![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wat denken jullie daarvan ? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Een 2 uren race zie ik ook wel zitten, maar het aantal piloten wissels zou ik dan wel hetzelfde houden als tijden de 1 uur races, minimum 1 dus. |
|
||||
|
||||
Quote:
Alleen rijden zit er dan niet meer in ( denk ik ), maar met 3 piloten is dat best te doen. |
|
|||
|
|||
Quote:
25 carts en 2 à 3 personen per team = +/-60 à 70 deelnemers |
|
||||
|
||||
Quote:
Trouwens, er zijn toch nog verschillende kartings waar we nog niet geweest zijn met de MAK... Inkart in puurs, indoorkarting in Halle Beersel, Euro kart in Poperinge, Goodwill karting in Olen, City kart in Vorst,.. Ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit van die kartings is, maar die zijn allemaal wel een stuk dichter. |
|
||||
|
||||
Inkart zou ik nu niet in de winter doen. Het binnenparcours is echt maar magertjes.
|
|||
|
|||
[QUOTE=flugel
Trouwens, er zijn toch nog verschillende kartings waar we nog niet geweest zijn met de MAK... Inkart in puurs, indoorkarting in Halle Beersel, Euro kart in Poperinge, Goodwill karting in Olen, City kart in Vorst,.. Ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit van die kartings is, maar die zijn allemaal wel een stuk dichter.[/QUOTE] Vergeet ook de karting van Mol niet. Een paar jaar geleden waren ze daat faillier. Maar ze hebben dat stap voor stap opnieuw uitgebouwd. Mol is een circuit aan het worden dat kan tippen aan bevoorbeeld Bilzen. Het voordeel is ook dat mol wat centraler in België ligt. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Puurs is idd niet echt geschikt voor de winter, maar als je begin september gaat (of eind juni) heb je het 1km circuit. Mol zou ook een mogelijkheid zijn, maar veel goeds heb ik daar nog niet over gehoord, ik kan mij vergissen natuurlijk maar zelf vond ik dat niet zo'n goeie karting (zeker de karts niet ![]() Over centraal of niet centraal liggen... Wat is het centrale punt? Bilzen is ook niet echt centraal hé ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
a= 13de krijgt 1 pt b= 14de krijgt 2 ptn c= 15de krijgt 3 ptn Aangezien er geen ptn-verschil is na positie 9 (iedereen krijgt vanaf dan 2pt voor het teamkampioenschap) krijg je als bv hetvolgende in het klassement: a finished 10de krijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 3ptn in het klassement b finished 11de en krijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 4ptn in het klassement c finished 15de en kriijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 5ptn in het klassement Als je dan even kijkt zie je dat team a & b moeite gedaan hebben om zo goed mogelijk te kwalificeren en tijdens de race nog meer moeite gedaan hebben om plaatsen te winnen. Toch staan zij in het klassement ACHTER team C dat als laatste gekwalificeerd is en als laatste finished. Dat lijkt me een omgekeerde wereld. Niet ? Denk dat het probleem misschien eerder zit in het feit dat er geen punten verschil is op de plaatsen buiten de top 9. Als je nu 10de of 15de wordt je krijgt toch evenveel ptn. Waarom dan moeite doen om een plaatsje te winnen? Waarom niet strijden voor elk plaatsje in het veld ... ? Misschien is even over nadenken ? ![]() Wat misschien ook kan is dit: - Derde laatste in kwalificatie: 3ptn - Voorlaatste in kwalificatie: 2ptn - Laatste in kwalificatie: 1ptn Zo voorkom je misschien een beetje het "voor express laatste worden in kwalificatie" ? |
|
||||
|
||||
Puurs vind ik echt een slecht circuit (vooral dan de karts).
Eupen ... ja, een 2 uurs koers maakt het weer heel wat duurder he....
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
Als je met hoge puntenwaarden gaat werken wordt alles een beetje moeilijk om te volgen en snel uit te rekenen. Dan moeten we gaan rekenen met het rekenmachine in de hand tijdens de laatste koersen. Stel dat de winnaar zelfs maar 30 punten krijgt en de tweede 28 , enz. dan heb je na 7 koersen als je chance hebt 7 x 30= 210 punten , de tweede dan mss 7 x 28 = 196 punten. dan wordt het naar mijn mening allemaal moeilijk om te volgen. En wat dan met het teamkampioenschap? dan zit je al te werken met punten die in de 400 lopen ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Allezins, voor mijn part is Gio zijn idee goed, want als je Kay zijn denkwijze volgt vraag ik mij af waar sommige teams dan mee bezig zouden zijn, het gaat om een tof kampioenschap waar je enkel rijdt voor de eer en vooral voor de fun! Ik stel mij dan gewoon de vraag, zo'n discussie over punten... sommigen nemen het MAK kampioenschap wel heeel serieus ![]() Ik vind het zoeken van circuits allezins veel leuker ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Stel voor het teamkampioenschap. Een team rijd altijd voor de laatste of de voorlaatste plaats. Krijgt dan telkens 2 ptn. Na 8 races (dus een heel kampioenschap hebben ze dan 16 ptn. Stel dat er dan een team maar 1 race mee doet en 6de wordt. Dan scoren ze 20ptn in het teamklassement (10ptn x 2(=joker) ). Wel dan staat dat team al meteen voor een team dat 8 races meedoet. Lijkt me niet echt motiverend voor de mindere teams ? Stel nu dat je uitgaat van bv de punten als volgt te verdelen: Aan de meet krijgt elk TEAM punten: 20 | 19 | 18 | 17 | 16 ... dus van 20 naar beneden. Het individueel klassement is gewoon de helft van het punt dat je als TEAM krijgt. 10 | 9.5 | 9 | 8.5 | 8 | 7.5 , ... Met gevolg blijft het klassement even close als het vorig jaar was (en zelfs closer). Bovendien krijgt iedereen andere punten. Dus strijden voor de bv 14de plaats en er voor beloond worden in het kampioenschap. En Teams die trouw zijn aan het kampioenschap worden lang niet zo snel bijgehaald door teams die slechts 1 race meerijden. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|