De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-05-2001, 16:07
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

eindbeschouwing: GP-monaco

vwala vermits ik sebiet wegmoet, en de posities toch zo goed als vastliggen zal ik al maar beginnen aan mijn eindbeschouwing!!

Dit was ongetwijfeld zowat de saaiste race van het seizoen!!!

reden:
De (top-)teams (McLaren op kop) besteden veel te weinig aandacht aan betrouwbaarheid!! Men weet dat monaco een extreem belastend circuit is voor de wagen!!! Als dan het team met naar verluit het grootste budget (McLaren, nvdr.) voor de zoveelste keer dit seizoen na enkel ronden uitgeteld ligt omdat hun wagens maar tegen 15 ronden bestand zijn, dan kan ik daar geen medelijden mee hebben!! Dit is lachwekkend, ik kan er echt niet aan doen!!!

Der zijn maar 2 teams waar alles vlekkeloos verloopt!!
-Ferrari en Arrows!!!

de voorsprong bij de constructeurs zegt genoeg zeker!! 32 punten maar liefst!!

nu de beschouwingen per coureur:

M.Schumacher: Van start tot Finish aan kop!! Kon eigenlijk vanaf ronde 13 de race controleren!!!

R.Barrichello: zelfde als M.Schumacher met dat verschil dat dit bij Barrichello plaats 2 was!!!

JP.Montoya: gewoon te hard door de bocht en in de vangrail geklapt!! Dit zullen we maar onde rde noemer leergeld catalogeren zeker!!

R.Schumacher: weer problemen voor Williams!! was tot dan toe relatief onzichtbaar!!!

M. Hakkinnen: weeral het slachtoffer van de gebrekkige betrouwbaarheid!!

D.Coulthard: zelfde als Hakki!! Veroverde daarna met veel geluk (door de vele uitvallers) alsnog 2 puntjes!!

E.Bernoldi: Veroverde dan weliswaar geen punten, maar reed zich wel in de kijker door absoluut nie onder de indruk te raken van de druk van DC

E.Irvine: Knappe podiumplaats (mede door de vele uitvallers) ondanks een toch wel kwa mogelijkheden beperkte Jaguar!!

J.alesi: Bij prost zullen ze tevreden zijn met het punt!! toch nog vrij lullig hoe alesi 1 punt verliest door de vangrails te raken, een extra piststop moet maken, en hun 5e plaats moeten inruilen voor een 6e!! dit ten gunste van DC!!!

Old 27-05-2001, 16:18
tsjolder's Avatar
tsjolder tsjolder is offline
De Paddock Regular

Sorry, maar ik kan niet anders dan zeggen dat Coulthard bij het ongeluk (alhoewel, dat dat nog nie is opgelost is een echte schande) ongelooflijk veel geluk heeft gehad. Eigenlijk is hij maar 1 rijder echt voorbijgaan die geen probleem had: Button.effe een opsomming van de uitvallers die voor hem zaten: Hakkinen, Ralf, Montoya, Trulli, Fisichella, Frentzen, De la Rosa, Panis. En Alesi, Alonso en Verstappen hadden allemaal één of ander probleem, waardoor Coulthard er makkelijk langs kon (alhoewel hij wellicht voorbij Verstappen en Alonso ging geraakt zijn met de pitstops). Ik heb er maar 1 weten voorbijsteken vandaag: Jos Verstappen.
Reply With Quote
Old 27-05-2001, 16:30
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Volledig akkoord met de 2 vorige posts van Airco en Tsjolder.

Mijn visie:

START:
Ik heb Coulthard zonet op RAI horen verklaren dat het WEERAL 'electronics' waren, en dat terwijl Ron Dennis nog vlak voor de race zei dat het startsysteem 1000 keer foutloos getest was. Hallo ?

De crashes bleven uit (chapeau trouwens, want als je zit wat voor getrek en geduw er in de eerste bochten is....Heidfeld als enige slachtoffer)

En dan: le premier 'gros bras' Montoya. Hij won de GP F3000 in '98 op een indrukwekkende manier, en ik heb hier onlangs gelezen op dit forum dat Montoya gewend is aan het dicht tegen de kant rijden. Mag ik mij veroorloven om dit een flater te noemen ? ...

Hakkinen valt zoals gebruikelijk weer uit en dan heb je een luxe-positie om de race te beëindigen. Makkelijkste zege ooit voor Schumacher, maar Ferrari zit nu eenmaal qua betrouwbaarheid top.

Over Bernoldi ook niets dan goeds. Ik vind hem niet snel, maar onder druk gaat hij toch niet aan de kant, wat een verdomd knappe prestatie is. Natuurlijk zou ik misschien anders reageren mocht Schumacher achter hem gezeten hebben

En Irvine die even wisselvallig presteert als Verstappen. Zo'n coureur van -als alles meezit gaat het goed-

Op naar de volgende GP en laat ons hopen dat McLaren tegen die tijd hun betrouwbaarheid een beetje opkrikt, anders heeft Schumacher zowiezo als z'n 4de binnen.

BTW: Weet je wat ik om van te genieten vond ? De zesde plaats van Alesi ! De beelden van vlak na de race spreken boekdelen: Alesi met beide handen omhoog aan het stuur van z'n Prost, en hij spint nét voor de pitsingang !!! Resultaat: nog een kleine file

Last edited by Finish; 27-05-2001 at 16:39.
Reply With Quote
Old 27-05-2001, 16:31
Yannick Yannick is offline
De Paddock Rookie

ik vond eigenlik da alesi die 5de plaats meer verdiende als coulthard maja door een simpel concentratie foutje toch nog 6de geworden
wa toch al een goed resultaat is voor prost!!
Reply With Quote
Old 27-05-2001, 17:02
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Sinds wanneer heeft mclaren et grootste budget airco???????

Het is al jaren geweten dat ferrari het grootste budget heeft, wat niet wegneemt dat mclaren serieus geflaterd heeft vandaag
Old 27-05-2001, 17:40
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Voor mijn part een race om snel te vergeten:
a) omdat er haast nergens strijd was, tenzij vanachter (dank je Bernoldi ),
b) omdat MS gewonnen heeft (die wel goed gereden zal hebben, daar niet van, maar die er niet voor heeft moeten knokken).

En het feit dat DC niet op gang komt en Hakkinen uitvalt heeft uiteraard niets met geluk te maken, maar alles met de genialiteit van MS. DC is eigenlijk wreed lomp om 5de over de streep te komen, dat kan zelfs een knoeier als ik.
Old 27-05-2001, 17:51
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular

Re: eindbeschouwing: GP-monaco

Quote:
Originally posted by airco
vwala vermits ik sebiet wegmoet, en de posities toch zo goed als vastliggen zal ik al maar beginnen aan mijn eindbeschouwing!!

Dit was ongetwijfeld zowat de saaiste race van het seizoen!!!

reden:
De (top-)teams (McLaren op kop) besteden veel te weinig aandacht aan betrouwbaarheid!! Men weet dat monaco een extreem belastend circuit is voor de wagen!!! Als dan het team met naar verluit het grootste budget (McLaren, nvdr.) voor de zoveelste keer dit seizoen na enkel ronden uitgeteld ligt omdat hun wagens maar tegen 15 ronden bestand zijn, dan kan ik daar geen medelijden mee hebben!! Dit is lachwekkend, ik kan er echt niet aan doen!!!

Der zijn maar 2 teams waar alles vlekkeloos verloopt!!
-Ferrari en Arrows!!!

de voorsprong bij de constructeurs zegt genoeg zeker!! 32 punten maar liefst!!

nu de beschouwingen per coureur:

M.Schumacher: Van start tot Finish aan kop!! Kon eigenlijk vanaf ronde 13 de race controleren!!!

R.Barrichello: zelfde als M.Schumacher met dat verschil dat dit bij Barrichello plaats 2 was!!!

JP.Montoya: gewoon te hard door de bocht en in de vangrail geklapt!! Dit zullen we maar onde rde noemer leergeld catalogeren zeker!!

R.Schumacher: weer problemen voor Williams!! was tot dan toe relatief onzichtbaar!!!

M. Hakkinnen: weeral het slachtoffer van de gebrekkige betrouwbaarheid!!

D.Coulthard: zelfde als Hakki!! Veroverde daarna met veel geluk (door de vele uitvallers) alsnog 2 puntjes!!

E.Bernoldi: Veroverde dan weliswaar geen punten, maar reed zich wel in de kijker door absoluut nie onder de indruk te raken van de druk van DC

E.Irvine: Knappe podiumplaats (mede door de vele uitvallers) ondanks een toch wel kwa mogelijkheden beperkte Jaguar!!

J.alesi: Bij prost zullen ze tevreden zijn met het punt!! toch nog vrij lullig hoe alesi 1 punt verliest door de vangrails te raken, een extra piststop moet maken, en hun 5e plaats moeten inruilen voor een 6e!! dit ten gunste van DC!!!

1. mclaren heeft nie het grootste budget, mor ferrari wel

2. geluk, tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk heeft coulthard weer geluk...EHUM, moest ie zijn startpositie nie verloren hebben eh, dan was er volgens mij geen sprake van nen dubbel, misschien zelfs nie van een overwinning voor Ferrari. Volgens mij heeft Schumi al heel het seizoen geluk!

3. dat mclaren zoooooooooooooooooooooooooooooooo onbetrouwbaar is, gelijk da gij wilt doen overkomen, das niks te kloten van waar. btw, hun launch control werkte iedere keer na de testsessies, want toen mochten ze die uittesten.

4. van mij mag Monaco al van mijn eerste seizoen dak volg van de kalender, het enige mooi deraan is da ge schoon foto's hebt, en de onboard beelden zijn zalig, maar aangezien ge der bijna geen krijgt...

5. de kleuterkes van ferrari kunnen nog geen stickerke goe vastplakken, de tsjoetens (beke overdreven, morkom, kwil ook mijn plezierke nekeer)
Reply With Quote
Old 27-05-2001, 17:51
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Natuurlijk heeft Schumacher geluk dat die 2 McLarens er niets van bakken, maar als je het dan zelf zo zegt:

Schumacher heeft h*renchance las ik ergens. Waarom denk je ?
omdat McLaren constant h*renpech heeft. Kan Schumacher daar aan doen ofzo ? Moet hij de volgende races stoppen wanneer de McLarens uitvallen door pech ?

En Coulthard heeft idd wel een mooie inhaalrace gereden, maar hier lijkt het me toch, nuchter bekeken, ietwat geluk dat hij nog die 5de plaats heeft kunnen pakken, rekening houdende met de hele resem uitvallers, en dan nog die Alesi die -naar ik hier kan lezen- de kant heeft geraakt ergens.

Akkoord dat dit een pokke-race was voor McLarenfans en anti-Schumacher/Ferrari.
Maar zijt verdomme maar zeker dat ik toen Coulthard won 2 weken geleden er ook niet zo graag bij was zunne

Ieder zijn favoriet, de mijne is nu eenmaal 'der Michael'.
Hij wordt bestempeld als arrogante zak en shumelman, maar zelfs als je die ietwat dubieuze feiten achterwege laat, zie je een coureur met klasse, die de voorbije seizoenen de F1 bepaald heeft.
Old 27-05-2001, 17:53
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Saai???
Ik heb wel genoten van de strijd in de achterhoede op bepaalde momenten.
Coulthard mag deze keer dank U wel tegen de racegoden zeggen. Nu ja ieder op zijne toer he.
Verder weinig te melden. Irvine was OK en Jacques ook. Blijkbaar begint het bij BAR (eindelijk) wat te marcheren.
Bernoldi was knap en Alonso viel me eigenlijk een beetje tegen.
De klapper van Frentzen liep gelukkig goed af.
Ferrari had de zaken prima voor elkaar.
Dus saai? Euhm eigenlijk wel.
Wat me wel opviel was dat de meesten vrij laat zijn gaan pitten.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 27-05-2001, 17:57
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Finish
Natuurlijk heeft Schumacher geluk dat die 2 McLarens er niets van bakken, maar als je het dan zelf zo zegt:

Schumacher heeft h*renchance las ik ergens. Waarom denk je ?
omdat McLaren constant h*renpech heeft. Kan Schumacher daar aan doen ofzo ? Moet hij de volgende races stoppen wanneer de McLarens uitvallen door pech ?

En Coulthard heeft idd wel een mooie inhaalrace gereden, maar hier lijkt het me toch, nuchter bekeken, ietwat geluk dat hij nog die 5de plaats heeft kunnen pakken, rekening houdende met de hele resem uitvallers, en dan nog die Alesi die -naar ik hier kan lezen- de kant heeft geraakt ergens.

Akkoord dat dit een pokke-race was voor McLarenfans en anti-Schumacher/Ferrari.
Maar zijt verdomme maar zeker dat ik toen Coulthard won 2 weken geleden er ook niet zo graag bij was zunne

Ieder zijn favoriet, de mijne is nu eenmaal 'der Michael'.
Hij wordt bestempeld als arrogante zak en shumelman, maar zelfs als je die ietwat dubieuze feiten achterwege laat, zie je een coureur met klasse, die de voorbije seizoenen de F1 bepaald heeft.
/me wacht geduldig af, na slechte tijden komen goeie tijden, en ook omgekeerd...ist nie dees seizoen, dan ist een ander, mor ik ga nie overlopen zenne, en ZEKER NIE NOR FERRARI
Reply With Quote
Old 27-05-2001, 18:01
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Dat van die h*erenchance was ook bedoeld op zijn fouten van in Maleisië en Brazilië, daar heeft McLaren niet veel mee te maken. Dat hij toen heeft kunnen voortrijden was gewoon aan geluk te danken.
Old 27-05-2001, 18:05
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Wat is die Coulthard een nietsnut zeg! In de 40-tig ronden achter een Arrows blijven hangen met een Mac. die misschien wel de snelste wagen was vandaag.
Schumacher was erop of erover gereden. Hij had er alles aan gedaan om er voorbij te komen. Hij had misschien geen punten gehaald, ... maar hij had /*-! gestreden voor de 15 plaats.

Coulthard wereldkampioen? Laat me niet lachen!

Last edited by TiBo; 27-05-2001 at 19:24.
Reply With Quote
Old 27-05-2001, 18:11
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Heeft Coulthard dan niet gestreden voor die plaats?!

Had hij dan nog een ongeval gehad, dan zouden jullie ook op zijn dak hebben gezeten. Zeker gefrustreerd dat hij nog 2 punten heeft bemachtigd?
Old 27-05-2001, 18:12
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Quote:
Dat van die h*erenchance was ook bedoeld op zijn fouten van in Maleisië en Brazilië, daar heeft McLaren niet veel mee te maken. Dat hij toen heeft kunnen voortrijden was gewoon aan geluk te danken.
Of gewoon meesterlijke stuurmanskunst.
Dat zou zonder twijfel gezegd als bv. Mansell zoiets voorhad.
Wel bij Schummi is dit ook het geval. Buiten Montoya is er NIEMAND in de huidige F1 die zo een wagen kan controleren.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 27-05-2001, 18:15
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Dat zal er ook wel voor iets tussen zitten ja, maar lang niet alleen hoor.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules