De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-05-2004, 13:39
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by FormulaV-JH495
@ Z3Cp ...

En ivm de echte race-omstandigheden => $$$$$$$$
maar ja ... dit jaar mijn Engelse Nat.B licentie halen in juli of augustus en dan een paar races bij de 750MC.

OK. Point taken... Veel succes in Engeland, home of racing en trackdays. En dat meen ik echt.
Maar je moet niet ongerust zijn, die BMW is niet mijn enige auto en ik rijd wel degelijk ontspannen op circuit. Het zou nog toffer zijn als ik me niet constant moest zorgen maken over wat anderen nog proberen. Maar zoals gezegd, het zijn er maar een paar en je hebt ze gauw in 't oog.

So ... wie komt er allemaal terug in juni ???
Als het mij lukt qua tijdschema, probeer ik er weer te zijn.

Sportieve groeten
Reply With Quote
Old 08-05-2004, 18:42
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

besten,

Ik zal er zeker zijn in juli

Wat betreft de cowboys, het grote probleem zit hem denk ik niet in de mensen die vaker komen en op het limiet of erover rijden. Maar wel in de nieuwelingen die denken dat ze al kunnen racen en hun wagen kennen na 2 rondjes op het circuit.

We rijden allemaal hard en doen het voor de kick, maar weten we allemaal waar we mee bezig zijn ??? dat is de vraag.

Dus in mijn ogen kan het cowboy gedrag (wat je soms ook gevorderd rijden kan noemen) wel als je weet waar je mee bezig bent. Of diegene dat weet, daar komen we natuurlijk nooit achter.

Maar laat de pret niet bederven, de eran-dagen zijn door God gegeven, zoek maar eens wat anders om op deze manier te rijden.

race groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
Old 08-05-2004, 18:42
Jo Smets's Avatar
De Paddock Regular

sorry, juli = juni
Reply With Quote
Old 08-05-2004, 18:59
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Je hebt volkomen gelijk, JS.

En hopelijk kunnen we nog lang genieten van de Eran-days.

Greetings
Reply With Quote
Old 10-05-2004, 23:41
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

Jo ...

Hoe voelde de mini aan voor de erste keer ?? Ik passeerde op 1 van mijn -2min rondjes en had niet echt veel tijd om de mini goed te bekijken

Hopelijk zie ik je meer in mijn spiegels ... of omgekeerd
Old 11-05-2004, 13:10
rappe106's Avatar
rappe106 rappe106 is offline
De Paddock Rookie

ik vond het toch belangrijk om mij hier ook eens in te schrijven, mits hier over de 'cowboys' gesproken word. En naar verluid hoort ook een 106'je tot die cowboys, en das de mijne.
mijn excuses dat ik jullie irriteer met mijn rijstijl. maar dit is eigen aan de Rallye. ik hoef niets speciaals te doen om overstuurd door een bocht te gaan. gewoon draaien aan dat stuur. laat staan remmen in de bocht. (daarom ook dat mijn auto zo hoog nodig moest ruzie maken met de grindbak van de double gauche in Francorschamps. ik geef wel toe dat er een kleine menselijke fout aan te pas is gekomen.)
ik denk wel dat de meeste toeschouwer daar kop in hebben, dat er zo 'gespeeld' wordt.
althans ik toch. ik zit dikwijls te wachten tot er een M3 voorbij komt gedrift. of een van de vierwiel aangedreven autos. maar die zilvere lancer heeft mij vorige week wel doen paniekeren. toen zag ik voor het eerst hoe hij zijn eerste linkse nam en heb het van heel dichtbij gezien. maar het is hem vergeven omdat het zo een mooie drift was.
Erik, Andy, het zijn toffe dagen, ook al kost het mij m'n auto.

met vriendelijke groeten
Yves

PS: de rooie 106 Rallye is een 1294cc autootje.
Reply With Quote
Old 11-05-2004, 18:02
gunther1's Avatar
gunther1 gunther1 is offline
De Paddock Rookie

Er zijn nu mensen die al langer op het circuit rijden en ook weten wat ze doen en waar en hoe ze moeten inhalen.
De minder ervaren zullen deze dan wel als "cowboys" bestempelen
Old 11-05-2004, 18:32
MarkXr MarkXr is offline
De Paddock Rookie

Het begrip "cowboys" is in deze nogal relatief te noemen.

Zelf heb ik respect voor iedereen die meerijdt. Of het nu een snellere deelnemer is, een langzamere of iemand die meer of minder risico neemt of iemand met meer of minder circuitervaring of voertuigbeheersing.

Ik vertrouw er ook op dat iedereen mijn manier van circuitrijden respecteert.
Degene die andermans manier van rijden niet kunnen waarderen moeten naar mijn idee op de openbare weg blijven.
Daar dient iedereen zich te houden aan allerlei strikt opgelegde, al dan niet overtrokken, regeltjes.

Dit alles is natuurlijk slechts mijn bescheiden mening.......

Groeten,
Mark
Reply With Quote
Old 11-05-2004, 22:01
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by MarkXr

Zelf heb ik respect voor iedereen die meerijdt. Of het nu een snellere deelnemer is, een langzamere of iemand die meer of minder risico neemt of iemand met meer of minder circuitervaring of voertuigbeheersing.
Groeten,
Mark
Bravo, Mark.
Dit is de juiste spirit !
Ik ben het volledig met je eens en hoop dat iedereen deze mening deelt.
Grote of kleine autos, dure of goedkope, het maakt eigenlijk niet uit. We willen eigenlijk allen hetzelfde...
Onze autos gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn, namelijk sportief rijden en niet om zomaar van a naar b te rijden.
Want in dit land van Stevaerts en andere Anciaux kan je eigenlijk alleen maar op een circuit terecht om nog eens goed gas te geven.
Reply With Quote
Old 12-05-2004, 09:30
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

ik hoop dat eran zijn aantal dagen zal verdubbelen ...
Old 12-05-2004, 10:24
Jo Smets's Avatar
De Paddock Regular

FormulaV-JH495,

De mini voelde eigenlijk helemaal niet slecht aan voor de eerste keer, er moet wel dringend wat gebeuren aan de afstelling van men webertje (DCOE45), hij staat bovenin een stuk te arm.

Qua wegligging is die perfect, maar die afstellingen had ik in het verleden al kunnen testen, toen de mini nog niet zo doorgedreven getuned was.

Onder de 3500rpm geeft de motor bijna niets (zou zelfs stilvallen) maar tssn de 3500 en 5000 geeft hij de nodige druk in de rug. Ik ben nog niet verder gegaan wegens eerst inrijden he .
Als ik hier nog 3000rpm mag bovenop doen, dan gaan we richting 2 minuten, daar ben ik zeker van. Heb nu al ne 2.30 gedraaid, dat is de tijd die ik de eerste keren met eran ook draaide met mijne ex-saxo(is verkocht).

Racegroeten en tot in juni
Jo Smets
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules