De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-03-2006, 22:00
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Breezz
en ten tweede denk ik dat het beter zou zijn voor een 2 of 3 uren race.
Waarom maken we er dan geen twee uren van ?
Wat denken jullie daarvan ?
Reply With Quote
Old 11-03-2006, 22:02
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Giovanni
I'm all for it maar dan moet ik echt wel een teammaat vinden, want 2 uren karten hou ik moeilijk vol denk ik.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 11-03-2006, 22:12
TOM's Avatar
TOM TOM is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Ik zit er niets mee in om een race in Eupen te doen.
Een 2 uren race zie ik ook wel zitten, maar het aantal piloten wissels zou ik dan wel hetzelfde houden als tijden de 1 uur races, minimum 1 dus.
Reply With Quote
Old 11-03-2006, 22:26
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by TOM
het aantal piloten wissels zou ik dan wel hetzelfde houden als tijden de 1 uur races, minimum 1 dus.
Zou het niet beter zijn om die op minstens 2 vast te leggen ?
Alleen rijden zit er dan niet meer in ( denk ik ), maar met 3 piloten is dat best te doen.
Reply With Quote
Old 12-03-2006, 10:18
stefco stefco is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Mooi idee, maar haalbaar?
25 carts en 2 à 3 personen per team = +/-60 à 70 deelnemers
Reply With Quote
Old 12-03-2006, 10:53
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by stefco
Mooi idee, maar haalbaar?
25 carts en 2 à 3 personen per team = +/-60 à 70 deelnemers
Ik vind ook als je naar ginder gaat voor een 1u koers dat dit toch wel heel ver is, en voor een langere koers ben ik direkt te vinden. Maar of je daar dan dat aantal deelnemers voor gaat vinden?

Trouwens, er zijn toch nog verschillende kartings waar we nog niet geweest zijn met de MAK...
Inkart in puurs, indoorkarting in Halle Beersel, Euro kart in Poperinge, Goodwill karting in Olen, City kart in Vorst,..
Ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit van die kartings is, maar die zijn allemaal wel een stuk dichter.
Reply With Quote
Old 12-03-2006, 12:47
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Inkart zou ik nu niet in de winter doen. Het binnenparcours is echt maar magertjes.

Reply With Quote
Old 12-03-2006, 15:01
snelle snelle is offline
De Paddock Rookie

[QUOTE=flugel

Trouwens, er zijn toch nog verschillende kartings waar we nog niet geweest zijn met de MAK...
Inkart in puurs, indoorkarting in Halle Beersel, Euro kart in Poperinge, Goodwill karting in Olen, City kart in Vorst,..
Ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit van die kartings is, maar die zijn allemaal wel een stuk dichter.[/QUOTE]

Vergeet ook de karting van Mol niet.
Een paar jaar geleden waren ze daat faillier. Maar ze hebben dat stap voor stap opnieuw uitgebouwd. Mol is een circuit aan het worden dat kan tippen aan bevoorbeeld Bilzen.

Het voordeel is ook dat mol wat centraler in België ligt.
Reply With Quote
Old 12-03-2006, 15:27
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by snelle
Vergeet ook de karting van Mol niet.
Een paar jaar geleden waren ze daat faillier. Maar ze hebben dat stap voor stap opnieuw uitgebouwd. Mol is een circuit aan het worden dat kan tippen aan bevoorbeeld Bilzen.

Het voordeel is ook dat mol wat centraler in België ligt.
Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit welke kartingcentra het zijn, ik heb er enkele opgenoemd maar dat lijstje was uiteraard niet kompleet

Puurs is idd niet echt geschikt voor de winter, maar als je begin september gaat (of eind juni) heb je het 1km circuit. Mol zou ook een mogelijkheid zijn, maar veel goeds heb ik daar nog niet over gehoord, ik kan mij vergissen natuurlijk maar zelf vond ik dat niet zo'n goeie karting (zeker de karts niet )

Over centraal of niet centraal liggen... Wat is het centrale punt? Bilzen is ook niet echt centraal hé
Reply With Quote
Old 12-03-2006, 15:55
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by TOM
Alleen een min puntje ,de punten tijdens de qualificaties.
Als je bv met 13 teams start en je eindigt 10de tijden de qualificaties dan krijg je geen extra punten 11, 12 en 13 wel, en stel dat de startopstelling ook het eindresultaat is, dan heeft team 10 1 punt gescoord, maar wel beter gereden als team 11,12,13 die dan 2,3 en 4 punten krijgen. Dat is niet echt logisch.
Dus als je weet als je toch niet al te hoog gaat eindigen kan je best de traagste tijd neerzetten tijden qualificatie en dan proberen op te klimmen.
Denk ook dat dit ook een minpunt is. Tzou al minder een nadeel zijn als je voor de laatste teams ook een punten verschil hebt. Stel je bent met 15 teams. Team a,b en c kwalificeren als de 3 laatste. Dus:

a= 13de krijgt 1 pt
b= 14de krijgt 2 ptn
c= 15de krijgt 3 ptn

Aangezien er geen ptn-verschil is na positie 9 (iedereen krijgt vanaf dan 2pt voor het teamkampioenschap) krijg je als bv hetvolgende in het klassement:

a finished 10de krijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 3ptn in het klassement
b finished 11de en krijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 4ptn in het klassement
c finished 15de en kriijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 5ptn in het klassement

Als je dan even kijkt zie je dat team a & b moeite gedaan hebben om zo goed mogelijk te kwalificeren en tijdens de race nog meer moeite gedaan hebben om plaatsen te winnen. Toch staan zij in het klassement ACHTER team C dat als laatste gekwalificeerd is en als laatste finished. Dat lijkt me een omgekeerde wereld. Niet ?

Denk dat het probleem misschien eerder zit in het feit dat er geen punten verschil is op de plaatsen buiten de top 9. Als je nu 10de of 15de wordt je krijgt toch evenveel ptn. Waarom dan moeite doen om een plaatsje te winnen? Waarom niet strijden voor elk plaatsje in het veld ... ? Misschien is even over nadenken ? .

Wat misschien ook kan is dit:

- Derde laatste in kwalificatie: 3ptn
- Voorlaatste in kwalificatie: 2ptn
- Laatste in kwalificatie: 1ptn

Zo voorkom je misschien een beetje het "voor express laatste worden in kwalificatie" ?
Old 12-03-2006, 16:27
kartmonster's Avatar
kartmonster kartmonster is offline
De Paddock Rookie

Puurs vind ik echt een slecht circuit (vooral dan de karts).

Eupen ... ja, een 2 uurs koers maakt het weer heel wat duurder he....
Old 12-03-2006, 17:24
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by vertigo
Denk ook dat dit ook een minpunt is. Tzou al minder een nadeel zijn als je voor de laatste teams ook een punten verschil hebt. Stel je bent met 15 teams. Team a,b en c kwalificeren als de 3 laatste. Dus:

a= 13de krijgt 1 pt
b= 14de krijgt 2 ptn
c= 15de krijgt 3 ptn

Aangezien er geen ptn-verschil is na positie 9 (iedereen krijgt vanaf dan 2pt voor het teamkampioenschap) krijg je als bv hetvolgende in het klassement:

a finished 10de krijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 3ptn in het klassement
b finished 11de en krijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 4ptn in het klassement
c finished 15de en kriijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 5ptn in het klassement

Als je dan even kijkt zie je dat team a & b moeite gedaan hebben om zo goed mogelijk te kwalificeren en tijdens de race nog meer moeite gedaan hebben om plaatsen te winnen. Toch staan zij in het klassement ACHTER team C dat als laatste gekwalificeerd is en als laatste finished. Dat lijkt me een omgekeerde wereld. Niet ?

Denk dat het probleem misschien eerder zit in het feit dat er geen punten verschil is op de plaatsen buiten de top 9. Als je nu 10de of 15de wordt je krijgt toch evenveel ptn. Waarom dan moeite doen om een plaatsje te winnen? Waarom niet strijden voor elk plaatsje in het veld ... ? Misschien is even over nadenken ? .

Wat misschien ook kan is dit:

- Derde laatste in kwalificatie: 3ptn
- Voorlaatste in kwalificatie: 2ptn
- Laatste in kwalificatie: 1ptn

Zo voorkom je misschien een beetje het "voor express laatste worden in kwalificatie" ?
Dan moet je er voor zorgen dat er meer verschillen zitten op de puntenverdeling. Je kan dan beginnen bij 40ptn voor de winnaar, 37ptn voor de 2de, 34 voor de 3de enz... Zo krijgt iedereen punten en wordt iedereen toch beloond voor het behaalde resultaat. Op deze manier kan je ook discussies vermijden over het al dan niet bewust slecht kwalificeren (als je met 20 teams bent heeft dit weinig zin, maar als je maar met 11 of 12 teams bent kan je er profijt uit halen, alhoewel dit dan getuigt van weinig sportiviteit)
Reply With Quote
Old 12-03-2006, 17:31
snelle snelle is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by flugel
Dan moet je er voor zorgen dat er meer verschillen zitten op de puntenverdeling. Je kan dan beginnen bij 40ptn voor de winnaar, 37ptn voor de 2de, 34 voor de 3de enz... Zo krijgt iedereen punten en wordt iedereen toch beloond voor het behaalde resultaat.
Dan vind ik het idee van vertigo beter. De afgelopen seizoenen zat er tussen elke plaats 1 punt verschil en dat verliep prima.
Als je met hoge puntenwaarden gaat werken wordt alles een beetje moeilijk om te volgen en snel uit te rekenen. Dan moeten we gaan rekenen met het rekenmachine in de hand tijdens de laatste koersen.
Stel dat de winnaar zelfs maar 30 punten krijgt en de tweede 28 , enz.
dan heb je na 7 koersen als je chance hebt 7 x 30= 210 punten , de tweede dan mss 7 x 28 = 196 punten.
dan wordt het naar mijn mening allemaal moeilijk om te volgen.
En wat dan met het teamkampioenschap? dan zit je al te werken met punten die in de 400 lopen
Reply With Quote
Old 12-03-2006, 17:38
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by snelle
Dan vind ik het idee van vertigo beter. De afgelopen seizoenen zat er tussen elke plaats 1 punt verschil en dat verliep prima.
Als je met hoge puntenwaarden gaat werken wordt alles een beetje moeilijk om te volgen en snel uit te rekenen. Dan moeten we gaan rekenen met het rekenmachine in de hand tijdens de laatste koersen.
Stel dat de winnaar zelfs maar 30 punten krijgt en de tweede 28 , enz.
dan heb je na 7 koersen als je chance hebt 7 x 30= 210 punten , de tweede dan mss 7 x 28 = 196 punten.
dan wordt het naar mijn mening allemaal moeilijk om te volgen.
En wat dan met het teamkampioenschap? dan zit je al te werken met punten die in de 400 lopen
In een ander kampioenschap werkt dit prima, en heb ik nog nooit iemand met een rekenmachine zien lopen. Je kan trouwens ook punten delen hé 40ptn voor het team, 20ptn voor de piloot...
Allezins, voor mijn part is Gio zijn idee goed, want als je Kay zijn denkwijze volgt vraag ik mij af waar sommige teams dan mee bezig zouden zijn, het gaat om een tof kampioenschap waar je enkel rijdt voor de eer en vooral voor de fun!
Ik stel mij dan gewoon de vraag, zo'n discussie over punten... sommigen nemen het MAK kampioenschap wel heeel serieus

Ik vind het zoeken van circuits allezins veel leuker
Reply With Quote
Old 12-03-2006, 18:13
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by flugel
In een ander kampioenschap werkt dit prima, en heb ik nog nooit iemand met een rekenmachine zien lopen. Je kan trouwens ook punten delen hé 40ptn voor het team, 20ptn voor de piloot...
Allezins, voor mijn part is Gio zijn idee goed, want als je Kay zijn denkwijze volgt vraag ik mij af waar sommige teams dan mee bezig zouden zijn, het gaat om een tof kampioenschap waar je enkel rijdt voor de eer en vooral voor de fun!
Ik stel mij dan gewoon de vraag, zo'n discussie over punten... sommigen nemen het MAK kampioenschap wel heeel serieus

Ik vind het zoeken van circuits allezins veel leuker
Wel vorig jaar hebben we redelijk vanvoor meegereden. Hopelijk lukt dat dit jaar ook . Als je in een team zit dat vrij vanvoor rijdt dan maakt de bijkomst van die punten tijdens de kwalificaties voor de mindere teams niet veel uit. Dus als het voor ons zo goed gaat als vorig jaar dan maakt de komst van die extra punten niet veel uit. Maar wil gewoon effe het standpunt innemen van een team dat meer achteraan rijdt. Aangezien we toch graag willen dat zij ook meer punten kunnen pakken en beloond worden voor hun deelname en trouw aan het kampioenschap? Denk dat als je racet fun moet maken en proberen zo goed mogelijk te rijden. Maar voor de teams die voor het 1ne gratis punt rijden zou het volgens mij toch ook leuker zijn als ze eens meer punten kunnen scoren als ze ander team inhalen?

Stel voor het teamkampioenschap. Een team rijd altijd voor de laatste of de voorlaatste plaats. Krijgt dan telkens 2 ptn. Na 8 races (dus een heel kampioenschap hebben ze dan 16 ptn. Stel dat er dan een team maar 1 race mee doet en 6de wordt. Dan scoren ze 20ptn in het teamklassement (10ptn x 2(=joker) ). Wel dan staat dat team al meteen voor een team dat 8 races meedoet. Lijkt me niet echt motiverend voor de mindere teams ?

Stel nu dat je uitgaat van bv de punten als volgt te verdelen:

Aan de meet krijgt elk TEAM punten:
20 | 19 | 18 | 17 | 16 ... dus van 20 naar beneden.

Het individueel klassement is gewoon de helft van het punt dat je als TEAM krijgt. 10 | 9.5 | 9 | 8.5 | 8 | 7.5 , ...

Met gevolg blijft het klassement even close als het vorig jaar was (en zelfs closer). Bovendien krijgt iedereen andere punten. Dus strijden voor de bv 14de plaats en er voor beloond worden in het kampioenschap. En Teams die trouw zijn aan het kampioenschap worden lang niet zo snel bijgehaald door teams die slechts 1 race meerijden.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules