extra werk gekost, maar het moet goed zijn. Perfect kan niet aangezien heel wat zaken bijna niet na te bouwen zijn, vooral voor mij dan... Maar ik wil vooral de body correct hebben. Een overzichtje:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wat volgt nu? De rest van het interieur, het sealen van de decals, de carterplaat verven, de rolkooi ineen steken, de gordels vervolledigen, ... Grtzzzz
|
||||
|
||||
Netjes Loeten.
![]() Jij evolueert wel ferm. |
|
||||
|
||||
Dat is op de goede weg
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Tijd om weer een update te doen. Het interieur is klaar. Rolkooi kreeg de juiste kleur, gordels werden geplaatst, ... Het enige wat nog mankeert, is een decals van "Mitsubishi motors" maar die moet ik nog drukken. Het interieur is niet 100 % identiek, maar het voldoet voor mij.
Enkele foto's: ![]() ![]() ![]() Ook de velgen en banden zijn klaar. Ook hier het probleem van het aantal moeren. Er moeten er 5 zitten, mijn velgen (van een Corolla) hebben er maar 4. Niets om over te vallen, maar voor echte detaillisten kan dit een doorn zijn. Ik kan ze later nog vervangen als ik er tegenkom. Nu is het goed genoeg voor mij. ![]() Ow ja, dankzij de foto heb ik gemerkt dat het zwarte deel verre van netjes was. Dit is ondertussen al bijgewerkt !! Grtzzzzz
|
||||
|
||||
En nog even vlug een dryfitje om te zien hoe het staat. Opgepast, de velgen zitten nog niet vast op het chassis. Er moet wat bijgeschuurd worden aan de ankerpuntjes. Bovendien staat de wagen nogal hoog op zijn poten, dus extra werk...
![]() ![]() grtzzzz
|
||||
|
||||
Van de gt3 zaten de velgen ook veel te veel naar buiten, ik heb dat midden stuk van de schijfrem moeten plas schuuren en de remblok ook platter schuuren.
en van de hoogte, zul je de asfalt opganing er moeten ondersteken denk ik. |
|
||||
|
||||
Quote:
Of ik er nog een andere ophanging onder krijg weet ik niet. het is een restauratie, dus de wagen was al gebouwd. Ik neus wel eens in de onderdelenbox of ik nog de asfaltversies heb liggen. Zaten er hiervan extra parts bij de originele box van Tamiya?? Dan ga ik ze zeker hebben! Grtzzz
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|