![]() |
|
|
||||
|
||||
Belangrijke reglementswijziging
Vorige week op het NRF was er consternatie en ongeloof alom bij vele teams (hoofdzakelijk in de Toerisme-klasse) bij de Technische Controle owv niet reglementaire bumpers. Probleem is nu dus opgelost:
ADDENDUM NR.2 aan het TECHNISCH REGLEMENT van het NATIONAAL UITHOUDINGSKAMPIOENSCHAP MEDIAGROUP VAN DYCK BELCAR 2003 KOETSWERK EN CHASSIS 25. Het silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aërodynamische hulpmiddelen zoals vleugels, splitters, diffusers en dive plates zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen – zonder buitenspiegels - overschrijden. Splitters en diffusers moeten tenminste 10 mm dik zijn. Op geen enkel ogenblik mag een aërodynamisch hulpmiddel hoger reiken dan het hoogste punt van het originele koetswerk van de wagen. Scherpe uitstekende randen zijn ten allen tijde verboden. Te veranderen in: 25. Het silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aërodynamische hulpmiddelen zoals vleugels en diffusers zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen – zonder buitenspiegels – overschrijden. Het gebruik van splitters en dive plates is toegelaten, op voorwaarde dat zij in Divisie GT maximum 80 mm en in Divisie Toerisme maximum 120 mm voor de neus van de wagen uitsteken (zoals beschreven in Bijlage J van het FIA-Jaarboek 2002, tekeningen 258-1 en 258-2). Splitters en diffusers moeten tenminste 10 mm dik zijn. Op geen enkel ogenblik mag een aërodynamisch hulpmiddel hoger reiken dan het hoogste punt van het originele koetswerk van de wagen. Scherpe uitstekende randen zijn ten allen tijde verboden. Addendum 2 goedgekeurd door de NSC van de RACB Sport op 13 april 2003. |
|
||||
|
||||
maw, de mini-spoiler is niet reglementair? want als k goed gekeken heb, komt die boven het dak uit..
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
mja, mijn een been is korter dan mijn ander, t zal dermee zijn da da stukske der boven uit stak ;-)
neeje, k heb hem ni van dicht bekeken, en tja, van ver... allee, snapt ge mij :-)
|
||||
|
||||
Dit is een opluchting
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dank bij voorbaat. Ik heb zo soms de indruk dan bepaalde mensen er niet goed tegen kunnen dat da klein minike goed is, maar ik verzeker jullie de mini is volledig conform reglement gemaakt !!!! ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Je kan ook niet verwachten dat iedereen fantastisch doet over de mini eh, kritiek gaat er altijd zijn. |
|
||||
|
||||
Quote:
Heel juist Vinnie. Ik ben geen fan van jullie, maar dat gezanik over de conformiteit van de Mini mag nu wel eens stoppen. ![]() Volgens de TC is die wagen volledig in orde, en ik heb geen enkele reden om aan de eerlijkheid van die mensen te twijfelen. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
Webdesign - pC Support - Photoshop Bart Robert www.twinwebs.be Last edited by Mika 2000; 18-04-2003 at 21:49. |
|
|||
|
|||
Mannekes (Madammekes), laten we heel duidelijk zijn : die spoiler is conform !
Vorig weekend waren Guy en Ik nog te gast in de box van Vinnie & Co , en één ding moeten we dus die kerels wel nageven : 't is in orde ! Ze hebben er alles voor gedaan om conform te zijn, zelfs de deuren, hé Vinnie ! tot slot : iedereen heeft recht op zijn / haar mening over conformiteit, maar als het volgens het reglement juist is, gaan jullie het dan nog in twijfel trekken ? Of trekken jullie dan het reglement in twijfel ? dan verwijs ik zeer graag door naar DD, die het jullie tot in de details zal uitleggen ! |
|
||||
|
||||
Jongens , als jullie dan toch zo straf zijn in jullie reglement
hoe verklaar je dan dat de Corvette mocht meerijden op NRF en de Mosler niet ? is er iemand ?
|
||||
|
||||
Wie zegt dat de Mosler niet mag rijden? Juist wel, de organisatie wil zelf niet liever. Er is enkel geen enkel team dat in het bezit is van een Mosler dat een heel Belcar-kampioenschap wil doen...
|
|
||||
|
||||
Marc Duez ging komen met Mosler en werd niet toegelaten .
Heb ik toch zo horen vertellen
|
|