De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-04-2003, 19:05
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
VW Bora pas vanaf Spa Belpro

Quote:

De VW Bora TDI R zal ook volgend weekend niet aanwezig zijn tijdens het tweede Belcartreffen op Circuit Zolder. Maes/Verbist kunnen nu volledig rekenen op de steun van VW Motorsport, en die besliste om een volledig nieuwe 2,5l-krachtbron te bouwen. De korte tijdspanne en de Paasdagen zorgen ervoor dat deze niet klaar zal zijn voor komend weekend.

VW Motorsport is ook van plan het nu reeds gigantische koppel van 540 Nm nog verder op te drijven naar 650 Nm.

Het wordt dus wachten tot het tweede weekend van mei voor we de 'station car' aan het werk zullen zien. Bij René Verbist & co vinden ze het ontzettend spijtig, want Circuit Zolder is een omloop waar wagens met een groot koppel in het voordeel zijn.

Ondertussen meldt Ruben Maes dat hij komend weekend niet werkloos wil toekijken. Maes kan onderdak vinden bij AD-Sport in de Porsche 996 GT3-RS naast Jos Menten. Deze bolide bewees reeds vorige zondag zijn potentieel en toefde met Menten/Van Hooydonck in derde stelling toen hij de handdoek moest werpen na een aanrijding.

DSP

bron: autosport.be

Reply With Quote
Old 21-04-2003, 19:41
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Ik vind die bora toch maar een raar zicht. Een break om te koersen.

Reply With Quote
Old 21-04-2003, 20:22
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Beemer

Ge zijt nie de enigste.
Reply With Quote
Old 21-04-2003, 20:38
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Op Francorchamps zie ik ze nie echt meespelen, te weinig vermogen... maar die 650 nm... wa gaat da geven op zolder
Reply With Quote
Old 21-04-2003, 20:41
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular

Een klein decennium geleden reed er toch ook een Volvo break rond, zou de sporing en de wielbasis sterk verschillen misschien ( ik zou natuurlijk zelf kunnen gaan kijken op de site van vw, maar ik maak mij ni graag onnodig moe, dat zal waarschijnlijk wel parate kennis zijn voor iemand ?
Reply With Quote
Old 21-04-2003, 21:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Die Volvo 850 T5 destijds in het BTCC had zelfs een uitstekende aerodynamica..................en op het einde van het seizoen kwam die kar goed mee. In '95 reed TWR met een sedan-uitvoering, waarom? Dacht dat het iets te maken had met de reglementen, want de "bodemplaat" op zich verschilt dan niet zoveel......
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-04-2003, 21:55
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular

ik vind het een leuk zicht
Old 21-04-2003, 22:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Beemer

Die jonge gasten zijn toch nog niet veel gewoon eh Echt nieuw is dat hoegenaamd niet hoor!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-04-2003, 22:48
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

[B]Die jonge gasten zijn toch nog niet veel gewoon eh Echt nieuw is dat hoegenaamd niet hoor!

Inderdaard, men vergeet vlug! Er zijn nog andere voorbeelden van breaks in de autosportgeschiedenis. In de jaren '60 heeft ook Mercedes bij races op de Nürburgring geëxperimenteerd met een break, en enkele jaren geleden reed er in Nederland een Suzuki Baleno in breakuitvoering. En zijn we de VW Golf break al vergeten die in de Carglass Cup gereden heeft?
Origineel is die Bora dus helemaal niet, maar het blijft wel een apart zicht natuurlijk!
Reply With Quote
Old 22-04-2003, 01:55
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

De keuze voor de variant was gewoon een kwestie van promotie van de Bora variant in Italie
Reply With Quote
Old 22-04-2003, 07:40
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Sennake
Die jonge gasten zijn toch nog niet veel gewoon eh Echt nieuw is dat hoegenaamd niet hoor!
Als je leest dan zie je dat hij niet zegt dat breaks nieuw zijn in de racerij.
Beemer geeft enkel aan dat dit niet gebruikelijk is. Klopt toch .... niet?
Old 22-04-2003, 09:06
laurent's Avatar
De Paddock Regular

eej eej, jonge gasten, ik ben ook nog jong he
Old 22-04-2003, 13:57
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

heb dit weekend met één van de mechaniekers gesproken van ruben en françois, meerbepaald françois zijn broer en die wist mij te vertellen dat die break gewoon uit publicitair, commercieel oogpunt is gemaakt. Qua prestaties moet deze bak niks onderdoen voor een gewone versie, dus niet break-versie, maar coupé of whatever you want to name it! Ik vind hem wel mooier dat de bora van fanny van vorig jaar.
Die kerel wist ook te zeggen dat die bora wel in de 24u van zolder heel sterk voor de dag zou moeten komen omdat die 3u aan één stuk kan rijden !!!! als ge dan banden vindt die het zolang uithouden dat ziet het er heel goed uit. qua tijd verwachten ze in zolder 1'39, want toch subtopper is lijkt me zo! en voor francorchamps met zo een koppel, pas daar toch maar mee op zenne! ben zeer benieuwd!
hopelijk zien we dit beesje snel rijden!
Old 22-04-2003, 14:08
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by airco
Als je leest dan zie je dat hij niet zegt dat breaks nieuw zijn in de racerij.
Beemer geeft enkel aan dat dit niet gebruikelijk is. Klopt toch .... niet?
Dat is een kwestie van interpretatie. En als je mijn post zo nauwkeurig wil ontleden moet je ook bekennen dat ik "jonge gasten" vermeld heb en niet Beemer in persoon. Ik heb hem alleen maar gequote en daarop een antwoord gegeven voor een breder publiek "jongeren". En ik denk dat er toch wel jongeren zijn in dit forum waarvoor het gegeven "nieuw" is. Laat mijn bijdrage dan een toelichting zijn voor die gasten.

Hoe dan ook, of je het nu een raar zicht vindt of niet, of je hem nu mooi vindt of lelijk, feit is dat die Bora wel OPGEMERKT wordt, en dat kan alleen maar positief zijn mijn gedacht.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 22-04-2003, 14:38
laurent's Avatar
De Paddock Regular

kinda like tha mini... die ga ni opgemerkt voorbij, terwijl velen het hebben over die "gele" of die "witte" porsche...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules