De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-03-2004, 17:38
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

had hij niet beter gewoon de World Series blijven rijden ??? misschien had hij dit jaar wel kunnen winnen ... ...
Old 02-03-2004, 17:46
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Als de berichten kloppen:

Hij is binnen! In het wereldje van de F1 bedoel ik he. Beter als testpiloot de baan op dan er helemaal niet bij zijn. Het zal in de eerste plaats op prestaties aankomen, en ja lach maar, ik hoor jullie al zeggen, prestaties met een Minardi haha, maar ook deze wagen heeft een niveau en er zijn er zeker die Minardi in het verleden al als wipplank gebruikt hebben naaar hoger. Dus als Bas én de centen vindt én zich kan laten opmerken, dan is ie vertrokken.

Je kan immers nooit weten wat er gebeurd. En als je er niet bij bent, maak je sowieso geen kans.
Reply With Quote
Old 02-03-2004, 18:26
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

mjah, kijk naar alonso
en webber ook eigenlijk hé
wie weet is het zo slecht nog niet, maar hoop er niet teveel op
Old 02-03-2004, 19:17
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

je mag dit niet te beperkt bekijken hé
als hij bv snellere tijden rijdt dan de echte piloten bij minardi dan weet heel de F1 paddock dit hoor!
plus zo een testrijderscontract geeft hem ervaring aan het eind van het jaar, hij is binnen in het wereldje
als er volgend jaar nog zo iets komt zoals alles wat er tijdens de testperiode van leinders dit jaar is gebeurd, dan kan hij nog meer voorleggen en zie ik hem volgend jaar wel aan een stuur geraken

het blijft een testpiloot maar er zullen dan wel makkelijker poorten opengaan denk ik

afwachten op deze moment, maar toch positief voor de belgische autosport me dunkt
en hij zal zo wel aan zijn superlicentie komen ....
Old 02-03-2004, 19:30
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Hij heeft al een superlicentie gekregen hoor Maarten

Bas en z'n management zijn er voor blijven gaan en je ziet het werpt z'n vruchten af. Er is veel kritiek op Bas maar je moet het toch maar doen. Ik zal in ieder geval onze Belg in de F1 steunen. Wie weet wat valt er nog uit de lucht...
Reply With Quote
Old 02-03-2004, 20:38
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by stijnconinx
Wie weet wat valt er nog uit de lucht...
Brokstukken?
Reply With Quote
Old 02-03-2004, 22:45
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Bij het lezen van de berichten over BL hink ik op 2 gedachten

1) blij dat er nu eindelijk eens een belg, een beetje volwaardig een F1 aan de tand mag voelen, en idd, misschien valt er wel eens een appel uit de kast...

2) Bas...wat het je toch gedaan, Bas heeft duidelijk getekend, met enkel het oog op 'binnen in het wereldje te geraken' en niet voor kwaliteit en dat vind ik als F1 observator triestig. Het is meer dan de vorige jaren nog dat Minardi uitpakt met de zwakste line-up sedert jaren. Als je een beetje terugkijkt, zie je inderdaad Alonso, Weber, Gene, Badoer,.... persoonlijk classificeer ik Bobbi én Zsolt Baumgartner niet in dit rijtje, en spijtig voor de 'bas' fans, ook Leinders niet.

Alonso net zoals Weber hebben voor ze bij Minardi waren al duidelijk laten blijken dat ze een wedstrijd konden winnen in F3000, en dit is tot op heden altijd een probleem geweest bij Leinders. Er is nog altijd een verschil tussen een wedstrijd goed rijden en het ook kunnen afmaken !

Oké, je kan zeggen, SWS, is ook een goede opstap naar F1, maar dit vind ik toch niet, SWS, is voor mij eerder, de B of C vijver waaruit F1 teams vissen, en voor mij is de A vijver toch nog altijd F3000, F3. Daar is de competiviteit toch een stuk hoger dan in SWS, als ik terug denk aan SWS aan zolder, leuk om zien, maar slechte wedstrijd, kwalitatief erg zwak. SWS mist duidelijk de punch van een goed kampioenschap voor mij, Je kan zeggen, F3000 ook, voor een stuk is dat wel, maar daar rij je toch onder het oog van de F1 teams.

Bas zal dan ook dit jaar, met een erg zwakke wagen aan de oefenritten deelnemen, dat alleen al zal op bepaalde momenten erg demotiverend werken, ik hoop dus vooral dat Bas niet ontgoocheld zal raken als hij veel tech. problemen zal krijgen, en krijgen zal hij ze.

Het eventuele zoethoudertje van de GP in Belgie vind ik al helemaal belachelijk, net of bas wel ervoor zou kunnen zorgen dat minardi punten haalt... Komaan, we moeten ons zelf niets voorliegen é...

Oké, ik weet het mijn analyse is staal hard, ofwel deel je ze of niet...
Reply With Quote
Old 03-03-2004, 01:56
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Met die beruchtte Jordan-test had Bas toch niet genoeg kilometers gedaan voor een superlicentie te behalen ... hoe komt hij dan aan die superlicentie?

voor België is dit natuurlijk wel heel goed, zo komen we eindelijk meer in beeld in het F1-wereldje!!
Old 03-03-2004, 09:40
JPMontoya's Avatar
De Paddock Enthousiast

die aanwezigheid van Monteiro zint me niet, het zal delen worden voor Bas !
Reply With Quote
Old 03-03-2004, 10:50
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Op F1-live staat dat Leinders de officiele vrijdagrijder is, en Monteiro de officiele testrijder.
Wat het verschil is, weet ik ook niet hoor.
Old 03-03-2004, 12:31
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Awel, Bas rijdt op vrijdag tijdens de GP's en die andere rijdt op testdagen van Minardi tussen de GP's (maar vorig jaar waren er dat niet al te veel).
Reply With Quote
Old 03-03-2004, 12:36
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by stijnconinx
Awel, Bas rijdt op vrijdag tijdens de GP's en die andere rijdt op testdagen van Minardi tussen de GP's (maar vorig jaar waren er dat niet al te veel).
Net daarom, Minardi is nu niet bepaald een team dat buiten de raceweekends om veel testkilometers maakt. Ik vind het dus raar dat ze daarom speciaal een rijder zouden aannemen.
Old 03-03-2004, 12:36
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Alhoewel, net even het artikel op autosport.com doorgenomen. De belangrijkste feiten:

Minardi has signed Bas Leinders as its official test driver for the 2004 season, and the 28-year-old Belgian will participate in Friday practice sessions at grand prix weekends from Melbourne this weekend.

Team principal Paul Stoddart said: "Minardi is very pleased to have concluded a contract with Bas that will see him become our regular Friday test driver, running in a third chassis alongside Gimmi [Bruni] and Zsolt [Baumgartner] at all grand prix weekends. He has a lot of useful, and relevant, racing experience under his belt, as well as the added advantage of knowing many of the F1 circuits from his time in the International F3000 Championship.

In a separate deal, former Champ Car racer Tiago Monteiro has also signed up as a Minardi test driver. The 27-year-old, from Oporto, Portugal, will assist the team with its test and development programme in the course of the year, dovetailing these commitments with a full season competing in the Dallara Nissan World Series, where he will drive for Carlin Motorsport.
-------------------------------------------------------------------------------

Als je het mij vraagt een knappe deal!
Reply With Quote
Old 03-03-2004, 12:39
JPMontoya's Avatar
De Paddock Enthousiast

het verhaal van de superlicentie

Onmiddellijk na de officiële voorstelling van het Wilux Minardi Team Cosworth vandaag in Melbourne, in het kader van de eerste Grote Prijs F1 van het seizoen, doken geruchten op dat de FIA de superlicentie geweigerd zou hebben voor de Belgische piloot Bas Leinders. Daardoor zou de nieuwe piloot van Minardi de vrije trainingen op vrijdag niet kunnen rijden. Wat is er werkelijk aan de hand?

Volgens Marc Guiot, de manager van Bas Leinders, werd nog geen officiële beslissing genomen door de Fédération Internationale de l'Automobile. "Het probleem is tweeledig en louter administratief," vertelt de man dankzij wie de doorbraak van Bas in de Formule 1 mogelijk werd. "De aanvraag voor een superlicentie werd laattijdig ingediend, waardoor de reglementaire termijn van 14 dagen tussen het indienen van de aanvraag en het verkrijgen van het kostbare document, niet gerespecteerd kon worden. Anderzijds bepaalt het reglement dat een piloot minimaal 300 kilometer gereden moet hebben om de superlicentie te kunnen krijgen. Het incident dat de testdag van Bas aan het stuur van de Jordan EJ13 in Barcelona verstoorde, heeft hem belet die afstand te halen. Maar, zijn palmares in andere competities pleit duidelijk in zijn voordeel."

Het team Wilux Minardi Cosworth F1 heeft zich tot vrijdagochtend, vlak voor de eerste vrije trainingssessie, de tijd gegeven om het probleem van de superlicentie op te lossen. Tot dat tijdstip, heeft geen enkele informatie een officiële waarde. "Een comité van vier personen moet zich uitspreken over het toekennen van de superlicentie," vervolgt Marc Guiot. "Een van hen is Bernie Ecclestone. Het is duidelijk dat hij in elk geval voorstander is van een Belg in het Wereldkampioenschap Formule 1. Hij heeft geholpen in de onderhandelingen met Minardi. Het is dus zeker niet denkbeeldig te veronderstellen dat hij ons zal helpen."

Tenzij het administratief probleem sneller wordt opgelost, zullen we moeten wachten tot vrijdagochtend, plaatselijke tijd in Melbourne (in de nacht van donderdag op vrijdag in Europa), om het verdict te kennen van het betreffende comité. Tot dan mag Bas Leinders in elk geval hopen op een goede afloop. Het is bovendien belangrijk te onderlijnen dat de Belg door Wilux Minardi Cosworth werd aangesteld als 3de piloot voor het volledige seizoen 2004. Er is dus helemaal geen sprake van een mogelijke vervanging door een andere concurrent in het loop van het kampioenschap.

basleinders.be
Reply With Quote
Old 03-03-2004, 15:29
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

Nu nog Zsolt buiten kijken bij Minardi en ... go Bas ... Wil he be our next Jos "de zandbak racer" Verstappen ??? only time will know ... allé .. toch ferm voor ons hé ... terug een Belg in F1.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules