De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 18-04-2003, 12:48
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Belangrijke reglementswijziging

Vorige week op het NRF was er consternatie en ongeloof alom bij vele teams (hoofdzakelijk in de Toerisme-klasse) bij de Technische Controle owv niet reglementaire bumpers. Probleem is nu dus opgelost:

ADDENDUM NR.2 aan het TECHNISCH REGLEMENT van het NATIONAAL UITHOUDINGSKAMPIOENSCHAP MEDIAGROUP VAN DYCK BELCAR 2003



KOETSWERK EN CHASSIS



25. Het silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aërodynamische hulpmiddelen zoals vleugels, splitters, diffusers en dive plates zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen – zonder buitenspiegels - overschrijden. Splitters en diffusers moeten tenminste 10 mm dik zijn. Op geen enkel ogenblik mag een aërodynamisch hulpmiddel hoger reiken dan het hoogste punt van het originele koetswerk van de wagen. Scherpe uitstekende randen zijn ten allen tijde verboden.





Te veranderen in:


25. Het silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aërodynamische hulpmiddelen zoals vleugels en diffusers zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen – zonder buitenspiegels – overschrijden. Het gebruik van splitters en dive plates is toegelaten, op voorwaarde dat zij in Divisie GT maximum 80 mm en in Divisie Toerisme maximum 120 mm voor de neus van de wagen uitsteken (zoals beschreven in Bijlage J van het FIA-Jaarboek 2002, tekeningen 258-1 en 258-2). Splitters en diffusers moeten tenminste 10 mm dik zijn. Op geen enkel ogenblik mag een aërodynamisch hulpmiddel hoger reiken dan het hoogste punt van het originele koetswerk van de wagen. Scherpe uitstekende randen zijn ten allen tijde verboden.



Addendum 2 goedgekeurd door de NSC van de RACB Sport op 13 april 2003.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-04-2003, 13:29
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Asse
Posts: 1,086
maw, de mini-spoiler is niet reglementair? want als k goed gekeken heb, komt die boven het dak uit..
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-04-2003, 16:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally posted by laurent
maw, de mini-spoiler is niet reglementair? want als k goed gekeken heb, komt die boven het dak uit..
Je hebt niet goed gekeken : tijdens het NRF hebben we dat toevallig bekeken en hij is net reglementair.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 18-04-2003, 16:48
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Asse
Posts: 1,086
mja, mijn een been is korter dan mijn ander, t zal dermee zijn da da stukske der boven uit stak ;-)
neeje, k heb hem ni van dicht bekeken, en tja, van ver... allee, snapt ge mij :-)
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-04-2003, 17:05
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
De bovenvernoemde tekeningen vind je hier.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #6  
Old 18-04-2003, 17:21
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Dit is een opluchting
Reply With Quote
  #7  
Old 18-04-2003, 17:51
vinnie belcar's Avatar
vinnie belcar vinnie belcar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: kortrijk-belgium
Posts: 238
Angry

Quote:
Originally posted by laurent
maw, de mini-spoiler is niet reglementair? want als k goed gekeken heb, komt die boven het dak uit..
gaan jullie nu echt blijven lullen over die spoiler, zolang de technische controle er geen probleem van maakt voor een spoiler die op de mm.na precies dezelfde hoogte geeft of het dak, dan moeten jullie er ook weer geen plobleem van maken, die dan misschien weer zal opgeblazen worden.

Dank bij voorbaat.

Ik heb zo soms de indruk dan bepaalde mensen er niet goed tegen kunnen dat da klein minike goed is, maar ik verzeker jullie de mini is volledig conform reglement gemaakt !!!!
__________________
Groetjes, Vincent Beernaert, feel the need for speed! belcar-KAMPIOEN kl. TB 2002, MAXI-MINI-COOPER SM3
NORMA addicted !!!
Reply With Quote
  #8  
Old 18-04-2003, 18:37
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by vinnie belcar
Ik heb zo soms de indruk dan bepaalde mensen er niet goed tegen kunnen dat da klein minike goed is, maar ik verzeker jullie de mini is volledig conform reglement gemaakt !!!!
Ik in ieder geval al nie, I just love it.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-04-2003, 19:37
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by vinnie belcar
gaan jullie nu echt blijven lullen over die spoiler, zolang de technische controle er geen probleem van maakt voor een spoiler die op de mm.na precies dezelfde hoogte geeft of het dak, dan moeten jullie er ook weer geen plobleem van maken, die dan misschien weer zal opgeblazen worden.

Dank bij voorbaat.

Ik heb zo soms de indruk dan bepaalde mensen er niet goed tegen kunnen dat da klein minike goed is, maar ik verzeker jullie de mini is volledig conform reglement gemaakt !!!!
'k denk niet dat het over de spoiler gaat, wel over die plaatjes opzij, die komen er volgens mij wel boven... de kwestie is dan natuurlijk of dat de moeite waard is om daar over door te drammen

Je kan ook niet verwachten dat iedereen fantastisch doet over de mini eh, kritiek gaat er altijd zijn.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-04-2003, 21:13
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by vinnie belcar
gaan jullie nu echt blijven lullen over die spoiler, zolang de technische controle er geen probleem van maakt voor een spoiler die op de mm.na precies dezelfde hoogte geeft of het dak, dan moeten jullie er ook weer geen plobleem van maken, die dan misschien weer zal opgeblazen worden.

Dank bij voorbaat.

Ik heb zo soms de indruk dan bepaalde mensen er niet goed tegen kunnen dat da klein minike goed is, maar ik verzeker jullie de mini is volledig conform reglement gemaakt !!!!

Heel juist Vinnie. Ik ben geen fan van jullie, maar dat gezanik over de conformiteit van de Mini mag nu wel eens stoppen.
Volgens de TC is die wagen volledig in orde, en ik heb geen enkele reden om aan de eerlijkheid van die mensen te twijfelen.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-04-2003, 21:47
Mika 2000's Avatar
Mika 2000 Mika 2000 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Deurne
Posts: 439
Quote:
Originally posted by Baron
Heel juist Vinnie. Ik ben geen fan van jullie, maar dat gezanik over de conformiteit van de Mini mag nu wel eens stoppen.
Volgens de TC is die wagen volledig in orde, en ik heb geen enkele reden om aan de eerlijkheid van die mensen te twijfelen.
Ik ga volledig akkoord....
__________________
Webdesign - pC Support - Photoshop Bart Robert www.twinwebs.be

Last edited by Mika 2000; 18-04-2003 at 21:49.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-04-2003, 23:33
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Mannekes (Madammekes), laten we heel duidelijk zijn : die spoiler is conform !
Vorig weekend waren Guy en Ik nog te gast in de box van Vinnie & Co , en één ding moeten we dus die kerels wel nageven : 't is in orde ! Ze hebben er alles voor gedaan om conform te zijn, zelfs de deuren, hé Vinnie !

tot slot : iedereen heeft recht op zijn / haar mening over conformiteit, maar als het volgens het reglement juist is, gaan jullie het dan nog in twijfel trekken ?

Of trekken jullie dan het reglement in twijfel ? dan verwijs ik zeer graag door naar DD, die het jullie tot in de details zal uitleggen !
Reply With Quote
  #13  
Old 18-04-2003, 23:40
kris28's Avatar
kris28 kris28 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2002
Posts: 78
Jongens , als jullie dan toch zo straf zijn in jullie reglement

hoe verklaar je dan dat de Corvette mocht meerijden op NRF
en de Mosler niet ?

is er iemand ?
Reply With Quote
  #14  
Old 18-04-2003, 23:47
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Wie zegt dat de Mosler niet mag rijden? Juist wel, de organisatie wil zelf niet liever. Er is enkel geen enkel team dat in het bezit is van een Mosler dat een heel Belcar-kampioenschap wil doen...
Reply With Quote
  #15  
Old 19-04-2003, 00:34
kris28's Avatar
kris28 kris28 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2002
Posts: 78
Marc Duez ging komen met Mosler en werd niet toegelaten .
Heb ik toch zo horen vertellen
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.