De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-06-2006, 17:17
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Ik ben er ook klaar voor! Tot vanavond mannen!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 25-06-2006, 00:01
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Wat een wedstrijd .
Ik vond het niveau nog best mee vallen hoor.
Vorig jaar had ik gewonnen met een ronde voorsprong en toen had ik bij de start zelfs mijn eerste plek verloren.
Dit jaar daarin tegen kwam ik over de meet met slechts 27 seconden.
Zodra ik een gat had geslagen en de 2 rijders achter me aan het vechten waren voor de 2de plek heb ik rustig aan gedaan.Zo heb ik een reeks ronden na elkaar 42.3 gereden.Super constant dus.
Eventjes moest ik oppassen toen ik buiten kwam na de verplichte stop.
Toen kwam ik net voor de 2de rijder weer buiten.
Maar ik kon meteen na enkele snelle rondjes terug uitlopen.
Dus terug op cruise control .
Tot ik na verloop van tijd plots iemand onder mijn tijden zag duiken (41.9).
Ik moest dus antwoorden hé.Dus begon ik op de snelste tijd te jagen .41.8 en ik tevreden.
Maar blijkbaar was er ondertussen al weer iemand onder mijn tijd gedoken .
Het was heel sportief.Alle rijders hielden het heel goed in de gaten als ik er aan kwam en lieten meteen plaats.Meestal verloor ik geen tijd.
Zelfs de marshals hadden bijna geen werk meer .
Maar ze hebben wel goed werk geleverd.
Alle,eindelijk mijn eerste overwinning van het jaar .
Mijn pechreeks is doorbroken...
Reply With Quote
Old 25-06-2006, 10:40
stefco stefco is offline
De Paddock Rookie

Voor het eerst dit seizoen met maar liefst 16 teams

Aangezien dit ons thuiscircuit is, waren we (The Old Men) van plan om onze joker in te zetten, maar door het grote aantal deelnemers, en daar bovenop nog nen zekere Mario (waardoor de eerste plaats zowiezo al niet meer haalbaar was) ,hebben we het ons niet geriskeerd.

Wat de wedstrijd betreft, kan ik kort zijn: vertrokken als tweede, maar na een tweetal ronden Bruno van Calamitas 2 moeten voorlaten, achteraf gezien nen blunder, want na een tiental ronden bleek duidelijk dat ik sneller was, maar inhalen is quasi onmogelijk.
Dan maar gewisseld na 20 minuten, in de hoop hen tijdens de pitsstops te kunnen passeren. Een strategie die bijna perfect was: toen Dave buitenkwam (met dank aan een milde marschal ), diende Bart alles toe te kloppen om een aanrijding met Dave te vermijden. Ook Bart was duidelijk sneller dan Dave (Bart reed trouwens de snelste rondetijd), maar ook hij kon een ervaren rat als Dave niet passeren.

Conclusie: derde plaats , veel beter dan voor de wedstrijd gehoopt, maar een kleine ontgoocheling omdat een tweede plaats haalbaar was.
Voor het kampioenschap doen we alleszins een goeie zaak, rest ons de vraag: wanneer gaan we onze joker inzetten?
Nu ja, we kunnen er 2 maanden over nadenken....
Reply With Quote
Old 25-06-2006, 10:56
senna's kingdom's Avatar
De Paddock Regular

De volgende wedstrijd is in brussel.
Ik heb eens op die site gezien en het kost daar maar liefst 22 euro voor niet leden .
Dat zijn gouden karts daar zeker .
Word er voor die wedstrijd de outdoor baan gebruikt of enkel de indoor?
groeten,mario
Reply With Quote
Old 25-06-2006, 11:48
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Gizal da wel regelen. En anders zulen we in staking moeten gaan he.

Reply With Quote
Old 25-06-2006, 13:25
TOM's Avatar
TOM TOM is offline
De Paddock Rookie

Het was een leuke race gisteren. Mooie duels, spannend, veel teams aan de start,...
Voor ons Vanzelf racing ging het tijdens de kwalificatie alles behalve vanzelf. Pas een 9de tijd. Dan de race. Direct met de start 2 plaatsen verloren, maar na de crash in eerste rechtse stond ik direct terug 9de. Dan na een 10 tal minuten al naar een 6de plek gereden. Daarna een lange tijd een gevecht gehad met rino 2, hij was veel sneller als mij maar geraakte me gelukkig niet voorbij. Dan na de pistop zijn we nog naar een mooie 5de plek gereden. Wat zeker niet slecht is. Want we zijn eigenlijk 3de geworden van de vaste
mak karters.
Hopelijk komen de volgende races evenveel teams opdagen.
Reply With Quote
Old 25-06-2006, 14:36
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
De volgende wedstrijd is in brussel.
Ik heb eens op die site gezien en het kost daar maar liefst 22 euro voor niet leden .
Dat zijn gouden karts daar zeker .
Word er voor die wedstrijd de outdoor baan gebruikt of enkel de indoor?
groeten,mario
Ik vermoed dat er binnen en buiten zal gereden worden bij mooi weer, en enkel binnen als het regent. Maar dat kan Giovanni best bevestigen.

Ivm dat lidgeld: het is er idd heel duur (hoe kunnen ze anders hun enorme chique kleedkamer en cafetaria/restaurant betalen ). Maar op zich is dat enkel belangrijk als je op voorhand een heat komt rijden. Voor de wedstrijd zelf maakt het niets uit, die blijft 70 euro kosten.
Reply With Quote
Old 25-06-2006, 14:46
Speesman's Avatar
de snelste doctorandus

Ook even een verslag posten van Calamitas 2.

Omdat tijdens de zomer een aantal karting competities een zomerpauze houden, had ik beslist om nog eens een race in de MAK mee te rijden (altijd leuk!!). Bruno (Eyewitness) zag dat ook wel zitten, en zo kwam Calamitas 2 aan de start. We waren echter niet het enigste team dat eens occasioneel kwam meerijden. Toch zagen we het wel goed zitten, want enkele weken hadden we een goede race met 4ever karting gereden en we waren van plan om het nu even goed te doen.

Toch verliep het niet zo heel vlot. Tijdens de kwalifs konden we geen goede tijden rijden. Het was wel moeilijk om een vrije ronde te vinden, maar het werd ook al duidelijk dat we zeker niet de beste kart hadden (ook geen slechte kart, ergens een middenmotor). Het resultaat was een 3de plaats op de startgrid. Al bij al nog een redelijk goed resultaat. Bruno nam de start, en kon al snel The Old Men inhalen. Wegrijden zat er zeker niet in, want zij waren duidelijk iets sneller. The Old Men nam een taktisch goede beslissing om snel te wisselen, aangezien ze wat opgehouden werden. Ik mocht Bruno dus ook niet te lang meer laten rondrijden, of we gingen onze 2de plaats kwijt zijn. Heb hem daarom binnengeroepen net voor hij een heel treintje zou moeten gaan dubbelen. En het was net op het juiste moment, want ik kwam net voor The Old Men de baan op. Het schol echt niets, want heb onmiddellijk de deur moeten sluiten of hij had me voorbij geweest. Had ik Bruno 1 ronde later binnengeroepen, dan hadden we ook een plaats verloren. Bart was duidelijk sneller, maar heb mooi mijn lijnen verdedigd. Het werd enkel altijd spannend als we andere mensen moesten gaan dubbelen, maar heb mijn 2de plaats toch kunnen behouden. Telkens iets vroeger geremd en iets meer verdedigende lijn gehouden, en dat volstond blijkbaar. Spijtig voor The Old Men, maar dat is racen he De eerste plaats was uiteraard voor Mario, die was toch iets te snel (heeft een vrij eenzame race gehad vermoed ik).

Ook nog even opmerken dat Calamitas Racing 1 nog een heel mooie remonte heeft gedaan in de race (zijn van vrij ver vanachter vertrokken), en dat Rhino Racing 1 wel wat pech gehad heeft. Zij doen van de topteams de slechtste zaak.
Reply With Quote
Old 25-06-2006, 14:50
senna's kingdom's Avatar
De Paddock Regular

Dat is het hem net.
Om even naar daar te rijden om het circuit te gaan verkennen ben je al meteen 22 euro kwijt.
Dus de karts zijn niet van goud maar hun luxe kleedkamers wel .
De karts zijn volgens mij dezelfde als die van jpr.
Maar het is toch goed om het circuit te gaan verkennen.
Mja,we zien wel .
Als de kwalificatie tegen valt kan er een spannende race volgen .
Reply With Quote
Old 25-06-2006, 15:12
Speesman's Avatar
de snelste doctorandus

Hun cafetaria ook hoor. Geloof mij, dat hebt ge nog nooit gezien!!!

Karts zijn niet helemaal hetzelfde als die van JPR: zijn nieuwe sodi's, maar wel maar met een 200cc motor. Zijn dus iets trager.
Reply With Quote
Old 25-06-2006, 15:28
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Gisteren hebben we weer een leuke, geanimeerde wedstrijd gezien.
Er is voor enkele plaatsen geknokt van begin tot einde
Calamitas 2 heeft duidelijk de beste zaak gedaan.
Doordat Karel en Kathleen reeds een wedstrijd onder die naam gereden hadden én Dave en Bruno in deze wedstrijd hun joker hebben gebruikt springen ze van de 14e plaats naar de 4e !!!
10 plaatsen winnen op 1 wedstrijd is toch wel iets om te vermelden ...
Zoals gewoonlijk heb ik de complete uitslag met alle ronden gescand.
De qualifs kan je hier vinden, de wedstrijd hier .
Ook de tussenstanden zijn ondertussen bijgewerkt.
Individueel staat hier , de teams staan hier .
Via www.GiovanniHerbots.com of http://users.skynet.be/makkarting kan je deze uiteraard ook vinden.
Reply With Quote
Old 25-06-2006, 15:36
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie

Ook even nog een reactie van Calamitas racing 1. Op zich vind ik dat we het er nog goed vanaf hebben gebracht. Van een 8e plaats naar nummer 4 is wel niet niks! Ik vond van mijn eigen dat ik alles heb gegeven, toch lag onze toptijd maar op 42.6, de vermoedelijke 4e plaats zal gelegen hebben aan het feit dat we tamelijk constant hebben gereden. Toen ze me zeiden dat er ook in JPR licht verschil op de karts lag, kon dit misschien mede verklaren van de wat "slechte" snelste tijd van ons. Anyway proficiat voor de eerste 3 teams. Het aantal teams gisteren was geweldig, dat creeert nog meer een racegevoel. Anderzijds heb je weer te maken met hinder tijdens de qualifs Maar dit moeten we er maar bijnemen! Hopelijk een dergelijke massale opkomst in Brussel. Even een vraag: Ik heb een lidkaart gevonden op de luchthaven van brussels kart. Kan ik met die lidkaart gaan rijden onder zijn naam? Greetz, En tot binnenkort voor een vervolg van deze spannende tussenstanden
Old 25-06-2006, 15:54
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Frederik
Even een vraag: Ik heb een lidkaart gevonden op de luchthaven van brussels kart.
Sinds wanneer hebben die een eigen luchthaven ?
Reply With Quote
Old 25-06-2006, 15:56
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Giovanni
Sinds wanneer hebben die een eigen luchthaven ?
Verkeerde formulering van de zin Ik heb dus op de luchthave waar ik int weekend werk, een lidkaart van brussels kart gevonden Kan ik deze gebruiken om een heatje af te leggen? Hopelijk wel Greetz
Old 25-06-2006, 16:56
senna's kingdom's Avatar
De Paddock Regular

Ik heb ook een vraagje giovanni.
In de uitslag staat bij de indiviuele stand mijn joker bij.maar bij de team stand is dit niet het geval. .
En mijn achternaam word geschreven: Kennes.

ps;als ik zo zie zou ik nog kans maken om het kampioenschap te winnen als ik alle wedstrijden perfect rijd.
Zou wel een mooie uitdaging kunnen worden .
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules